تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

دفاع از فلسطین؛ دفاع از حقیقت انسانی

تبیین | يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ب.ظ

دکتر احمدی نژاد در پنجاه و یکمین سالگرد انقلاب فلسطین؛
دفاع از فلسطین؛ دفاع از حقیقت انسانی

مراسم پنجاه و یکمین سالگرد انقلاب فلسطین در ۱ ژانویه ۱۹۶۵، عصر چهارشنبه ۷ بهمن با حضور صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس، ناصر ابو شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی، مسئولان وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، مطران خلیفه گری ارامنه در تهران، سفرای خارجی کشورهای عربی و اسلامی خاورمیانه و خاور دور و آمریکای لاتین و جمعی دیگر از فعالان ایرانی حوزه فلسطین در برج میلاد تهران برگزار شد.

دکتر محمود احمدی نژاد نیز ضمن شرکت در این برنامه سخنرانی نمودند.

IMG_8971 copy

 

متن سخنرانی دکتر احمدی نژاد به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاه و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الأطیبین الأطهرین المنتجبین

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

خداوند بزرگوار را سپاسگذارم که توفیق حضور در این جلسه عزیز و با شکوه را عنایت کرد. برادر عزیزم آقای صلاح زواری دعوت کردند، بنده هم اطاعت کردم و حضور پیدا کردم.

جناب آقای صلاح زواری، آقای دهقانی و آقای موسوی صحبت های خیلی خوبی کردند و بهره بردیم. من نمی خواهم وارد تحلیل اوضاع فلسطین، منطقه و جهان شوم و بنای بنده بر صحبت نیست. اما یک نکته کوتاه را می خواهم بگویم که چرا فلسطین مهم است و چرا هرکس در هر نقطه عالم باید قلبش برای فلسطین بطپد.

من معتقدم مسئله فلسطین مهمترین مسئله عالم است. به صحنه نگاه کنید. برخی تلاش دارند مسئله فلسطین را یک مسئله قومی نگاه کنند. آیا مسئله فلسطین مسئله ای قومی است و در آنجا اقوام با همدیگر درگیر هستند؟ اگر اقوام با یکدیگر درگیر هستند پس این قدرت های جهانی آنجا چه کار می کنند.

برخی تلاش دارند که بگویند مسئله فلسطین یک مسئله مذهبی است. یک جریان مذهبی در مقابل یک جریان مذهبی دیگر وجود دارد. این هم مشخص است که یک فریب می باشد.

برخی دیگر می خواهند بگویند که مسئله فلسطین یک مسئله تاریخی است و عده ای از سرزمینشان رانده شده اند، حالا برگشته اند و می خواهند در سرزمین خودشان زندگی بکنند. اما اگر این منطق را بپذیریم، آیا یک کشور امن در دنیا پیدا خواهیم کرد؟ بسیاری از کشورها هستند که در آنها، پانصد سال قبل، هزار سال قبل، سه هزار سال قبل، پنچ هزار سال قبل جابه جایی اتفاق افتاده، که البته این هم در مورد فلسطین صحت ندارد.

برخی می گویند مسئله فلسطین یک موضوع سرزمینی، جغرافیایی بوده و یک جنگ داخلی دارند. با یکدیگر سر یک سرزمین می جنگند. اگر مسئله سرزمینی و جغرافیایی در یک نقطه محدود است چرا باید مردم آمریکای لاتین و دولت های آمریکای لاتین برای برقراری رابطه با برخی از کشورها، متعهد به دفاع از یک طرف قضیه شوند؟ مشخص است که مسئله زمین نیست و من معتقد هستم که مسئله فلسطین مسئله جهانی است و مسئله انسانی است و مسئله سلطه سلطه گران بر همه جهان است. من فقط می خواهم بعد انسانی این قضیه را بگویم.

ما همه انسان هستیم و فصل مشترک ما انسانیت ما است و در حقیقت ما یکی هستیم. همه ما بر فطرت الهی خلق شده ایم و فطرت الهی و حقیقت انسانی ما ثابت است و اگر حصارهای قبیله، طائفه، نژاد و جغرافیا کنار برود ما همگی یکی هستیم و بر فطرت الهی خلق شده ایم. خداوند فرموده است که شما را بر یک فطرت خلق کرده ام. فطرت الهی و روح الهی در همه ما دمیده شده است. ما یکی هستیم و اگر در مسیر کمال حرکت کنیم یکی می شویم و یک حقیقت واحد هستیم. انسانیت یک حقیقت واحد است. پس همه بشریت یکی است.

همه هفت میلیارد یکی هستند و خداوند فرموده است اگر کسی یک نفر را بکشد همانند آن است که همه بشریت را کشته است. من می خواهم از این کلام خداوند استفاده کنم. اگر کسی به یک نفر در یک گوشه از جهان ظلم کند مانند آن است که به همه بشریت ظلم کرده است. وقتی به یک انسان ظلم می شود به انسانیت همه انسان ها ظلم شده است.

در یک گوشه از دنیا ظلم می شود، هرکس که در وجود خودش انسانیتی را احساس می کند، باید احساس درد بکند. دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم، دفاع از حقیقت انسانی خودمان است. اگر امروز ما برای فلسطین جمع شده ایم برای خودمان جمع شده ایم؛ نه برای سرزمین و نه برای دیگران، طایفه یا مذهب. آمده ایم از حقیقت انسانی خودمان دفاع کنیم.

سعدی شاعر بلند آوازه جهان تمام این کلمات بنده را در چند جمله خلاصه کرده است:

بنی آدم اعضای یک دیگرند که در آفرینش ز یک گوهراند
چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
تو که از محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

و ما مسئله فلسطین را محصول مدیریت غیر انسانی حاکم بر جهان می دانیم و به فضل الهی این مدیریت به پایان خودش رسیده است و ملت فلسطین به زودی زود با همت بلند خودش، با همت بلند نسل های متوالی اش، و با یاری همه ملت ها به زودی زود عزت، استقلال و آزادی را جشن خواهد گرفت.

زنده باد فلسطین

زنده باد انسانیت

و زنده باد انسان که هرکجای عالم که هست

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

  • تبیین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی