تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود
 رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از عمل نکردن آمریکا به تعهداتش در چارچوب برجام و خودداری از ایجاد گشایش در روابط بانکی ایران در مورد اثرات برجام گفت: تقریبا هیچ چیز اتفاق نیفتاده است.
ما قادر نیستیم از پول های خود در خارج استفاده کنیم.

به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت ایران انتظار دارد دولت آمریکا امکان دسترسی محدود کشورش به دلار را برای تسهیل مبادلات مالی با کشورهای دیگر فراهم کند و به اجرای کامل توافق هسته ای پایبند باشد.

ولی اله سیف که در مصاحبه با المانیتور سخن می گفت با بیان این که ایران حتی پیش از لغو تحریم ها به پیشرفت در بخش اقتصاد دست یافته بود از شرکت های آمریکایی دعوت کرد برای تجارت با ایران و سرمایه گذاری در این کشور با شرکت های اروپایی رقابت کنند.

وی گفت در توافق هسته ای بر اجرای موثر بندهای این توافق به گونه ای که فعالیت های اقتصادی و تجاری ایران تسهیل شود تاکید شده است و این بدان معناست که مبادلات مالی ایران باید از طریق یک نهاد مالی آمریکایی تسویه شود هرچند لزوما پول در آن بانک آمریکایی باقی نماند.

سیف تاکید کرد برجام همه تحریم های هسته ای علیه ایران را برداشته است و برداشته شدن عملی همه تحریم های هسته ای مستلزم برخورداری ایران از سازوکار مبادلاتی U Turn‌ است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران افزود: این چیزی است که ما انتظار داریم توافق هسته ای به آن منجر شود.

وی پیش تر در نشست شورای روابط خارجی آمریکا گفته بود ایران نتایج مورد انتظار از اجرای برجام را مشاهده نکرده است.

وی تاکید کرد: تقریبا هیچ چیز اتفاق نیفتاده است. به طور کلی ما قادر نیستیم از پول های خود در خارج استفاده کنیم.

سیف خواستار تلاش های جدی تر دولت آمریکا برای عمل به تعهداتش و کمک به دولت ایران برای ورود به نظام مالی جهان شد.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها به تعهدات خود پایبند نبوده اند.

سیف در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات بانک مرکزی ایران برای اصلاح سیستم بانکی کشور از جمله مقابله با پولشویی و بدهی های معوقه بانکی اشاره کرد و پیش بینی کرد نرخ تورم که به 10 تا 12 درصد رسیده با کاهش بیشتر تک رقمی شود و نرخ بهره نیز به دنبال آن کاهش یابد.

وی با ابراز خرسندی از رشد اقتصادی ایران با وجود کاهش قیمت نفت این روند را با وضعیت اقتصادی کشورهای دیگر مثل روسیه، ونزوئلا و قزاقستان مقایسه کرد.

سیف افزود: حتی زمانی که تحریم ها برقرار بودند ما به رغم افت شدید قیمت نفت از ثبات نسبی اقتصادی برخوردار بودیم.

وی در ادامه گفت در حاشیه نشست بهاره صندوق بین المللی پول در واشنگتن با رئیس کل بانک مرکزی قزاقستان دیدار داشته و او از وجود مشکل تورم و افزایش نرخ ارز در کشورش گله کرده است.

سیف گفت: وقتی نگاه می کنید ایران همزمان با این دوره با کاهش نرخ تورم مواجه شده است. آن ها بخش مهمی از ذخایر ارزی خود را از دست داده اند در حالی که ما به ذخایر خود دسترسی نداشته ایم.

وی در ادامه از تصمیم دولت ایران برای تک نرخی کردن ارز تا پایان سال 95 خبر داد و گفت: سیاست ما نرخ ارز شناور مدیریت شده است. البته عوامل بازار مشخص می کنند که نرخ ارز چه رقمی باید باشد. این سیاست می تواند به ثبات بیشتر در اقتصاد ما منجر شود. این کار به افزایش تولید و صادرات کمک می کند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد انتظار وی از روابط اقتصادی ایران با آمریکا پس از برجام گفت: ما هیچ محدودیتی برای کار با شرکت های آمریکایی نداریم.

«تقریباً هیچ‌چیز» از برجام عاید ایران نشده است!

ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفته توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، تا کنون «تقریباً هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است. 

به نوشته پایگاه اینترنتی بلومبرگ، آقای سیف گفته ایران سه ماه بعد از اجرای شدن برجام، توان دست‌یابی به 100 میلیارد دلار دارایی ضبط‌شده‌اش در خارج از کشور را نداشته و برای پرداخت صورت‌حساب‌هایش در مبادلات خارجی به دنبال راهی برای استفاده از دلار است.

رئیس بانک مرکزی ایران اضافه کرد با آنکه قرار است سپرده‌های ایران در بانک‌های خارج از کشور قابل دسترس باشند، بانک‌های اروپایی کماکان نگران نقض قوانین آمریکا و مواجه شدن با جریمه‌های سنگین این کشور هستند. 

به گزارش بلومبرگ، سیف، بر همین اساس از «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا» می‌خواهد با صدور دستورالعملی بانک‌های اروپایی را به استقبال بیشتر از ایران دعوت کند.

رئیس بانک مرکزی ایران روز پنجشنبه در حاشیه نسشت‌های صندوق بین‌المللی پول و صندوق جهانی با جک لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار و درباره نگرانی‌هایش در همین باره گفت‌وگو کردند.

سیف، جمعه به تلویزیون بلومبرگ گفت که «تقریباً هیچ چیز» از این توافق که در روز 16 ژانویه اجرایی شد عاید ایران نشده است. وی می‌گوید: «یکی از نیازهایی که قطعاً ما داریم تبدیل کردن ارز است برای اینکه بتوانیم به تأمین‌کنندگان (کالا) پول پرداخت کنیم. این، نیازمند دسترسی به نظام مالی آمریکا است.» 

ایران و گروه 1+5 تیرماه سال گذشته به توافقی دست یافته‌اند که قرار است تحریم‌های وضع شده به بهانه برنامه هسته‌ای ایران را در ازای اقدامات تهران برای محدود کردن این برنامه، رفع کند. 

این توافق از چند ماه پیش اجرایی شده اما ممنوع بودن همکاری‌های بین بانکی موسوم به «مبادلات چرخه دلار» (U-Turn) امکان استفاده ایران از خدمات دلاری در مبادلات خارجی را سلب کرده است. 

 کارشناسان در روزها و هفته‌های گذشته بارها تصریح کرده‌اند امکان برخورداری از آثار تحریم‌های هسته‌ای برای ایران، با توجه به سلطه دلار در مبادلات خارجی، بدون دسترسی محدود این کشور به آنچه در نظام بانکی «چرخه دلار» (U-Turn) خوانده می‌شود وجود نخواهد داشت. 

منظور از مبادلات چرخه دلاری، استفاده بانک‌های ایرانی از خدمات دلاری بدون ارتباط مستقیم با نظام بانکی آمریکا است. تا قبل از سال 2008 بانک‌های ایرانی با واسطه بانک‌های خارجی (مانند بانک‌های سوییسی) مجاز به استفاده از اینگونه مبادلات بودند، اما  واشنگتن از نوامبر آن سال استفاده بانک‌های ایرانی از این خدمات را ممنوع اعلام کرد.

  • تبیین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی