تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

شاکله اصلی تفکر امام خمینی(ره)

تبیین | سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی که صحبت از شاکله فکری به میان می آید منظور آن چهار چوب و اصولی است که بنای فکری یک شخص یا شخصیت بر آن استوار است، البته همان شخص در موقعیتی ممکن است بر اساس شرایط موجود تصمیم هایی را اتخاذ کند یا حرفی بزند که به ظن دیگران از آن چهار چوب  ها و مبانی کمی فاصله داشته باشد، مسلماً اینگونه تصمیمات که تحت شرایط مکانی و زمانی خاص اتخاذ می شوند نمی توانند نمایانگر آن مبانی فکری باشند.

اصول و مبانی فکری امام (ره) را باید در منش زندگی و در مجموع بیانات و نوشته های ایشان یافت و نه فقط در یک تصمیم در فلان موقعیت، و اگر چنین کردیم حتما به خطا رفته ایم.

امام دارای یک شخصیت علمی برجسته و بزرگ بود ولیکن هیچگاه به این اکتفا نکرد و در میدان جهاد وارد شد و تا پایان عمر در این میدان به مجاهدت پرداخت و دید جدیدی را به عالمیان بخشید و نگاهی نو نسبت به خدا، انسان و طبیعت به عالم عرضه کرد که البته مبتنی بر اسلام ناب محمدی است این جهان بینی خاصی که ایشان در جامعه بشری نشر دادند موجب ایجاد یک حرکت تازه و پویایی شد تا بشر امروز بیشتر از پیش متوجه جایگاه انسانی خود در عالم خلقت بشود و توانایی های خود را باور کند و قدم در راه مسیر کمال بگذارد.

جهاد امام در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فکری و... همیشه همراه با جهاد درونی یعنی جهاد با نفس و ارتباط مستمر با خداوند متعال نیز بود و این آن ویژگی خاص امام است که به ما نیز می آموزد در تمامی مراحل زندگی از این جهاد غافل نشویم و البته همین ارتباط خاص با خدا است که انسان را در جهاد های دیگر نیز موفق می کند و انسان را پیش می برد.

منظومه فکری امام متکی بر جهانبینی توحیدی است و تمامی تفکرات و فعالیت های او  بر اساس این زیر  بنا شکل گرفته است.

خصوصیت دیگر این منظومه فکری پویا بودن و به روز بودن این مکتب فکری بود، به گونه ای بود در این مکتب مسائلی مورد نظر بود که بشر با آن درگیر بود و کاملا مخاطبان امام حرف ها و نوشته های ایشان را به خوبی درک می کردند.

ادامه دارد...

قوام گرفته از بیانات رهبری 14 خرداد 1394

  • تبیین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی