تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

۶۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

داستانهای داش غیرت/1-طنز

تبیین | سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۰۸ ب.ظ

1

واقعاً علت منحرف نامیدن مهندس مشایی و بدنام کردن دولت توسط بی بصیرتان مدعی چیست؟!

مشایی چه کاری باهاتون کرده آیا...؟! ، اصلن ولش کن

ما از شما اسم در  رفتگان بصیرت فقط مدرک می خواهیم. بابا یکم تلاش کنید مدرک جمع کنید آخه گوشی بازی تا کی؟! به سمعتان رسید؟ الو الو داری صدا را؟!!

نکنه حسادت میکنین، نکنه حالتون گرفته از این همه خدمت که دولت به مردم کرده و تو قلب مردم جا باز کرده، نکنه زیر سئوال رفتید؟!

آبروهای از دست رفته جمع میکنیم،آبروهای از دست رفته جمع میکنیم،نبود زنبیل را بردار و بیار؟! آی خونه دار و بچه دار ،  زود بیاریدشون می خواهیم بریزیمشون توی زباله دان تاریخ!

یکی از خانم های محله:ببخشید آقا چی می خرید؟!

چاه دار(کامیون و وانت و ... جواب نمیداد گفتیم یک چاه از کویر لوت بیاریم تا این آبرو های ریخته شده از برخی خواص را بریزیم توش،البته شاید تحمل کنه!): خانم نمی خریم جمع می کنیم؟!

یکی از خانم های محله: خب آقا چی جمع می کنید؟!

چاه دار:آبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرو های از دست رفته، جون های بالا اومده، نفــــــــــــــــــــــــــــــــــــاق های رو شده، باطن ها لجن زار شده،کیـــــــــــــــــــــــــــــــنه های کهنه شده.

یکی از خانم های محله: مال مردم محله را؟!

چاه دار: نه خانم این ها که مردم دارن که حرکت انقلاب را دچار کندی و به حجاب رفتن نمی کنه زیاد، البته تاثیرکی داره.

یکی از خانم های محله: پس مال کیاست؟!

چاه دار:مال همون هایی که 16 سال میتونستند چند برابر کارهایی که احمدی نژاد کرد را بکنند، می تونستن دست فقرا را بگیرند که با شکم گرسنه نخوابند، می تونستن سر پناهی برای این همیشه خونه به دوش ها درست کنن، می تونستن جلوی قاچاق دختر ها را به دبی و... بگیرند، می تونستن مردم را آدم حساب کنند، می تونستن دل مردم را با انقلاب همراه کنند، می تونستند مردم را ولایی کنند و ولی را سپر اشتباهات خودشون قرار ندن، می تونستند اسباب ظهور امام زمان عجل الله را فراهم کنن و ... ولی نکردند و به مردم و ملت خیانت کردند.

یکی از خانم های محله: آخه عجب دل پری داری چاه دار! چند سال پیش بعد از انتخابات 92 یکی اومد و همش را برد، یکم دیر اومدی، راستی جنس اکثرشون هم توهم بود مثلاً: اصلاً آبرویی پیش مردم نداشتند خیال می کردند آبرو دارند و بقیه هم تقریباً همین طور بود.

 

بلند شو ببینم پس فردا می گن س اینها را نوشته، حضار معذرت میخوام، بلند شو دیگه! کیبورد را ول کن! ای وای از دست تو! حالا دوباره می گن اینها منحرفن!

 

داش غیرت=بذار بگن این همه سال یک عده خاص خاص اینهمه خیانت به مردم کردند حالا تاب تحمل نور را ندارند، نور زده چشاشون را کور کرده دارن بی تابی می کنند، صدای رعد هم زده گوشاشون را کر کرده آخه از اون نوره رعد هم میاد ولی با فاصله(نفهمیدی نه؟!) بعد می فهمی؟!

تازه اون رعده می زنه جسماشون را هم ذغال می کنه! صبر کن.

س: بلند شو دیگه همه را با هم قاطی کردی؟! فلسفه و علوم اجتماعی و آیات و ...

داش غیرت: من قاطی نکردم سیستم قاطی کرده شاید؟!

س: بلند شو برو تا این تریبون چی را هم ازمون نگرفتن،فیلتر میشیم! دوباره بهت کیبورد را می دم البته اگر بچه خوبی باشی! آفرین آفرین.

داداش غیرت: باشه ولی قول دادی قول دادی فهمیدی؟!

س:آره بابا، اون ها که نمی فهمن یکسری دیگن، تازه درخت که سبز شد ایمانشون کامل میشه البته به اسلام نه، به ...

آقا من شرمنده ام اگه وقتتون گرفته شد حلال کنید.

التماس دعا.



 

  • تبیین

به شورای نگهبان بفرماید «فعسی أن تکرهوا شیئاً و یجعل الله فیه خیراً کثیراً»؛ ای بسا که شما از امری خوشتان نمی‌آید و خداوند در همان کار خیر کثیر قرار دهد. در انتخابات، حذف یک طرف یا حذف فرد برجسته آن در شرایط کنونی با مصلحت ضرورت ایجاد حماسه سیاسی سازگار نیست

 آیت‌الله حائری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان، طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: «حماسه سیاسی در انتخابات و مشارکت حداکثری که همواره موردنظر رهبری بوده است، وقتی تحقق می‌یابد که افراد رده اول دو طرف در رقابت حاضر باشند.»

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حائری شیرازی در بخشی از این نامه آورده است: «حماسه سیاسی در انتخابات و مشارکت حداکثری که همواره موردنظر رهبری بوده است، وقتی تحقق می‌یابد که افراد رده اول دو طرف در رقابت حاضر باشند. مثلاً بازی استقلال و پیروزی، همه را در استادیوم حاضر می‌کند و جای خالی نمی‌ماند. حذف یکی از این دو تیم حضور را به حداقل می‌رساند.»

در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: «همین‌طور حذف یک فرد برجسته از صحنه انتخابات در شرایط کنونی با هدف ایجاد حماسه سیاسی ناسازگار است، حتی اگر توجیهاتِ حذف، منطقی باشد.»

وی در پایان نامه خود، از مقام معظم رهبری خواسته است که به شورای نگهبان بفرماید «فعسی أن تکرهوا شیئاً و یجعل الله فیه خیراً کثیراً»؛ ای بسا که شما از امری خوشتان نمی‌آید و خداوند در همان کار خیر کثیر قرار دهد. در انتخابات، حذف یک طرف یا حذف فرد برجسته آن در شرایط کنونی با مصلحت ضرورت ایجاد حماسه سیاسی سازگار نیست.
منبع: رئیس جمهور ما
  • تبیین

مشایی: اگر رد صلاحیت شوم از مسیر قانون حقم را پیگیری می کنم

تبیین | سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۲:۴۱ ب.ظ

من روز ثبت‌نام ، قبل و بعد از آن هم گفتم، اگر صلاحیت بنده احراز نشود، از مسیر قانون حق خود را پیگیری خواهیم کرد و این به معنای شلوغ‌کاری نیست، چراکه معتقد هستیم با شلوغ‌کردن مملکت، اتفاقی نخواهد افتاد.

«اسفندیار رحیم مشایی» در دیدار شماری از «بانوان فرهیخته استانهای تهران و قم » در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه «اگر فردا (سه‌شنبه) رد صلاحیت شوید، چه کار خواهید کرد؟» گفت: ما از مسیر قانون حقمان را پیگیری خواهیم کرد.

مشاور رئیس‌جمهور و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که عصر امروز دوشنبه و ساعاتی قبل از اعلام نهایی اسامی نامزدهای تاییده صلاحیت‌شده از شوی شورای نگهبان سخن می‌گفت ، افزود: ما برای خودمان یک صلاحیت کامل و کافی قائل هستیم که اگر اینگونه نبود ، اصلاً در انتخابات حضور پیدا نمی‌کردیم.

مشایی همچنین اظهار کرد: من روز ثبت‌نام ، قبل و بعد از آن هم گفتم، اگر صلاحیت بنده احراز نشود، از مسیر قانون حق خود را پیگیری خواهیم کرد و این به معنای شلوغ‌کاری نیست، چراکه معتقد هستیم با شلوغ‌کردن مملکت، اتفاقی نخواهد افتاد.

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد تاکید کرد: مملکتی که ولی فقیه دارد، ظلم را برنمی‌تابد و ما از این مسیر، حقمان را خواهیم گرفت.

خبر تکمیلی این مراسم متعاقباً منتشر می‌شود.

منبع: رئیس جمهور ما

  • تبیین

از چه واهمه دارید؟

تبیین | دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۰۰ ب.ظ

بی شک مدعیان اصولگرایی این حقیقت را می‌دانند که در میدان نبرد دو قطبی حقیقی که یکی اندیشه ای تمامیت خواه و انحصار طلب دارد و دیگری دارای اندیشه‌ای خدمت‌گرایانه و عدالت طلب است، بازنده خواهند بود و به همین دلیل تمام نیروی خود را به کار خواهند بست که در این عرصه شکست نخورند.


شبکه ایران / معاون سابق رییس جمهوری ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت های نهم و دهم اظهار داشت: دولت احمدی نژاد به دلایلی چون اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اجرای طرح های مهر ماندگار، جهش های علمی و فناوری و تلاش وی برای پیوستن ایران به جمع کشورهای هسته ای، موفق ترین دولت در تاریخ کشور است. 
  دکتر 'عبدالرضا شیخ الاسلامی'در گفت و گو با ایرنا به تشریح موضوعاتی از جمله ناگفته هایی درباره استیضاح وی در مجلس شورای اسلامی، عملکرد دولت های نهم و دهم، ادامه گفتمان دولت فعلی، حضور در انتخابات شورای شهر، حضور احمدی نژاد در ستاد انتخابات کشور و ... پرداخت.
شیخ الاسلامی، رییس جمهوری را فردی با هوش سرشار، نبوغ فوق العاده، تجربه فراوان و مهارت مثال زدنی دانست که در انجام کارها و حل مسائل در کشور کم نظیر است و تمامی آمار ها و شاخص ها در کشور نیز گواه این مطلب است.
وی افزود: احمدی نژاد با کمترین هزینه شخصی و در زاهدانه ترین نوع زندگی که برای یک رییس جمهوری می توان متصور بود، صادقانه و با تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

  • تبیین

احمدی نژاد با کمترین هزینه شخصی و در زاهدانه ترین نوع زندگی که برای یک رییس جمهوری می توان متصور بود، صادقانه و با تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.




شبکه ایران / معاون سابق رییس جمهوری ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت های نهم و دهم اظهار داشت: دولت احمدی نژاد به دلایلی چون اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اجرای طرح های مهر ماندگار، جهش های علمی و فناوری و تلاش وی برای پیوستن ایران به جمع کشورهای هسته ای، موفق ترین دولت در تاریخ کشور است. 
  دکتر 'عبدالرضا شیخ الاسلامی'در گفت و گو با ایرنا به تشریح موضوعاتی از جمله ناگفته هایی درباره استیضاح وی در مجلس شورای اسلامی، عملکرد دولت های نهم و دهم، ادامه گفتمان دولت فعلی، حضور در انتخابات شورای شهر، حضور احمدی نژاد در ستاد انتخابات کشور و ... پرداخت.
شیخ الاسلامی، رییس جمهوری را فردی با هوش سرشار، نبوغ فوق العاده، تجربه فراوان و مهارت مثال زدنی دانست که در انجام کارها و حل مسائل در کشور کم نظیر است و تمامی آمار ها و شاخص ها در کشور نیز گواه این مطلب است.

  • تبیین
استعمارگران خود را در تراز مدیریت جهانی باور کرده اند و بر همین اساس فکر، ابتکارات و ساختارها و طراحی های آنها در سطح جهانی است .آیا باید اینگونه باشد که دیگران مدیریت کنند و ما تحت امر آنها باشیم؟



باید ایران را در تراز بالا ببینیم و در مدیریت جهان نقش داشته باشیم  
 

 شبکه ایران / رئیس جمهور گفت: ما باید در مدیریت جهان البته به صورت عادلانه و انسانی نقش داشته باشیم.

محمود احمدی‌نژاد در جشنواره دستاوردهای علمی و فناوری ستاد توسعه انرژی‌های نو که در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار کرد: هر گاه ایران را با کشورهای اطراف مقایسه می‌کنم به من بر می‌خورد. منطقه‌ غیر از ایران چیز دیگری نیست.

وی افزود: آیا در منطقه کشوری است که تنه به تنه ایران بزند ما در یک تراز جهانی باید خود را ببینیم و خود را باور کنیم.

کوهنوردی که خود را فاتح اورورست در نظر بگیرد حتما اورست را فتح خواهد کرد.

  • تبیین

مشایی: ایران تا آخرین لحظه پیگیر آثار تاریخی خود خواهد بود

تبیین | دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۹ ب.ظ

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه دفاع قانونی از اشیاء تاریخی خارج شده از کشور، کاری بسیار سخت، و با هزینه های بالا در سطح بین المللی است اظهار داشت: ما با پیگیری آثار تاریخی خارج شده از کشور می خواستیم ریسک قاچاق این اشیاء را برای سودا گران بالا ببریم تا بدانند جمهوری اسلامی ایران همیشه و تا آخرین لحظه پیگیر آثار تاریخی خود خواهد بود.


شبکه ایران / مهندس اسفندیار رحیم مشایی عصر روز گذشته یک شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه جلوه های جاودانگی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه و آثار بازگردانده شده به کشور که به طورغیر قانونی و بعضا قانونی خارج شده بودند گفت: استرداد اشیاء تاریخی به کشور امری بسیار مهم است چراکه ایران از جمله کشورهایی است که دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است.

مهندس مشایی با بیان اینکه تجارت اشیاء تاریخی برای سوداگران بسیار پر سود است، اظهار داشت: بهره مادی باعث می شود سوداگران به طور غیر قانونی و غیر کارشناسانه دفینه های تاریخی که در دل زمین جای دارند را استخراج کنند که در جریان این استخراج های غیر کارشناسانه بسیاری از اشیاء تاریخی از بین می روند.

  • تبیین

جایگاه اسلام در نظریه‌پردازی علوم انسانی

تبیین | دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۸ ب.ظ

حجت الاسلام ‌شریف‌زاده گفت: معضل جهان امروز مصرف‌گرایی صرف و هدف علوم امروز افزایش تولید به جای انسان‌سازی است. در سرزمین‌های اسلامی نیز در حوزه دینی معضل انتزاعی بودن و فاصله گرفتن عمل از مصرف وجود دارد که این امر باعث ایجاد فاصله بین دین و دنیا شده است

شبکه ایران / روزهای پایانی سال گذشته ایران میزبان پروفسور العطاس، جامعه شناس سرشناس مالزیایی بود. با حضورش در میزگردی شکل گرفت با عنوان «جایگاه اسلام در نظریه پردازی علوم اسلامی» که حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده (استاد حوزه و دانشگاه و مدیرمسئول روزنامه عرب زبان الوفاق)، دکتر سید جواد میری(جامعه شناس و استاد دانشگاه صنعتی شریف) و دکتر سید جمال‌الدین حسینی(پژوهشگر حوزه علوم انسانی و مدیر عامل خبرگزاری برنا) از دیگر صاحب‌نظران ‌شرکت کننده در این بحث بودند که به گفت‌وگوی پرحرارت شریف‌زاده و العطاس ختم شد.
به گزارش روزنامه ایران پروفسور العطاس به واسطه سفرهای متعددش به ایران و حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی ایران با وضع علوم انسانی و اجتماعی در ایران و تولید «علوم انسانی اسلامی» آشناست. مشروح این نشست تخصصی پیش روی شما است.

با توجه به این که امروزه اغلب صاحب‌نظران، تولید علوم انسانی اسلامی را لازمه پیشرفت و بسترساز توسعه می‌دانند می‌خواهیم بحث را با تبیین جایگاه اسلام در نظریه پردازی علوم انسانی آغاز کنیم. پروفسور العطاس! از نظر شما ظرفیت‌های اسلام در نظریه پردازی علوم انسانی چیست؟ و هر یک از کشور‌های اسلامی چقدر موفق شده‌اند که این ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنند؟
العطاس: دراین‌باره نخست باید راجع به نقش تعلیم و تربیت صحبت کرد. در دنیای مدرن که مصرف‌گرایی به اوج خود رسیده تعلیم و تربیت از وظیفه اصلی خود که همانا تربیت انسان‌های خوب است، دور مانده است. از مهمترین اهداف علوم انسانی این است که انسان‌های خوب و فرهیخته تربیت کند و مهمترین نقش و هدف اسلام نیز تاکید بر ادب و اخلاق است.

  • تبیین

10 دلیل برای حمایت از مشایی

تبیین | دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸ ب.ظ

به کدامین گناه

فی المقدمه عرض کنم که بنده از اولین هایی بودم(یم) که در سال 87 در مقابل سازمان میراث فرهنگی جریان اعتراضی بر علیه مشایی (در ماجرای دوستی با مردم اسرائیل) تدارک دیدیم  و شدیم تیتر یک کیهان!. عمل ما اما یک جریان عادی بود و در کل برای جنبش ما یک مسئله روزمره(!) محسوب می شد. اما جریان اقای مشایی چیز دیگر بود. از یک طرف پا فشاری ایشان بر حرف های خود، از طرفی حمایت های بی دریغ رئیس جمهوری و از طرف دیگر جریان رو به تضاعف مخالفت و اعتراض نسبت به ایشان که با یک سیر صعودی تمام کشور را پر می کرد. این اولین، اما آخرین نبود. مشایی هر جا لب به سخن می گشود سیل توهین ها و تهمت ها (ی با نیت ثواب!) بود که روانه روح ایشان(!) می شد. همین مسأله موجب حساسیت مضاعفی شد تا پیگیر سخنانشان در این چند سال باشم.



واقعیت آن است که اگر سخنان رحیم مشایی را بدون هیچ شناختی از او بخوانی به اشاره ی سر و دست و زبان و قلب تأیید خواهی کرد. اما وقتی از زبان رسانه ها (خصوصاً خواصیون مجلس!) به سمع مبارک برسد، رنگ از رنگ دان قضیه می پرد! و احساسی از جنس حضور و درک غلبه یافتی که یا صاحب وحشت مددی فرما که این جاسوس فوق العاده کارکشته ی سازمان های اطلاعاتی که نمی دانم به کفاره چه گناهی نازل شده! را محو و نابود ...

بینی و بین الله چند تا از سخنرانی های مشایی را کامل و از زبان خود ایشان گوش کرده ایم؟ آیا سخنان ایشان در جمع هنرمندان در باب موسیقی را کسی می تواند با حجت عقلی رد کند؟ یا مدیریت انبیا را که عین سخنان امام است را می تواند؟ ووو

  • تبیین


مرکز روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور با انتشار اطلاعیه‌ای به برخی شائبه‌ها و اظهارات رسانه‌ای در خصوص حضور دکتر احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات پاسخ داد.



متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در پی برخی شائبه‌ها و اظهارات رسانه‌ای مبنی بر مجرم شناختن ریاست جمهوری که نه تنها برخلاف قواعد حقوقی و اخلاق اسلامی است بلکه حاوی اتهام و اهانت به ریاست محترم جمهوری نیز می‌گردد، توضیحات زیر را به اطلاع عموم ملت عظیم‌الشأن و تصمیم‌ساز ایران عزیز می‌رساند:

1. ملت ایران از رشد و آگاهی و قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری برخوردار بوده و هیچ‌کس در هیچ شرایطی نمی‌تواند اراده خود را بر ملت بزرگ، مصمم و فرهنگ‌ساز ایران تحمیل نماید.

2. ارتباط و اتحاد متقابل ملت و دولت، ارتباطی قلبی و در عمق باور آنها جای دارد و دولت امانت‌دار صادق ملت تا آخر خواهد ماند و هیچ‌گاه رابطه حاکم و محکوم و سلطنت و سلطه یکسویه نبوده و نخواهد شد.

3. حضور و همراهی دکتر احمدی‌نژاد با جناب آقای مشایی در هنگام ثبت‌نام رفتاری غیرقانونی نیست و در چارچوب آزادی عقیده و رفتار سیاسی و شخصی است.

مطابق ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری فعالیت‌های تبلیغی داوطلبان بعد از اعلام رسمی اسامی آنان از سوی شورای محترم نگهبان آغاز می شود و ثبت نام نامزدهای انتخاباتی عنوان رفتار تبلیغاتی ندارد چنانکه رفتار رسانه‌ای نیز بر این مبنا قابل توجیه است چرا که در غیر این صورت بسیاری از اقدامات رسانه ملی نیز تبلیغ محسوب می شود.

آنچه که در قانون انتخابات جرم شناخته شده است حمایت مقامات اجرایی و نظارتی دخیل در امر انتخابات و در زمان رسمی تبلیغات است. ریاست جمهور جزء مقامات اجرایی که مستقیما در انتخابات مداخله دارند محسوب نمی شوند مهمترین دلیل آن، این است که در زمانی که رییس جمهور کشور داوطلب انتخابات می شود ضرورت و نیازی به استعفا ندارد و نمی تواند هم داوطلب باشد و هم مسئول برگزاری مستقیم انتخابات! بنابراین ماده 73 قانون انتخابات منصرف از رییس جمهور است حتی در زمانی که داوطلبی با اعلام رسمی تحقق یافته باشد، مشمول این حکم قرار نمی‌گیرد.

لازم به ذکر نیست که نظر و عقیده شخص رییس جمهور موضوعی متمایز و متفاوت از مبحث استفاده از امکانات دولتی است و خلط این دو مبحث مغالطه حقوقی است. خداوند متعال همگان را در دقت در اعلام نظر و انصاف در داوری توفیق عنایت فرماید.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور

  • تبیین

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در بین دانشجویان پیرامون مهندس مشایی

تبیین | دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۳۱ ق.ظ

یکی از سخنرانی های مقام معظم رهبری در مورد مهندس مشایی، صحبتهای رهبری در بین دانشجویان است. در ابتدای این دیدار یکی از دانشجویان پشت تریبون می رود و می گوید که ما از دست اطرافیان رییس جمهور دلمان خون است. رهبر معظم انقلاب با چنین تعبیری مخالفت می کنند و انتقادات و اختلاف نظرها را چیزی عادی معرفی می نمایند و می گویند که باید مسائل را اصلی و فرعی کنید.

پاورپوینت مورد نظر  به بررسی این سخنرانی و تاثیر آن بر رسانه های مدعی ولایت مداری پرداخته است.

حجم کمتر از یک مگابایت.

دانلود پاورپوینت

  • تبیین

مشی رهبر در این سالها این بوده است که وقتی مطالبی را بیان می کند، عقل مردم را نیز قانع کند. الان شورای نگهبان هم باید همین مشی را طی کند هر کسی را رد‌صلاحیت می‌ کند، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب باشد و چه حامی دولت باشد، باید علت ردصلاحیت را برای مردم بازگو کند مگر آن که خود کاندیدا راضی به علنی شدن آن نباشد.


شبکه ایران / مصاحبه منتشر نشده حجة الاسلام والمسلمین بهمن شریف زاده با روزنامه شرق با واکنش های تند مخالفان دولت مواجه شد. این مصاحبه هفته گذشته در دفتر استاد شریف زاده انجام شد ولی بنا به دلایلی که فقط برای دست اندرکاران روزنامه شرق معلوم است منتشر نشد. این روزنامه با انتشار یک پیش خبر در مورد این مصاحبه اعلام کرد که مشروح این مصاحبه در روزهای آینده منتشر خواهد شد که اینگونه نشد. در این پیش خبر که به سرعت در رسانه های مخالف دولت منتشر شد با تحریف و تقطیع سخنان استاد شریف زاده عنوان شد که در صورت ردصلاحیت مشایی در انتخابات مطالبه عمومی شکل خواهد رفت!

استاد شریف زاده بلافاصله در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم به این نوع خبررسانی روزنامه شرق واکنش نشان داد ولی متاسفانه جریانی که از گردش آزاد اطلاعات بشدت هراس دارد از انعکاس آن خودداری کرد. در پی انتشار مصاحبه تحریف شده مذکور بود که برخی از مخالفین دولت با نسبت دادن وعاظ السلاطین به استاد شریف زاده، حامیان دولت را به اعتراض خیابانی در واکنش به ردصلاحیت مهندس مشایی متهم کردند!

متاسفانه روزنامه شرق با بی اخلاقی تمام از انتشار این مصاحبه تاکنون امتناع ورزید به همین دلیل شبکه ایران برای روشن شدن حقیقت و زدودن غبارهای رسانه ای، به ناچاز متن کامل این مصاحبه را برای تنویر افکار عمومی منتشر می کند.

  • تبیین

اجماع انحصارگران قدرت علیه مشایی

تبیین | يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۴۲ ب.ظ
ناراحتی اصلی آنها از این است که شرایط زیست احزاب نامساعد است و ادامه وضعیت فعلی و تداوم دولت احمدی نژاد در دوره مشایی آنها را در وضعیتی قرار می دهد که مردم آنها را از قدرت کنار می گذارند. مردود شدن احزاب در بی توجهی مطلق به خواست ملت مساله ای نیست که با فرار به جلو و هیاهوی تبلیغاتی به فراموشی سپرده شود.



شبکه ایران / انتخابات آتی ریاست جمهوری از جهات زیادی با تمام انتخابات های پیشین در تاریخ جمهوری اسلامی ایران تفاوت دارد. این تفاوت نه فقط به شرایط خاص بین المللی و این مهم که ادامه اثرگذاری جمهوری اسلامی بر تحولات جهانی را نشان می دهد، که به شرایط داخلی ایران باز می گردد. انتخابات آتی اثبات خواهد کرد که پدیده انحصار قدرت و بازی جهانی و ساختگی چپ و راست برای همیشه از ایران رخت بر بسته است و یا اینکه دولت محمود احمدی نژاد گسستی مقطعی و ناقص بوده که تنها وقفه ای در ادامه سلطه باندهای کنترل کننده اقتصاد و سیاست ایجاد کرده و به بایگانی سپرده می شود. جناح های چپ و راست که در نهایت به یک نقطه ختم می شوند نشان داده اند که در حفظ انحصار قدرت تساهل نداشته و از هر ابزاری برای سرکوب هر نوع صدایی که علیه مکانیسم احتکار قدرت بلند شود استفاده کرده و با کسی تعارف نمی کنند.

راحت ترین کار برای حفظ قدرت اجازه ندادن به غیر برای وارد شدن به عرصه انتخابات است. تنها در چنین شرایطی است که پدیده نادر تبدیل شدن کاندیداهای منتخب چپ و راست به سخنگوی شورای نگهبان به وفور یافت می شود. کسانی که خود کاندیدای ریاست جمهوری هستند مدام پیش بینی می کنند که اسفندیار رحیم مشایی رد صلاحیت می شود. در دنیای امروز که رسانه ها خصوص ترین اخبار را به میان مردم می کشانند چنین نقض درشت و بی واهمه اصول اخلاقی و سیاسی تاسف آوری که شاهدیم تنها در وضعیتی رخ می دهد که قیم های خودساخته به دنبال حفظ قدرت حتی به قیمت قربانی کردن جمهوریت نظام باشند. طرح آمریکایی-صهیونیستی که در سال 88 با هماهنگی کامل داخل و خارج طراحی و اجرا شد و به دلیل برخورد با سد محکم امت مسلمان ایران ناکام ماند به دنبال بازتولید شدن است.

  • تبیین

مشایی به طلاب حوزه علمیه قم چه گفت؟

تبیین | يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۳۷ ب.ظ

نوشتند مشایی گفته، من به روحانیت احترام می‌گذارم ولی روحانیت حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند. به من گفتند تکذیبیه بنویس، گفتم به خدا برخی اخبار، تکذیبشان هم مشمئز کننده است .


شبکه ایران / اسفندیار رحیم مشایی' در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علیمه قم با تاکید بر این که من سرباز ولایت بوده و دربست با ولایت فقیه هستم و شیرازه من ولایت فقیه است، اظهارداشت: ما ولایت فقیه را به جهان عرضه می‌کنیم و معتقدیم جمهوری اسلامی نظامی است که قابلیت ارائه به جهان را دارد.
وی در دیدار و گفت ‌و گوی صمیمی با جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به سوالات آنان در زمینه‌های مختلف پاسخ داد.
رییس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد، در خصوص رابطه با علما و روحانیون گفت: یک شبکه خبری صهیونیستی اعلام کرده بود که رحیم مشایی گفته اگر در انتخابات پیروز شود قانون اساسی را عوض می‌کند و یا روزنامه گاردین نوشته است که مشایی گفته، من به روحانیت احترام می‌گذارم ولی روحانیت حق ورود به مسائل سیاسی را ندارند.
رحیم مشایی خاطرنشان کرد: در این خصوص به من گفتند تکذیبیه بنویس، گفتم به خدا برخی اخبار تکذیبشان هم مشمئز کننده است و پرسیدم آیا این شبکه‌ها اعلام کردند که من کجا، به چه کسی و چه وقتی این حرف‌ها را گفته‌ام؟

وی گفت: یک زمانی وقتی همه جور تهمت و افترا به من زدند و به نتیجه نرسیدند، یک روز در یک سایت نوشتند؛ مشایی با یک مرتاض چهار صد ساله ملاقات کرده است که این حرف بیشتر شبیه جوک بود ولی خدا را شکر کردم که بالاخره کفگیر این افراد به ته دیگ خورده است چرا که آیا اصلا آدم چهار صد ساله در دنیا وجود دارد؟ اگر باشد حتما یک مقصد گردشگری است!

رحیم مشایی با یادآوری این که روزی یک بولتن داخلی و محرمانه از یک نهاد خاص که در سراسر کشور برای مسوولان توزیع می‌شود به دست وی رسید، گفت: دستگاه‌هایی که اسم آن کافی است تا شما پایبندی به ارزش‌های دینی و صداقت را از آن انتظار داشته باشید ولی نه تنها دو خبر دروغ شبکه صهیونیستی و گاردین انگلیس در آن چاپ شده بود بلکه اخبار دروغ بسیاری از من نقل شده بود که من اصلا از آنها اطلاع نداشتم.
وی افزود: البته دشمنی صهیونیست‌ها و انگلیس که برای ما و نظام جمهوری اسلامی آشکار است ولی تعجب و سوال اینجاست که چطور یک رسانه صهیونیستی می‌تواند مرجع و منبعی برای درج خبر کذب از یک مسوول در جمهوری اسلامی باشد؟
  • تبیین

انقلاب اسلامی آمد تا منطق و مکتب امام زمان (عج) را بشناساند و تأکید کند که تنها راه پیش‌روی بشریت همان راه سبز علوی و مهدوی است که تا انتها می‌رود.

شبکه ایران / به گزارش خبرگزاری نمنا، مهندس اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد در دیدار شماری از نخبگان استان‌های مختلف کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعد از قرن‌ها عزلت، فراموشی، عقب نشینی و اختفا با اندیشه ی مردی الهی یعنی امام راحل، توده‌های مردم را در بر گرفت اظهار داشت: امام راحل با افکار و اندیشه‌های الهی خود، زنگار غفلت را از قلب‌ها و مغزها زدود و مردم به خاطر آوردند که چه ماموریت بزرگی به عهده دارند.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه بدون مدیریت الهی جامعه به درجات مورد نظر نخواهد رسید و حرکت در برپایی آن مأموریت بلند ملت ایران است، تصریح کرد: با مدیریت الهی است که جامعه می‌تواند به درجات بالای کمال دست پیدا کند.

مهندس مشایی افزود: ما وظیفه داریم در ادامه خط انبیاء الهی پیامبر اکرم (ص) و ائمه طاهرین(ع)، مقدمات مدیریت الهی را فراهم کرده، بسترها را مهیا و مسیر را هموار کنیم تا راه برای آمدن امام عصر (عج) باز شود.
رییس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با تاکید براینکه ماموریت انقلاب و جمهوری اسلامی جز کمک به استقرار مدیریت الهی نیست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی آمد تا منطق و مکتب امام زمان (عج) را بشناساند و تأکید کند که تنها راه پیش‌روی بشریت همان راه سبز علوی و مهدوی است که تا انتها می‌رود.

  • تبیین

یک رهبر اسرائیلی: احمدی نژاد نباید حق نفس کشیدن داشته باشد

تبیین | يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۳:۰۴ ب.ظ
پیش از این، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، گفته بود: «ما باید وضعیتی به وجود بیاوریم که در آن، بودن با احمدی نژاد به یک ننگ تبدیل شود. او یک دیکتاتور است.»


شبکه ایران / موشه فیلین (Moshe Feiglin)، معاونِ رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی، رهبر جنبش صهیونیستی «رهبری یهود» (Manhigut Yehudit) و یکی از اعضای برجسته حزب لیکود، حزب حاکم در رژیم صهیونیستی است.

وی در جدیدترین اظهار نظر خود در گفتگو با شبکه WND گفته است:

«احمدی نژاد نباید حق نفس کشیدن داشته باشد. برنامه هسته ای ایران بزرگترین تهدید علیه اسرائیل نیست، بلکه اظهارات ضد صهیونیستی احمدی نژاد است که موجب مشروعیت زدایی از اسرائیل در جهان شده است
http://www.wnd.com/2013/05/israeli-leader-ahmadinejad-should-lose-right-to-breathe/

  • تبیین

احمدی نژاد بدون روتوش+دانلود جزوه

تبیین | يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۲:۳۹ ب.ظ
  • تبیین

مکتب ایران؛ از حقیقت تا جنجال

تبیین | يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۲:۳۶ ب.ظ



پس از طرح ایده‌ی مکتب ایران و افزایش انتقادها، رهبری در پاسخ به سوال دانشجویی که از اطرافیان رئیس جمهور انتقاد می‌کرد گفتند: باید توجه کنیم که مسائل را اصلى – فرعى کنیم. مسائل درجه‌ى دوم جاى مسائل اصلى را در انگیزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى که می‌شود، نگیرد.

بدون رتوش

سخن اول /

یکم. یکی از خصوصیات ما آدمها این است که ثابت کرده‌ایم بلدیم حتی پادشاه عریان را هم اگر دل مان بخواهد به طرفه العینی بدون جیره و مواجب با لباس پلوخوری ببینیم و یک شهر کف بزنیم و به به و چه چه بگوییم و دورش بگردیم که عجب پادشاه ژیگول و خوش تیپی داریم و اصلا هم به روی خودمان نیاوریم. هیچ‌کس صدایش را در نیاورد که هیچ؛ حتی برخی‌ها بلدند اینجور وقت‌ها با موبایل‌های‌شان فیلم بگیرند و مثل واقعه میدان کاج سعادت‌آباد یک جشن پتویی که یک نفر را به زمین انداخته‌اند و دارند می‌زنند را ثبت در خاطره‌ها هم بکنند و آخرش برای هم بلوتوث کنند. ظاهرا مشکل از جامعه‌پذیری و خلاء وجدان‌درد ماست که خیلی وقت‌ها ترجیح می دهد هم‌رنگ جماعت بشود تا اینکه بر ضد جماعت بشود و حرف حق بزند.

  • تبیین

کذیب خبرجعلی یک خبرگزاری به نقل ازدکتر الهام

تبیین | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۴۲ ب.ظ

جناب آقای دکتر الهام معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور این نقل قول را قویاً تکذیب و هرگونه اظهار نظر منعکس شده از طرف ایشان را مجعول و نادرست می دانند.

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ادعای های مطرح شده در رابطه با نقل قول دکتر الهام از ریاست محترم جمهور را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

در پی انتشار خبری مجعول در خبرگزاری آریا با عنوان "پاسخ احمدی نژاد به اعتراض شورای نگهبان" و انعکاس آن در رسانه های مختلف اعلام میدارد: جناب آقای دکتر الهام معاون محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور این نقل قول را قویاً تکذیب و هرگونه اظهار نظر منعکس شده از طرف ایشان را مجعول و نادرست می دانند.

لازم است رسانه های مختلف از نقل اخبار بی اساس در این مقطع حساس تاریخی که موجبات تضعیف حماسه سیاسی و اقتصادی ملت عزیزمان را فراهم می آورد خودداری نمایند و همواره اخلاق رسانه ای و حرف ای را سرلوحه عمل خویش قرار دهند.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی

منبع:dolat.ir

  • تبیین


تکذیبیه مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور

مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور اظهار نظر غیر واقع و کاملا دروغ مبنی بر «تماس تلفنی رئیس جمهور با خاتمی و هاشمی» برای تعویق انتخابات را قویا تکذیب کرد

مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور اظهار نظر غیر واقع و کاملا دروغ مبنی بر «تماس تلفنی رئیس جمهور با خاتمی و هاشمی» برای تعویق انتخابات را قویا تکذیب کرد.
متن تکذیبیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اظهار نظری غیر واقع و کاملا دروغ مبنی بر «تماس تلفنی دکتر احمدی نژاد با خاتمی و هاشمی» برای تعویق انتخابات، به اطلاع می رساند که این موضوع از اساس دروغ و کذب محض می باشد.

مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور ضمن اظهار تاسف از اینگونه رفتارهای نادرست، توصیه می نماید که توسل به خبرسازی دروغین و اقدامات غیر اخلاقی برای عاملان آن هیچگونه نتیجه ایی نخواهد داشت.

اگر چه انتشاردهندگان چنین مطالبی بدنبال ایجاد نگرانی در مردم برای از بین بردن زمینه های خلق حماسه می باشند، ولی ملت بابصیرت، فهیم و همیشه در صحنه، بدون توجه به فضاسازیهای کاذب، به فضل الهی با مشارکت گسترده خود در انتخابات، تمام توطئه ها و طراحی های را خنثی خواهند کرد.

مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور با تاکید بر بی پایه و اساس بودن اینگونه شایعات، طرح آن در آستانه انتخابات را، مصداق بارز تشویش اذهان عمومی دانسته و پیگیری قضایی آن را تا رسیدن به نتیجه نهایی برای خود محفوظ می داند. همچنین به مراجع ذی صلاح قضایی نیز موکدا توصیه می شود با عوامل انتشار اینگونه شایعات و اخبار دروغین، طبق قانون برخورد کند.

مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور

منبع:http://www.dolat.ir

  • تبیین

حجت‌الاسلام والمسلمین بهمن شریف‌زاده از اساتید حوزه علمیه در سخنرانی که با موضوع «پایان اسلامگرایی از منظری دیگر» در مسجد جلوه ایراد کرد، به شبهاتی که در این زمینه مطرح می‌شود پاسخ گفت. شایان ذکر است «مدیریت حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه» به مدت 10 سال، «مدیریت گروه اخلاق و عرفان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» به مدت 5 سال، «سردبیری فصلنامه کتاب نقد» به مدت 5 سال، «سردبیری فصلنامه آیین سلوک» به مدت 4 سال، «دبیری کنگره عارف کامل آیت‌الله شاه آبادی» و «سرپرستی دفتر انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه»، بخشی از سوابق اجرایی و علمی استاد شریف‌زاده است. متن این سخنرانی در ادامه مطلب از نظرتان می‌گذرد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
موضوعی که برای بحث و پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده، واژه اسلامگرایی و پایان دوره اسلامگرایی است که مهندس مشایی در سخنان خود به آن‌ها اشاره کرده است. می‌خواهیم بدانیم که مقصود و منظور از پایان اسلامگرایی در گویش ایشان چیست و چگونه می‌توان این مسأله را تحلیل کرد؟ برای ورود به این بحث، ناچارم مقدمه‌ای را درباره حرکت شتابان جهان به سوی یکپارچگی و همدلی بیان کنم.
بی‌شک جهان، حرکتی رو به خدا و رو به وحدت دارد و این آیه شریفه را بارها شنیده‌اید و قرائت کرده‌اید که خداوند می‌فرماید: «انا لله و انا الیه راجعون.»
شما این آیه را به هنگام مرگ یکی از مسلمانان شنیده‌اید؛ این جمله معروف به کلمه استرجاع، یعنی کلمه بازگشت است؛ اما تنها مصداق بازگشت، خارج شدن از دنیا و رفتن به سوی عوالم بالاتر مثل برزخ و قیامت نیست؛ بلکه برای بازگشت، مقدمه و مصداق‌های دیگری نیز وجود دارد که از جمله آنها، حرکت جهان رو به سوی وحدت و یکپارچگی است. در همه ادیان الهی و نیز ادیان بشری این باور وجود دارد که جهان رو به سوی سعادت حرکت می‌کند. به جرات می‌توان ادعا کرد که اغلب ادیان الهی و غیرالهی جهان، آینده روشنی را برای جهان تصویر می‌کنند.

  • تبیین

نبرد ششم (اقتدارگرایان علیه امام مقتدر)

تبیین | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷ ب.ظ

به گزارش بهارنا جامعه مبلغین حکومت اسلامی در اقدامی جالب توجه و در جهت تبیین برخی سئوالات مبتلی به در جامعه اقدام به تولید جزواتی ارزنده نموده است در این قسمت ضمن اشاره به مباحث گذشته جزوه نبرد ششم به همت اساتید گرانقدر احمد مقیمی و غلامرضا شاه حسینی به منظوره بهره برداری مخاطبان بهارنا ، قرار می گیرد.


بخشی از مقاله نبرد ششم:

نبرد ششم (اقتدارگرایان علیه امام مقتدر)

  • اصولگرایان حزبی علیه اصولگرایی
  • نبرد با حجاب های نورانی بین امام و امت

نبرد پیش رو نبردی است که برای بیانش از خداوند تبارک و تعالی در استخدام کلمات یاری می طلبیم که مبادا به افراطی گری و انحراف و … متهم شویم و بتوانیم اندیشه ی مان را در کرسی آزاداندیشی که از چین و چروک های پیشانی نورانی امام مان خوانده ایم بازگو کنیم…

امتحان سختی پیش رو است شیعه ی پویای معتقد به عینیت سیاست و دیانت با اعتقاد به ولایت فقیه با همان نگاه ناب اعتقادی ( درمقابل نگاه سیاسی به ولایت فقیه) به ایستگاه آخر رسیده است و آن این که معتقدان به ولایت فقیه را در یک میدان آزمون دیگری خواهیم دید

هزار نکته ی باریک تر از مو این جاست

نه هر که سر بتراشد قلندری داند

در نگاه اعتقادی بر اساس مدارج و مراتب معرفتی و ایمانی و نوع تعریف و تبیین جایگاه رفیع ولایت فقیه و همچنین میدان های آزمونی مانند: حجاب معاصرت، مقهور شدن در فضای رسانه، اثرپذیری از جریانات سیاسی اجتماعی و … می توان نبرد ششم را در دو جبهه، با  دوگونه نگاه اعتقادی به ولایت فقیه، تقسیم کرد.

قبل از آنی که به اندیشه های گفتمانی این دو جبهه بپردازیم باید بگوییم: نظام مطلوب و مقصود ما، نظام امامت و امت است.


دریافت مقاله:pdf
حجم: 621 کیلوبایت

دریافت

  • تبیین

جریان انحرافی واقعی از منظر امام خامنه ای

تبیین | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ


«کلید واژه «جریان انحرافی» در دو سال گذشته از سوی بسیاری از خواص و سیاسیون در مورد دولت دهم به کار برده شده است؛ این عبارت اگرچه با عدم وقع مردم نتوانسته جایگاه مردمی پیدا کند ولیکن به موازات عدم جایگاه مردمی، در بین خواص جایگاه شناخته شده ای داشته است.»

به گزارش بهارنا این بخشی از یادداشتی با عنوان «جریان انحرافی از منظر رهبر انقلاب» است که در شماره امروز(دوشنبه) روزنامه شهروند منتشر شده است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
کلید واژه « جریان انحرافی » در دو سال گذشته از سوی بسیاری از خواص و سیاسیون در مورد دولت دهم به کار برده شده است.
این عبارت اگرچه با عدم وقع مردم نتوانسته جایگاه مردمی پیدا کند ولیکن به موازات عدم جایگاه مردمی، در بین خواص جایگاه شناخته شده ای داشته است!
اگرچه اتهام زنندگان و به کارگیران این عبارت، تا کنون حتی به یک سند مبنی بر انحراف در دولت دست نیافته اند ولیکن نگاهی به بیانات رهبری معظم انقلاب نشانگر این حقیقت است که ایشان انحراف از خط امام را در سال ۱۳۹۰ متصور شده اند و تدقیق در این بیانات به خوبی نشانگر این واقعیت است که رهبری معظم انقلاب به وجود جریان انحرافی در دولت اعتقادی ندارند ولیکن مصادیق انحراف را در موضوعی دیگر روشن می نمایند.
مروری بر وقایع مربوط به اواخر فروردین و نیمه اول اردیبهشت ۱۳۹۰ و دورکاری ۶ روزه رئیس جمهور ( که با فضاسازی رسانه ای، خانه نشینی ۱۱ روزه لقب گرفت!) و کنکاشی در رویه غالب در نیمه دوم اردیبهشت همان سال، مثبت این موضوع خواهد بود که هدف تمامی جریانات در این مدت، القای انحراف در دولت بوده است.

  • تبیین

پاورپوینت پاسخ به شبهه اسلامگرایی

تبیین | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰ ق.ظ


حجم: 3.14 مگابایت

دریافت

  • تبیین

کلیپ مصاحبه مهندس مشایی بعد از ثبت نام

تبیین | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸ ق.ظ




مدت زمان: 1 دقیقه 55 ثانیه
حجم: 4.9 مگابایت
دریافت

  • تبیین

تکذیبیه دفتر رییس جمهور در خصوص نقل قول انتساب داده شده به مهندس مشایی

مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور با تکذیب نقل قول انتساب داده شده به مهندس رحیم مشایی، رسانه ها را به خودداری از تفسیر به رای و اعمال سلایق شخصی و گروهی در انتشار اخبار توصیه کرد

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور با تکذیب نقل قول انتساب داده شده به مهندس رحیم مشایی، رسانه ها را به خودداری از تفسیر به رای و اعمال سلایق شخصی و گروهی در انتشار اخبار توصیه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن تکذیبیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

رسانه های ضد انقلاب و بیگانه نقل قول های تحریف شده و تفسیر به رای خود را در خصوص پایان اسلام گرایی به مهندس رحیم مشایی انتساب داده اند و با کمال تاسف، برخی سایت های خبری داخلی نیز همسو با آنان به آن دامن زده اند که این مطالب عاری از حقیقت بوده و چیزی جز پیشبرد مطامع خاص سیاسی و گروهی نمی توان بر آن متصور بود .

تاکید مهندس رحیم مشایی همانگونه که از ابتدا صراحتا اعلام کرده ، اینست که بدلیل تبلیغات سوءغربی ها علیه اسلام و بزرگ نمایی برخی از گروه های خشونت طلب اسلامی مشهور دنیا ،تبلیغ با عنوان اسلامی به تنهایی کافی نیست بلکه باید بر اسلام با ویژگی های مکتب اهل بیت (ع) که مردم ایران به آن معرفت و محبت دارند ،تاکید شود و البته تاکید بر ایران نیز در این زمینه موضوعی به موازات اسلام نیست بلکه منطبق با اسلام و برای تبیین حقیقت اسلام است آنچنانکه امام راحل از آن به اسلام ناب محمدی تعبیر کرده اند.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور ضمن تکذیب مطالب انتساب داده شده به مهندس رحیم مشایی در این زمینه ، انتظار دارد حداقل رسانه های داخلی به اخلاق اسلامی و رسالت اصلی خود مبنی بر صداقت و درستی در انتشار اخبار متعهد بوده و از تفسیر به رای و اعمال سلایق شخصی و گروهی در انتشار اخبار خودداری کنند.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور

  • تبیین

مطابق ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری فعالیت‌های تبلیغی داوطلبان بعد از اعلام رسمی اسامی آنان از سوی شورای محترم نگهبان آغاز می شود و ثبت نام نامزدهای انتخاباتی عنوان رفتار تبلیغاتی ندارد چنانکه رفتار رسانه‌ای نیز بر این مبنا قابل توجیه است چرا که در غیر این صورت بسیاری از اقدامات رسانه ملی نیز تبلیغ محسوب می شود.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور با انتشار اطلاعیه‌ای به برخی شائبه‌ها و اظهارات رسانه‌ای در خصوص حضور دکتر احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در پی برخی شائبه‌ها و اظهارات رسانه‌ای مبنی بر مجرم شناختن ریاست جمهوری که نه تنها برخلاف قواعد حقوقی و اخلاق اسلامی است بلکه حاوی اتهام و اهانت به ریاست محترم جمهوری نیز می‌گردد، توضیحات زیر را به اطلاع عموم ملت عظیم‌الشأن و تصمیم‌ساز ایران عزیز می‌رساند:

1. ملت ایران از رشد و آگاهی و قدرت انتخاب و تصمیم‌گیری برخوردار بوده و هیچ‌کس در هیچ شرایطی نمی‌تواند اراده خود را بر ملت بزرگ، مصمم و فرهنگ‌ساز ایران تحمیل نماید.

2. ارتباط و اتحاد متقابل ملت و دولت، ارتباطی قلبی و در عمق باور آنها جای دارد و دولت امانت‌دار صادق ملت تا آخر خواهد ماند و هیچ‌گاه رابطه حاکم و محکوم و سلطنت و سلطه یکسویه نبوده و نخواهد شد.

3. حضور و همراهی دکتر احمدی‌نژاد با جناب آقای مشایی در هنگام ثبت‌نام رفتاری غیرقانونی نیست و در چارچوب آزادی عقیده و رفتار سیاسی و شخصی است.

مطابق ماده 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری فعالیت‌های تبلیغی داوطلبان بعد از اعلام رسمی اسامی آنان از سوی شورای محترم نگهبان آغاز می شود و ثبت نام نامزدهای انتخاباتی عنوان رفتار تبلیغاتی ندارد چنانکه رفتار رسانه‌ای نیز بر این مبنا قابل توجیه است چرا که در غیر این صورت بسیاری از اقدامات رسانه ملی نیز تبلیغ محسوب می شود.

آنچه که در قانون انتخابات جرم شناخته شده است حمایت مقامات اجرایی و نظارتی دخیل در امر انتخابات و در زمان رسمی تبلیغات است. ریاست جمهور جزء مقامات اجرایی که مستقیما در انتخابات مداخله دارند محسوب نمی شوند مهمترین دلیل آن، این است که در زمانی که رییس جمهور کشور داوطلب انتخابات می شود ضرورت و نیازی به استعفا ندارد و نمی تواند هم داوطلب باشد و هم مسئول برگزاری مستقیم انتخابات! بنابراین ماده 73 قانون انتخابات منصرف از رییس جمهور است حتی در زمانی که داوطلبی با اعلام رسمی تحقق یافته باشد، مشمول این حکم قرار نمی‌گیرد.

لازم به ذکر نیست که نظر و عقیده شخص رییس جمهور موضوعی متمایز و متفاوت از مبحث استفاده از امکانات دولتی است و خلط این دو مبحث مغالطه حقوقی است. خداوند متعال همگان را در دقت در اعلام نظر و انصاف در داوری توفیق عنایت فرماید.

مرکز روابط عمومی دفتر رییس‌جمهور

منبع:dolat.ir

  • تبیین

دانلود پاورپوینت اتهام بی اساس یازده روز خانه نشینی

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۱۹ ق.ظ

اتهام بی اساس یازده روز خانه نشینی، بررسی ابعاد این اتهام. سوالات زیاد و سر نخهایی پیرامون قضیه ی دورکاری و خاطرات آقا تهرانی و نکات دیگر پیرامون این قضیه. بررسی اخبار روزهای ابتدایی اردیبهشت.

این  می تواند پاسخ بسیاری از سوالات باشد.


حجم: 4.87 مگابایت

دریافت

  • تبیین

فیلم سخنرانی مهندس مشایی در جمع هیئت دولت سال 1389

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۹:۱۴ ق.ظ




مدت زمان: 18 دقیقه 21 ثانیه
حجم: 18.6 مگابایت
دریافت

فیلم سخنرانی مهندس مشایی در جمع هیئت دولت سال 1389. انتشار برای اولین بار در فضای سایبر.

این سخنرانی بسیار عمیق ، پیرامون انقلاب اسلامی و مهدویت می باشد.

فرمت این فیلم 3gp است و قابل پخش برای موبایل نیز می باشد.

  • تبیین

دانلود پاورپوینت راجع به آقای مشایی

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۵۸ ق.ظ

مشایی کیست؟

نظر دیگران راجع به مهندس مشایی چیست؟!

دانلود پاورپوینت - 6 مگابایت

دریافت

  • تبیین

کلیپ حماسی پیرامون مهندس مشایی

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۵۲ ق.ظ




مدت زمان: 2 دقیقه 45 ثانیه
حجم: 17.8 مگابایت
دریافت

کلیپ ویژگی های مهندس مشایی با پس زمینه آهنگ (سالهای مشروطه)

این کلیپ تا حدودی حماسی می باشد.


  • تبیین



حجم: 19.2 مگابایت
دریافت

فایل صوتی دوساعته از سخنرانی مهندس مشایی در تاریخ دهم اردیبهشت 1392
  • تبیین

متن کامل نامه انتقادی150 نماینده به هاشمی رفسنجانی

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۳۵ ق.ظ
150 نماینده مجلس در نامه ای انتقادی به هاشمی رفسنجانی ضمن دادن 4 تذکر مهم به وی تاکید کردند که هاشمی به اندیشه های امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای باز گردد و فاصله خود را از کسانی که دل در گرو انقلاب ندارند و تلاش می کنند انقلاب را از مبانی خود تهی گردانند، حفظ کند.
گروه سیاسی ـ هاشمی رفسنجانی عصر یکشنبه گذشته، با جمعی از خبرنگاران، نویسندگان، دانشجویان و طلاب اصلاح طلب در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیدار و گفتگو داشت. در این دیدار هاشمی رفسنجانی مواضعی را مطرح کرد که به شدت مورد انتقاد نمایندگان قرار گرفت.

به گزارش بولتن نیوز، هاشمی رفسنجانی در این دیدار، گفت: مردم صاحب حکومت هستند و خدا حق حکومت را به دوازده معصوم داد و بعد از آن هر فردی که مسئول حکومت شد به رأی مردم آمد و اگر دولت بر مردم تحمیل شود مردم در شرایط خطر همکاری نمی کنند و هیچ دولت دیکتاتوری نمی تواند در دنیا موفق شود.

هاشمی در موضعی دیگری در خصوص مسائل سیاست خارجی گفت: ما با اسرائیل سر جنگ نداریم، حالا اگر عرب ها جنگ کردند ما کمک می کنیم.

اتخاذ اینگونه مواضع از سوی هاشمی رفسنجانی تعجب نمایندگان را بر انگیخت و باعث شد تا از روز یکشنبه نامه ای انتقادی نسبت به هاشمی رفسنجانی تهیه کرده و آنرا به امضای نمایندگان برسانند.

متن کامل این نامه که در اختیار خبرنگار بولتن نیوز هست و به امضای 150 نماینده هم رسیده به شرح زیر است:

  • تبیین

کلیپ خاطره ی جالب مهندس مشایی از یک راننده

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۲۶ ق.ظ




مدت زمان: 2 دقیقه 40 ثانیه
حجم: 6.47 مگابایت
دریافت


خاطره فوق العاده جذاب مهندس مشایی از راننده ای که علیه جنگ و انقلاب حرف می زده و با یک جمله تغییر می کند. مهندس می گوید فقط یک جمله به ایشان گفتم و راننده متحول شد. این خاطره قسمتی از سخنرانی عمیق آقای مشایی در جمع هیئت دولت در تاریخ 19 فروردین 1392 می باشد.
  • تبیین

کلیپ نظر مهندس مشایی راجع به پایداری ها و برخی اصولگراها

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۰۵ ق.ظ




مدت زمان: 1 دقیقه 4 ثانیه
حجم: 2.68 مگابایت
دریافت

به عقیده مهندس مشایی پایداری ها و برخی اصولگرایان مخالف دولت، ولایتی های آتش بیار معرکه هستند که چون تحلیل صحیحی از اوضاع ندارند، مورد طمع دشمنان قرار گرفته اند.

آقای مشایی در اوج ادب این جریان را نقد کرده است.


  • تبیین




مدت زمان: 1 دقیقه 10 ثانیه
حجم: 2.94 مگابایت
دریافت

کلیپ فوق العاده از مهندس مشایی راجع به کسانی که تخریبش کرده اند.

می گوید آنهایی که ندانسته مرا تخریب کرده اند را می بخشم ولی کسانی که عامدا مرا تخریب کرده اند و قصد تخریب دولت و بعد از آن تخریب رهبری را داشته اند را به خدا واگذار می کنم.

اهمیت این کلیپ از آنجایی است که نشان می دهد در جلسه مشهور مشایی با وعاظ تهران، روحانیون حاضر در جلسه در انتها از آقای مشایی حلالیت می طلبند و این در حالی بود که خبرگزاری فارس که ظاهرا به .... وابسته است و باطنا به ... ادعا کرده بود که آخر جلسه روحانیون به مهندس مشایی توهین کردند که آقای مشایی طی نامه ای به این خبرگزاری تذکر داد ولی گردانندگان این سایت از گزارش دروغ خود کوتاه نیامدند.


  • تبیین

کلیپ توضیحات آقای مهندس مشایی پیرامون عکس با خانم هادیه تهرانی.

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۵۳ ق.ظ



مدت زمان: 2 دقیقه 22 ثانیه
حجم: 5.81 مگابایت
دریافت
  • تبیین

کلیپ پاسخ شبهه(خدا نمی تواند مایه ی وحدت باشد)

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۴۵ ق.ظ




مدت زمان: 3 دقیقه 32 ثانیه
حجم: 5.69 مگابایت
دریافت

پاسخ مهندس مشایی به اتهام بی اساس سایتهای مخالف دولت که می گفتند آقای مشایی گفته است خدا نمی تواند مایه ی وحدت باشد.
  • تبیین

کلیپ پاسخ مهندس مشایی به شبهه مدیریت حضرت نوح

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۳۱ ق.ظ




مدت زمان: 9 دقیقه 50 ثانیه
حجم: 10.1 مگابایت
دریافت

یکی از اتهاماتی که به مهندس مشایی زدند این بود که گفتند آقای مشایی مدیریت انبیا را زیر سوال برده است. در حالی که چنین چیزی دروغ محض است. آقای مشایی اتفاقا در سخنرانی هایشان عمیقا از مدیریت انبیا و اهل البیت دفاع نموده و ضعف مدیریت را به گردن شرایط تاریخی انداخته است.

آقای مشایی در این کلیپ این شبهه را پاسخ داده اند.


  • تبیین

کلیپ کنفرانس خبری دکتر احمدی نژاد بعد از ثبت نام آقای مشایی

تبیین | دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۱۰ ق.ظ




مدت زمان: 2 دقیقه 49 ثانیه
حجم: 7.27 مگابایت
دریافت

سخنرانی دکتر احمدی نژاد در جمع خبرنگاران، بلافاصله بعد از ثبت نام مهندس مشایی برای ریاست جمهوری.

آقای احمدی نژاد در این کنفرانس خبری عمیقا از آقای مشایی تمجید و تعریف می کند و خبرنگاران آقای احمدی نژاد را تشویق می نمایند.


  • تبیین

سخنرانی مهندس مشایی در همایش شورای عالی ایرانیان خارج از کشور 3

تبیین | يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۲:۱۷ ب.ظ




مدت زمان: 30 دقیقه 33 ثانیه
دریافت
حجم: 33.8 مگابایت

  • تبیین

سخنرانی مهندس مشایی در همایش شورای عالی ایرانیان خارج از کشور 2

تبیین | يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۲۴ ب.ظ


مدت زمان: 28 دقیقه 40 ثانیه

دریافت
حجم: 31.7 مگابایت

  • تبیین

سخنرانی مهندس مشایی در همایش شورای عالی ایرانیان خارج از کشور 1

تبیین | يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۳ ب.ظ




مدت زمان: 29 دقیقه 14 ثانیه
دریافت
حجم: 32.4 مگابایت

  • تبیین

مجموعه ای از مواضع اسفندیار رحیم مشایی از سال 1383 تا 1388

تبیین | يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


دریافت.docx
حجم: 426 کیلوبایت

191 صفحه

قسمتی از مقدمه:

چه سخت است که تو یکی از این بی نشان ها باشی اما تو را نفوذی و مهره انقلاب مخملی بدانند و بخوانند . چه سخت تر اینکه نتوانی از خود هیچ دفاعی کنی ! آری از کردستان تا تهران از سپاه تا وزارت اطلاعات و از صدا و سیما تا شهرداری و اکنون رئیس دفتر محبوب ترین و پر کارترین رئیس جمهور دنیا شوی !

با تلاش شبانه روزی در شهرداری زمینه ظهور و بروز مجلس هفتم پیدید آمد و مابعد از آن حماسه 3 تیر 84 سرآغازی شد بر دوره جهش های ناگهانی ، کشوری که با هزاران مشکل به عمد ایجاد شده مواجه بود ، سیستمی که پر بود از کارشکنان نانجیب و مردمیکه چشم های امیدشان به سوی شما نشانه رفته ، همه و همه در یک واژه تجلی خواهد یافت " خدمت بی منت " " سربازی بی نام و نشان " .

بعد از گذشت سال ها این تاریخ است که بر مردم این روزگار حکم حق صادرخواهد کرد. اینکه با نجابت بی مثال در سخت ترین شرایط و حساس ترین دوران در مقابل سیل بی مروت براندازی داخلی و خارجی مقاومت کرده و باعث فروپاشی یک ابر قدرت تا دندان مسلح شدند .

از آنجا که نسبت به مواضع اسفندیار رحیم مشایی شبهات زیادی وجود دارد تصمیم گرفتم با جمع آوری این مواضع از سال 1383 تا 1388 و انتشار آن در جهت تبیین درست و صحیح مواضع و دیدگاه های رییس دفتر رییس جمهور گام برداشته تا به این طریق سره از ناسره متمایز گردد.


  • تبیین

سخنرانی جناب مهندس مشایی در همایش مشروطیت-مرداد 89

تبیین | يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۹ ب.ظ




دریافت
حجم: 20.7 مگابایت

  • تبیین

سخنرانی جناب مهندس مشایی

تبیین | يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴ ب.ظ



دریافت
حجم: 4.46 مگابایت

  • تبیین

سخنرانی جناب مهندس مشایی در جمع وعاظ تهران

تبیین | يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۷ ق.ظ



دریافت
حجم: 7.98 مگابایت

  • تبیین


«محمود احمدی نژاد» گفت: مشایی همه قوت ها ی ملت ایران و برادر کوچکش احمدی نژاد را دارد و مشایی یعنی احمدی نژاد و احمدی نژاد یعنی مشایی.

احمدی نژاد که عصر امروز (شنبه) «اسفندیار رحیم مشایی» را برای نام نویسی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراهی می کرد، در نشستی خبری افزود: آقای مشایی را 28 سال است می شناسم. وی فردی مومن، پاک و کارآمد بوده و عمیقا باورمند به ارزش های الهی و اصول و اندیشه های امام و رهبری است.

  • تبیین

مشایی به همراه احمدی نژاد آمد17:40 +تصویر

تبیین | شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۲۲ ب.ظ
اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دبیرخانهٔ جنبش عدم تعهد و از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور دقایقی پیش برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهم وارد وزارت کشور شد.

احمدی‌نژاد، بقایی، سید حسن موسوی، نامی وزیر ارتباطات و عزت‌الله انتظامی مشایی را همراهی می‌کنند.



منبع:مشرق نیوز
  • تبیین

انتخابات از ایستگاه ثبت‌نام‌ها گذشت

تبیین | شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۱۸ ب.ظ


همه چهره‌هایی که برای رقابت یازدهم آمدند

انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ساعت 18 امروز پس از حضور فشرده داوطلبان، از ایستگاه ثبت‌نام‌ها گذشت.

خبرگزاری فارس: همه چهره‌هایی که برای رقابت یازدهم آمدند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مستقر در وزارت کشور،‌ زمان ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری یازدهم دقایقی قبل و در ساعت 18 امروز (شنبه) پس از حضور فشرده داوطلبان کاندیداتوری به پایان رسید.

از زمان ثبت‌نام نامزدها که از 17 اردیبهشت آغاز شده بود و تا امروز 21 اردیبهشت ادامه داشت،‌ چهره‌های آشنایی که به ترتیب از نخستین روز آمدند عبارتند از : صادق واعظ زاده ، کامران باقری لنکرانی، محمد سعیدی‌کیا، حسن روحانی، مصطفی کواکبیان، حسین نصیرزاده، حسن سبحانی، محمد غرضی، باقر خرازی، علی فلاحیان، روح‌الله احمدزاده کرمانی، محمدرضا عارف، حداد عادل، اکبر اعلمی، علیرضا زاکانی، علی احمدی، محسن رضایی، داوود احمدی‌نژاد، جواد اطاعت، محمدباقر قالیباف، پرویز کاظمی و محمدحسن ابوترابی‌فرد، علی‌اکبر جوانفکر، ابراهیم اصغرزاده، ابوالحسن نواب، طهماسب مظاهری، مسعود پزشکیان، علی‌اکبر ولایتی، منوچهر متکی، رامین مهمانپرست، محمد شریعتمداری، سعید جلیلی ، صادق خلیلیان، قدیری ابیانه، محمدرضا رحیمی، هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی.

  • تبیین