تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

جریان انحرافی واقعی از منظر امام خامنه ای

تبیین | چهارشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ


«کلید واژه «جریان انحرافی» در دو سال گذشته از سوی بسیاری از خواص و سیاسیون در مورد دولت دهم به کار برده شده است؛ این عبارت اگرچه با عدم وقع مردم نتوانسته جایگاه مردمی پیدا کند ولیکن به موازات عدم جایگاه مردمی، در بین خواص جایگاه شناخته شده ای داشته است.»

به گزارش بهارنا این بخشی از یادداشتی با عنوان «جریان انحرافی از منظر رهبر انقلاب» است که در شماره امروز(دوشنبه) روزنامه شهروند منتشر شده است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
کلید واژه « جریان انحرافی » در دو سال گذشته از سوی بسیاری از خواص و سیاسیون در مورد دولت دهم به کار برده شده است.
این عبارت اگرچه با عدم وقع مردم نتوانسته جایگاه مردمی پیدا کند ولیکن به موازات عدم جایگاه مردمی، در بین خواص جایگاه شناخته شده ای داشته است!
اگرچه اتهام زنندگان و به کارگیران این عبارت، تا کنون حتی به یک سند مبنی بر انحراف در دولت دست نیافته اند ولیکن نگاهی به بیانات رهبری معظم انقلاب نشانگر این حقیقت است که ایشان انحراف از خط امام را در سال ۱۳۹۰ متصور شده اند و تدقیق در این بیانات به خوبی نشانگر این واقعیت است که رهبری معظم انقلاب به وجود جریان انحرافی در دولت اعتقادی ندارند ولیکن مصادیق انحراف را در موضوعی دیگر روشن می نمایند.
مروری بر وقایع مربوط به اواخر فروردین و نیمه اول اردیبهشت ۱۳۹۰ و دورکاری ۶ روزه رئیس جمهور ( که با فضاسازی رسانه ای، خانه نشینی ۱۱ روزه لقب گرفت!) و کنکاشی در رویه غالب در نیمه دوم اردیبهشت همان سال، مثبت این موضوع خواهد بود که هدف تمامی جریانات در این مدت، القای انحراف در دولت بوده است.
تلاش برای القای حاکمیت دوگانه و در برابر رهبری ایستادن رئیس جمهور، برگ دیگری از این ماجراست.
اگرچه به واسطه محدودیت نمی توان تمامی اخبار دو ماهه نخست رسانه های ارتباط جمعی مهمی چون خبرگزاری ها و .. را در موضوع القای انحراف در دولت بررسی کرد ولیکن مروری بر چند خبر قرار گرفته بر روی خروجی خبرگزاری فارس تنها در ۴ روز در این بخش کارگشا خواهد بود:
۱- حبیبی: غفلت مسئولان از تبعیت کامل از ولی فقیه نظر مردم را درباره آنها تغییر می‌دهد.(خبرگزاری فارس ۱۳ اردیبهشت ۹۰)
۲- سروری در نشست جمعیت رهپویان:
جریان انحرافی دولت با پرچم اصولگرایی علیه اصولگرایان حرکت می‌کند
قائم‌مقام‌ جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی هشدار داد:جریان انحرافی به‌صورت خزنده خود را به اصولگرایان نزدیک کرده و درصدد ایجاد فاصله بین گفتمان دولت و انقلاب اسلامی است. ( خبرگزاری فارس ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰)
۳- ناطق‌نوری: هر کس از حکم ولی فقیه عدول کند از معصوم عدول کرده است.(خبرگزاری فارس ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰)
۴-آیت‌الله علم‌الهدی در جمع عزاداران فاطمی:
کسی که در برابر ولی فقیه بایستد طاغوت‌پرست است
امام جمعه مشهد مقدس گفت: کسانی که در برابر ولی فقیه بایستند و از فرمان ولی فقیه اطاعت نکنند و در مقابل نظام ولایی ا‌لگوی دیگری را مدنظر داشته باشند، طاغوت‌پرست هستند. (خبرگزاری فارس ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰)
۵- آیت‌الله مصباح یزدی:برای شناخت دین باید به دین شناسان مراجعه کرد نه جن‌گیران و مرتاضان
آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه برای شناخت دین باید به دین شناسان مراجعه کرد نه جن گیران و مرتاضان، ادامه داد: کدام عاقل این را می‌پذیرد که انسان برای شناخت دین، اهل آن را رها کند و برود سراغ جن گیر، مرتاض و امثال آن.(خبرگزاری فارس ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰)
۶- انتقاد سازور از جریان انحرافی: یک مداح اهل بیت با تأکید بر ولایت‌پذیری ملت ایران، از گروهی که به دنبال ترویج مکتب‌گرایی و نمادهای آن هستند به شدت انتقاد کرد.(خبرگزاری فارس ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰)
۷- آیت‌الله علم‌الهدی در جمع عزاداران فاطمی: مردم با دین‌سازی و فرقه‌سازی منحرف نمی‌شوند
برخی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند دین و فرقه‌ای بسازند و مردم را به وسیله آن منحرف کنند در حالی که امامت امام زمان(عج) از راه مجتهد جامع‌الشرایط است.(۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ خبرگزاری فارس)
۸- صدیقی در جمع عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها
منتظر اقدام عملی رییس‌جمهور در تبعیت کامل از ولایت هستیم
امام جمعه موقت تهران خطاب به احمدی‌نژاد گفت: آقای رئیس جمهور شما می‌گویید با ولایت‌مداری خود، بینی دشمنان را به خاک می‌مالید اما برای ما حرف کافی نیست ما منتظر عمل هستیم. (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ خبرگزاری فارس)
اما نقطه اوج حملات به دولت را می توان در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ و در بیانات حضرت آیت الله مصباح یزدی(حفظه الله) مشاهده کرد:
۹- اظهارات آیت‌الله مصباح‌یزدی نسبت به هوشیاری در برابر گروه انحرافی:
« اگر یک روز دیدیم که سید علی محمد باب دیگری به دست خودمان و با ثمره خون شهیدان و مقاومت‌های فراوان به وجود آمده است،‌ تعجب نکنیم.
حال اگر کسی ریاست، پول و سوابق داشته باشد و خدمات دولت نهم و دهم نیز در اختیار او قرار گیرد و چه بسا رییس جمهور هم بگوید؛ هر چه دارم از او بوده است! چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد؟
امروز یک مقام رسمی کشور، بیاید و مطرح کند که دیگر دوران تعریف از اسلام و شعار اسلامی گذشته است، پلورالیسمی می‌باشد که در گذشته سایه آن را نیز با تیر می‌زدیم…. قرائن حاکی از سفر‌های این شخص به سراسر جهان از شرق تا غرب و ملاقات با بالاترین شخصیت‌ها است که در هیچ جا انعکاس نمی‌یابد،‌ تا آنجا که رییس جمهور رسماً وزیر خارجه را کنار می‌گذارد و می‌‌گوید؛ سیاست خارجه من را باید ایشان اداره کنند.»
اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب در کمتر از یک ماه پس از این هجمه رسانه ای به دولت و در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی ره در ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ ، بدون هیچ گونه قضاوت و یا پیش فرض می تواند فضای مبهم و تاریک آن روزها را روشن و نمایان سازد:
« اگر به نام عدالت‌خواهی و به نام انقلابی گری، اخلاق را زیر پا بگذاریم، ضرر کرده‌ایم؛ از خط امام منحرف شده‌ایم. اگر به نام انقلابیگری، به نام عدالت‌خواهی، به برادران خودمان، به مردم مؤمن، به کسانی که از لحاظ فکری با ما مخالفند، اما میدانیم که به اصل نظام اعتقاد دارند، به اسلام اعتقاد دارند، اهانت کردیم، آنها را مورد ایذاء و آزار قرار دادیم، از خط امام منحرف شده‌ایم.
اگر بخواهیم به نام انقلابی گری و رفتار انقلابی، امنیت را از بخشی از مردم جامعه و کشورمان سلب کنیم، از خط امام منحرف شده‌ایم. در کشور آراء و عقاید مختلفی وجود دارد. اگر چنانچه یک عنوان مجرمانه‌ای بر یک حرکتی، بر یک حرفی منطبق شود، این عنوان مجرمانه البته قابل تعقیب است؛ دستگاه‌های موظف باید تعقیب کنند و میکنند؛ اما اگر عنوان مجرمانه‌ای نباشد، کسی است که نمیخواهد براندازی کند، نمیخواهد خیانت کند، نمیخواهد دستور دشمن را در کشور اجرا کند، اما با سلیقه‌ی سیاسی ما، با مذاق سیاسی ما مخالف است، ما نمیتوانیم امنیت را از او دریغ بداریم، عدالت را دریغ بداریم؛ «و لایجرمنّکم شنئان قوم علی الّا تعدلوا». قرآن به ما دستور میدهد و میگوید: مخالفت شما با یک قومی، موجب نشود که عدالت را فرو بگذارید و فراموش کنید. «اعدلوا»؛ حتّی در مورد مخالف هم عدالت به خرج دهید. «هو اقرب للتّقوی»؛ این عدالت، نزدیکتر به تقواست. مبادا خیال کنید تقوا این است که انسان مخالف خودش را زیر پا له کند؛ نه، عدالت ورزیدن با تقوا موافق است. همه هوشیار باشیم، همه بیدار باشیم. این بُعد هم نباید ابعاد دیگر را در سایه قرار بدهد.»

  • تبیین

جریان انحرافی

نظرات  (۱)

عشق است سید علی موسوی خامنه ای

لبـــــــــــــــیـــــــــک 

                          یــــــــــــــــا

                                          امـــــــــــــــــــام

                                                                خامـــــــــنـــه ای

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی