تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

۱۴ مطلب در اسفند ۱۳۹۴ ثبت شده است

خمینی جوان

تبیین | سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین

و تو چه می دانی که خمینی جوان کیست؟

خمینی جوان در جماران و مرقد امام و بیت امام و... نیست!

خمینی جوان نمونه ای از امام (ره) است با همان مبانی فکری و با همان روحیه و عزم جهادی در زندگی شخصی و اجتماعی...

خمینی جوان همین دانشجویان و پژوهشگران و محققانی هستند که آرمانهای انقلاب اسلامی خواب را از چشمان آنان ربوده است و آنها را به آینده مشتاق و ساختن جهانی بر مبنای توحید و زندگی الهی را در برابر آنان مجسم کرده است.

 

خمینی جوان آن کسی است که قلبش نسبت به مردم رئوف و نسبت به دشمنان اسلام و انسانیت پر از کینه است و مادام این را در سر می پروراند که چگونه موانع ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) را در جهت رضای الهی برطرف نماید.

خمینی جوان آن فردی است که در کنار مجاهدت های شبانه روزی و خستگی ناپذیر خود پیوسته به دنبال تقویت رابطه قلبی خود با خالق بی همتای خود است و جهادی عظیم را همواره علیه نفس خود در پیش گرفته و چنان عنان نفس خویش را بر دست گرفته که راه فراری برای نفسش باقی نمانده است.

خمینی جوان آن شخصی است که پیوسته به دنبال ایجاد و کشف رابطه های جدید در زندگی اجتماعی جامعه خود است تا بتواند بواسطه این رابطه ها و ... الهی زیستن را در جامعه هموار کند.

خمینی جوان اهل تسامح نسبت به کسانی که در جامعه نفاق می ورزند و با انقلاب اسلامی آگاهانه به مبارزه می پردازند، نیست.

خمینی جوان شیطان را در هر لباس و مقام و درجه ای و به هر شکلی دشمن انسان و انسانیت می داند و خوب می داند که دعوای انسان و شیطان با مذاکره و رابطه و ... حل نمی شود، با مکر های او آشنا است و راه مقابله با او را در داشتن رابطه خاص با الله می داند چه از نظر شخصی و چه از نظر اجتماعی.

خمینی جوان نسبت به جامعه و انسان های اطراف خود بی تفاوت نیست، برای او این مهم است که انسان در این دنیا راحت تر بتواند به سمت حضرت الله سیر کند و موانع کمتری را متحمل شود، انسان را از آشفتگی خارج کند و به او حیاتی ببخشد که لذت حضور در محضر الله را در لحظه لحظه زندگی خود دریابد.

خمینی جوان به دنبال این است که فراغتی را بر فکر و قلب تک تک افراد جامعه انسانی حاکم کند که ایشان فقط به دنبال رسیدن به هدفی باشند که میبایست بدان در این حیات دنیایی وصول یابند.


خمینی جوان به صورت مداوم حرکات کسانی که در هر لباس، مقام و جایگاهی به دنبال لطمه زدن به حرکت انقلاب اسلامی هستند را رصد می کند و پیوسته به مقابله با تفکر آنان می پردازد و با برنامه ریزی و روش و اصول صحیح اسلامی و انقلابی به مبارزه با آنان می پردازد.

خمینی جوان دارای فکر و اندیشه ای پویا و قلبی فعال است که ناامیدی و ضعف برای او جایگاهی ندارد، خستگی را از خود دور ساخته و امیدوار به سوی هدف های بزرگ در حرکت است.

خمینی جوان همواره اسلام ناب محمدی را مد نظر قرار می دهد و با اسلام آمریکایی(اسلام متحجر و اسلام  سکولار) همواره مخالف و در حال ستیز است.

خمینی جوان همواره به کمک الهی باور دارد و هیچگاه به وعده های الهی بی اعتماد نمی شود و در مقابل نسبت به مستکبران، زورگو ها و منافقان همواره بی اعتماد است زیرا باور دارد:
«
اَلظّآنّینَ بِاللهِ ظَنَّ السَّوءِ عَلَیهِم دائِرَةُ السَّوءِ وَ غَضِبَ اللهُ عَلَیهِم وَ لَعَنَهُم وَ اَعَدَّ لَهُم جَهَنَّمَ وَ سآءَت مَصیرًا»فتح(6) و «اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم»محمد(7).

  • تبیین

شاکله اصلی تفکر امام خمینی(ره)

تبیین | سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی که صحبت از شاکله فکری به میان می آید منظور آن چهار چوب و اصولی است که بنای فکری یک شخص یا شخصیت بر آن استوار است، البته همان شخص در موقعیتی ممکن است بر اساس شرایط موجود تصمیم هایی را اتخاذ کند یا حرفی بزند که به ظن دیگران از آن چهار چوب  ها و مبانی کمی فاصله داشته باشد، مسلماً اینگونه تصمیمات که تحت شرایط مکانی و زمانی خاص اتخاذ می شوند نمی توانند نمایانگر آن مبانی فکری باشند.

اصول و مبانی فکری امام (ره) را باید در منش زندگی و در مجموع بیانات و نوشته های ایشان یافت و نه فقط در یک تصمیم در فلان موقعیت، و اگر چنین کردیم حتما به خطا رفته ایم.

امام دارای یک شخصیت علمی برجسته و بزرگ بود ولیکن هیچگاه به این اکتفا نکرد و در میدان جهاد وارد شد و تا پایان عمر در این میدان به مجاهدت پرداخت و دید جدیدی را به عالمیان بخشید و نگاهی نو نسبت به خدا، انسان و طبیعت به عالم عرضه کرد که البته مبتنی بر اسلام ناب محمدی است این جهان بینی خاصی که ایشان در جامعه بشری نشر دادند موجب ایجاد یک حرکت تازه و پویایی شد تا بشر امروز بیشتر از پیش متوجه جایگاه انسانی خود در عالم خلقت بشود و توانایی های خود را باور کند و قدم در راه مسیر کمال بگذارد.

جهاد امام در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فکری و... همیشه همراه با جهاد درونی یعنی جهاد با نفس و ارتباط مستمر با خداوند متعال نیز بود و این آن ویژگی خاص امام است که به ما نیز می آموزد در تمامی مراحل زندگی از این جهاد غافل نشویم و البته همین ارتباط خاص با خدا است که انسان را در جهاد های دیگر نیز موفق می کند و انسان را پیش می برد.

منظومه فکری امام متکی بر جهانبینی توحیدی است و تمامی تفکرات و فعالیت های او  بر اساس این زیر  بنا شکل گرفته است.

خصوصیت دیگر این منظومه فکری پویا بودن و به روز بودن این مکتب فکری بود، به گونه ای بود در این مکتب مسائلی مورد نظر بود که بشر با آن درگیر بود و کاملا مخاطبان امام حرف ها و نوشته های ایشان را به خوبی درک می کردند.

ادامه دارد...

قوام گرفته از بیانات رهبری 14 خرداد 1394

  • تبیین


خبرگزاری فارس: علی مطهری منکر وعده‌های برجامی روحانی شد/خط و نشان برای به‌کار بردن کلمه «فتنه»

جریان خاصّی که «نان» را مقدم بر «اعتقاد» می‌داند! و خط و نشان نفوذی‌ها برای به‌کار بردن کلمه «فتنه»

بسته گزارش تحلیلی روزانه فارس به تحلیل و بررسی برخی اخبار و مطالب کمتر دیده شده در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی _ تحلیلی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی تحلیل‌های موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

 

***

 

خط و نشان نفوذی‌ها برای به‌کار بردن کلمه «فتنه»

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، طی یادداشتی که در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز و با عنوان «اولویت‌های مجلس دهم» منتشر شد، نوشته است:

  • تبیین

متن کامل سخنرانی دکتر احمدی نژاد در اجتماع پرشور مردم شهرستان ورامین/جمعه 21 اسفند 1394

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر وجعلنا من خیر اعوانه وانصاره والمستشهدین بین یدیه

خدای بزرگ را سپاسگزارم و از صمیم قلب خوشحال که این توفیق بزرگ را عنایت فرمود تا امروز مردم عزیز، مومن و تاریخ ساز ورامین را زیارت کنم. بزرگداشت شهدای مظلوم عملیات خیبر در آستانه شهادت حضرت زهرای اطهر و شهر ورامین، انصافا یک معنا و مفهوم روشن، آرمانی، الهی و مقدس را به ذهن متبادر می کند. عزیزان من می خواهم در محضر شما سه مطلب کوتاه عرض کنم. امیدوارم که خدای متعال همه شما، ملت و همه بشریت را مشمول عنایت حضرت زهرا (س) قرار بدهد.

مردم ورامین همچون شهابی راه را برای ملت ایران روشن ساختند

مطلب اولم عرض ارادت به ورامینی هاست. تاریخ ما شاهد است که مردم ورامین نه تنها امروز و در پنجاه سال اخیر بلکه در طول تاریخ طولانی ایران و این خطه همواره مردمی مومن، خداپرست، پاک و مفید به حال جامعه بوده اند. تاریخ این دیار نشان می دهد که از بیش از شش هزار سال قبل، مردم این خطه مردمانی متمدن، مومن و اهل عبادت بوده اند. آثار تاریخی و مطالعات باستان شناسی به خوبی این را تایید می کند که مردم ورامین نسل اندر نسل مردمی صالح، تلاشگر و مفید به حال اجتماع بوده اند. به خصوص در دوره انقلاب عظیم اسلامی، مردم ورامین در آن فرصت تاریخی، جوهره و حقیقت خودشان را نشان دادند. نهضتی را پایه گذاری کردند و برای رهبری و حرکتی فداکاری کردند که آن نهضت، حرکت و رهبری به فضل الهی عالم گیر خواهد شد و بساط ظلم را از همه جهان برخواهد چید.

زمانی که امام (ره) مظلومانه در شرایطی که خفقان، دیکتاتوری و فشار بی اندازه حاکم بود و نفس ها در گلوها محبوس شده بودنهضت خود را آغاز کرد، مردم ورامین حرکت کردند و همچون شهابی، تاریکی ستم را دریدند و در برابر ملت ایران، یک راه روشن برای رسیدن به مقصد باز کردند. در دوره دفاع مقدس نیز همینطور بوده است. بیش از هزار و چهارصد شهید و اگر محدوده تحت تاثیر ورامین را هم به حساب بیاوریم، هزاران شهید و جانباز و آزاده، مدال های افتخار مردم ورامین در دفاع از حق، توحید و حقوق انسان هاست. بعد هم در دوره کار و تلاش و خدمت به مردم، ورامینی ها حرف اول را می زنند.  در این محدوده وسیع، بخش مهمی از نیازهای مردم کشور و پایتخت را تامین می کنند. من خدا را سپاسگزارم که توفیق زیارت مجدد مردم عزیز ورامین را عنایت کرد.

انقلاب ما همچنان مظلوم و ناشناخته است

عزیزان من، میرات مشترک و آرمان مشترک ما انقلاب است. انقلاب مهم ترین هدیه خداوند به بشریت عصر حاضر است. اما سوال اساسی این است که انقلاب چیست و مقصد اصلی آن کجاست. من معتقدم آن انقلابی که مردم ورامین آن را کلید زده اند و امام (ره) آن را هدایت کرد، همچنان مظلوم و ناشناخته است. هرکس با یک تعبیر و نگاه به دنبال انقلاب است. اگر حقیقت انقلاب آنطور که هست شناخته شود، بسیاری از رفتارها، اندیشه ها و جهت گیری ها اصلاح خواهد شد.

امروز برخی ها تئوری پردازی می کنند و می گویند انقلاب ها یک دوره جوشش، اوج و فرود دارند و بعد تمام می شوند. در تاریخ چند اتفاق را به عنوان شاهد این حرف می گیرند و بر همان اساس می گویند دوره انقلاب تمام شده است. می گویند عمر انقلاب ها حداکثر سی یا چهل سال است و تمام می شود.

آن کسانی که انقلاب را به این معنا تفسیر می کنند در ذهنشان این است که انقلاب محصول تجمع انرژی های منفی در طول زمان است. فشارهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، محدودیت ها و خفقان ها به مرور یک انرژی را در جامعه متراکم می کند و این انرژی در یک نقطه ای با یک گشایش کوچک فوران کرده و باز می شود و شرایط اجتماعی را عوض می کند. وقتی که این انرژی تخلیه شد، انقلاب هم تمام می شود. آن کسانی که می گویند انقلاب یک دوره ای و یک صعود و افولی دارد منظورشان این است.

یک عده هم می گویند مردم بر اثر فقر فشارها را تحمل می کنند، جمع می کنند و بعد یکدفعه بیرون می ریزند و تخلیه می شوند. بعد از این دیگر تمام است. آیا واقعا انقلاب عظیم ملت ایران از این جنس است؟ اگر از این جنس بود چرا این همه توطئه، دشمنی و فشار در سال ها بر علیه اش بوده است؟ سی یا چهل سال تحمل می کردند تا خودش به اتمام برسد.

قرار است انسان از خاک به خداوند برسد 

اما عزیزان من! ما یک انقلاب دیگری داریم که در محاسبات شیطانیان نمی گنجد. من مقدمه ای خدمت شما عرض می کنم:

این دنیا را خدا برای چه خلق کرد؟ برای انسان و نوع انسان. انسان را برای چه خلق کرد؟ خدا انسان را خلق کرد که از دل این خاک خودش را تا خدا بالا بکشد. در خاک آفریده شده اما می تواند خدایی بکند. یعنی می تواند به جایی برسد که هرکس او را می بیند بتواند جلوه خدا را ببیند. شما وقتی امیرالمومنین علیه السلام را می بینید جلوه خدا را می بینید. همه اسماء حسنی را در انسان های کامل و معصومین می بینیم. یعنی انسان می تواند از این خاک به جایی برسد که خلیفه الله بشود. به خاطر همین وقتی خدا انسان را خلق می کند، بین این همه موجودات به خودش تبریک می گوید. اینکه خدا به خودش تبریک می گوید اهمیت این مخلوق را به ما نشان می دهد. و الا خدا که به تبریک نیازی ندارد به همه ی عالم می گوید این خیلی موجود مهمی است. این بالا رفتن انسان بالا رفتن فیزیکی است یا بالارفتن درونی انسان هاست؟ انسان ها در درون خودشان باید رشد کرده و الهی بشوند. خدا به همه فطرت الهی داده که باید شکوفا شده و رشد کند.

آیا این رشد انسان ها نقطه ی نهایی دارد؟ در یک مرحله ای تمام می شود؟ رشد انسان یک حرکت بی نهایت است. از اینجا تا خدا یعنی حرکت تا بی نهایت. اگر درون انسان ها تغییر کند، محیط اجتماعی آنها هم عوض می شود. اگر اهداف و آرمان های انسان ها عوض بشود محیط انسان ها هم تغییر خواهد کرد. آیا در انقلاب ما مردم به خاطر منافع شخصی یا گروهی قیام کردند یا اینکه با نفس امام (ره) در دل و درون مردم یک تغییری اتفاق افتاد؟ روشن است که انقلاب و تحولات ملت ایران ناشی از تغییرات درونی ملت است. وقتی تحولات در درون ملت است دیگر نقطه ی پایانی ندارد. تا زمانی که ملت در حال رشد، تکامل و خداخواهی است این انقلاب ادامه دارد. هر روز در یک سطح و قله ای بالاتر این انقلاب ادامه خواهد داشت.

حرکت انقلابی ملت ایران متوقف نشده است

شما مردم ورامین این را خیلی خوب درک می کنید. اگر کسانی به خاطر منافع محدود و گروهی قیام کنند انقدر فداکاری نمی کنند. با دست خالی کفن بپوشند و جلوی تانک ها بروند. و الا می شد مثل خیلی از این سیاسیون عالم که مدعی انقلابی گری هستند اما حاضر نیستند هزینه ای برای انقلابشان بدهند. از دور می ایستند و می گویند لنگش کنید. دیگران فدا بشوند تا ما به جایی برسیم در حالی که راه رسیدن به خدا، ایثار و فداکاری است. خداوند می گوید به هیچ جایی نمی رسید مگر اینکه از آن چیزی که دوست دارید ایثار کنید.

من می خواهم از زبان شما به دنیا اعلام کنم اگر شیاطین خیال کردند حرکت انقلابی ملت ایران متوقف می شود بدانند که این یک خواب بدون تعبیر است. دنیا بداند ملت ایران، امروز بسیار مومن تر، انقلابی تر، عدالتخواه تر، شجاع تر و ایستاده تر از سال های قبل است. خیال کردند که حالا یک بساطی درست بکنند و این ور و آن ور بنشینند و چیزی رد و بدل کنند، چهار کلمه علیه ملت ایران حرف بزنند و قیافه فاتح بگیرند و فکر کنند که کار تمام شده است. هرگز! به خدا انقلاب ملت ایران تازه در اول راه است و تا برچیدن ظلم و ستم از همه ی جهان این انقلاب ادامه خواهد داشت.

اولین کار شیطان این است که بگوید من دشمن نیستم

عزیزان من! این انقلاب دشمن دارد. برخی ها می گویند این حرف ها تندوری و افراطی گری است. اگر بپذیریم که این حرفها افراطی گری است نعوذ بالله باید بپذیریم که خدای متعال خودش اولین افراطی عالم است. چرا که وقتی خداوند انسان را خلق کرد به همه ی موجودات عالم گفت که سجده کنید و تسلیم انسان باشید. در خدمت کمال انسان باشید. همه پذیرفتند و سجده کردند الا شیطان  که از پذیرش فرمان خدا سرباز زده و تکبر کرد. خودش را برتر دانست و خداوند گفت تو رجیم هستی. او برگشت و به خدا گفت من می خواهم همه بندگان تو را اغوا کنم به جز بندگان مخلصت را به همین دلیل به من مهلتی بده. خداوند نیز تا روز موعود به او مهلت داد. سپس خداوند به بشر فرمود:” اَلَم�' اَع�'هَد�' اِلَی�'کُم�' یَا بَنِی آدَمَ اَن�' لاَ تَع�'بُدُوا الش�'َی�'طَانَ اِن�'َهُ لَکُم�' عَدُو�'ٌ مُبِینٌ” خداوند می فرماید: مگر من از شما عهد نگرفتم که شیطان را بندگی نکنید؟ این دشمن قطعی و آشکار شماست. شیطان می خواهد اثبات کند که برتر است و اثباتش به این است که نگذارد انسان ها در درونشان تکامل پیدا کنند و خدایی بشوند. شیطان به بیرون کاری ندارد. شیطان درون انسان ها را اغوا می کند. خدا انسان را خلق کرد که از خاک به او برسد اما شیطان می خواهد انسان را در همان خاک نگه دارد.

شیطان اولین کاری که می کند می گوید من دشمن شما نیستم. من دوست هستم. بعد هم شروع می کند آدرس انحرافی دادن وبه غیر حقیقی ها می کشاند. مسیرگمراهی انتها ندارد. یک گرگ وقتی به گله ای حمله می کند با دریدن چند گوسفند متوقف می شود اما انسانی که سقوط کرده کجا متوقف می شود؟  رئیس جمهور قبلی آمریکا نزدیک به یک میلیون نفر را در عراق و افغانستان کشت و چندین میلیون نفر را آواره کرد. باز هم سیر شد؟ می گوید باید بیشتر می کشتیم تا مسلط تر شویم. میکروب تولید می کنند و منتشر می کنند تا داروهای خودشان را بفروشند. همین چند سال پیش آنفولانزایی در آسیا شیوع پیدا کرد. در یک قلم دوازده میلیارد دلار دارو فروخته شده بود که معلوم شد میکروب ،در آزمایشگاه صهیونیست ها ساخته شده است.

شیطان نمی خواهد بگذارد که انسان ها به سمت کمال برود. در این کره زمین هم کمال نهایی انسان ها تشکیل حکومت جهانی عدالت است. آنجایی که همه عزت، برادری، صلح و همه امنیت برای همه انسان ها برپا خواهد شد. شیطان نمی خواهد آن روز برسد و می خواهد انسان ها را در مناسبات پنج هزار سال قبل نگه دارد. در دوره پیامبر (ص) ما را نگاه کنید و قبایل عرب را ببینید. صد سال همدیگر را می کشتند برای اینکه یک نفر پای سگ قبیله دیگر را لگد کرده بود. همه ارزش ها قبیله بود.

هرمقدار که انسان ها جلو آمده اند شیطان عقب نشینی کرده است

در طول تاریخ بشریت هر مقدار که انسان ها جلو آمده اند شیطان عقب نشینی کرده است. اما توطئه هایش جدی تر و شدیدتر شده است. انسان ها به سمت ارزش های الهی و انسانی رفته اند و شیطان هم پشت همان ارزش ها سنگر گرفته است. معلوم است که در دوره قبیله گرایی، شیطان پشت ارزش های قبیله ای سنگر می گرفته است. در همین دوره اخیر، ملت ها برای آزادی و استقلال قیام کردند و شیطان هم به همین اندازه عقب نشینی کرده است. اما امروز شیطان پشت همین آزادی و حقوق بشر مخفی شده است. آیا شیطان فقط در ذهن ها اغوا می کند و لشگر کشی و برنامه ریزی ندارد؟ قطعا برنامه ریزی و اقدامات بیرونی دارد. امروز بشریت به جایی رسیده که می خواهد یک حکومت عادل و واحد در جهان تشکیل شود تا مشکلات بشر به طور اساسی حل بشود. شیطان اتفاقا پشت همین ارزش سنگر گرفته است.

عزیزان من! شیطان حکومت درست می کند و مدیریت می کند. برخی خیال می کنند اینکه امام راحل و عزیز ما فرمود شیطان بزرگ، یک حرف تبلیغاتی بوده است. شما مردم ورامین جزو پیروان اصیل و از روز اول امام (ره) بودید. یادتان هست که امام (ره) حرف تبلیغاتی زده باشد؟ امام (ره) یک حقیقت و واقعیتی را گفت. امروز حکومت آمریکا حکومت شیطان است. بدترین خفقان ها را با شعار آزادی درست می کنند. بیشترین نقض حقوق بشر در آمریکاست ولی پرچم حقوق بشر را بلند می کنند. بیشترین کینه ها، دشمنی ها و جنگ ها را او درست می کند اما شعار صلح و امنیت سر می دهد. منطقه را نگاه کنید. پشت این آتشی که امروز درست شده است و همه ی کشورها با هم درگیر شده اند چه کسانی هستند؟ روشن است که صهیونیسم بین المللی و آمریکا است. امروز می بینید پیچیده ترین بمب ها و سلاح ها در اختیار شیطان بزرگ است. اما می گوید من دوست شما هستم و برخی ها هم فریبش را می خورند.لابد این سلاح ها را برای دوستی ونوازش ملت ها ساخته و انبار می کنند  این نیست که کسی بخواهد به نام ملت ایران دشمن تراشی الکی بکند. ما سی و هفت سال است که با شیطان مقابله می کنیم.

چرا شیطان با ما انقدر دشمن است؟

چرا شیطان با انقلاب های دیگر کاری نداشته است؟ چرا با ما انقدر دشمن هستند؟ چرا بعد از سی و دو سال ما امشب نشسته ایم و یاد شهدای خیبر را گرامی می داریم. چه کسی به صدام کمک می کرد؟ برای اینکه آنها چشم باز کردند و فهمیدند یک که تحول بزرگ الهی در دل ملت ایران اتفاق افتاده و این جهان را به سرعت خواهد گرفت و معلوم بود که تحمل نمی کنند و باید آنرا در نطفه خاموش کنند.

کار تبلیغاتی می کنند و عملکرد افراد ارگانها ونهادهای مختلف را پای انقلاب می گذارند. در حالی که ارگانها ،نهادها و آدم ها همه از فرصت انقلاب استفاده کردند. خود انقلاب یک حقیقت بالاتری است. مثل این است که اسلام را با مسلمانان بسنجیم. اسلام که اصلا یک چیز دیگری است. خیلی ها ادعای انقلابی گری دارند. برخی که می گویند ما مالک انقلابیم. انقلاب موروثی هست و به ما رسیده. ما اینها را نگاه کنیم و بگوییم انقلاب این است؟ اگر مردم هزار و چهارصد سال قبل یک بار فریب خورده اند، من می گویم ملت ایران و مردم ورامین هرگز این فریب را نخواهند خورد. همه چیز را باید با معیار انقلاب و ارزش های الهی بسنجیم. برخی می گویند فلان آقا سی سال در فلان جا بوده است! پس معیار انقلاب است و رفتارش نماد انقلاب است .خب باشد! عباسیان هم چهارصد یا پانصد سال به نام پیامبر حکومت کردند اما چندین امام را شهید کردند. بزرگترین جنایات را آنها انجام دادند. آیا اسلام این است؟

آدم محکم جلوی خودتان ندیده اید

جمهوری اسلامی دستاورد انقلاب و فرصتی در اختیار انقلابیون برای ادامه روند انقلاب است. حالا یک فردی هم در جمهوری اسلامی کج رفت می گوییم انقلاب کج شد؟ انقلاب در دل ملت است. صاحب انقلاب ملت است. صاحب مملکت و همه ثروت ها ملت هستند. این ها ارث پدر کسی نیست. امام (ره) با آن عظمتش گفت من خدمتگزار ملت هستم. مردم ولی نعمت ما هستند و من افتخار می کنم که در خدمت ملت باشم. رهبری عزیز ما هم فرمودند من نوکر ملت هستم. سخن این دو بزرگوار را معیار قرار دهید. به خدا بالاترین اغوای شیطان این است که کسی فکر کند برتر از مردم است. یا فکر کند آقا و حاکم مردم است.این همان استکبار است هرکسی می خواهد باشد.

ملت ایران هم یاد گرفته اند که به شیطان سیلی های محکم بزنند. که به فضل الهی می زنند. می گویند آقا! رئیس دنیا آمریکاست! خب این آمریکا اگر در راه عدالت حرکت کند و تسلیم عدالت باشد که محترم است ولی اگر بخواهد زور بگوید و خودش را تحمیل کند، نزد ملت ایران هیچ جایگاهی ندارد. می گویند آقا! اتم و بمب دارد. آنها اتم دارند، ملت ایران فرهنگ، انسانیت و ایمان دارد. ملت ایران حضرت زهرا (س)دارد. برخی از دشمنان ملت و شیطان بزرگ در مقاطعی آدم محکم جلوی خودشان ندیده اند فکر کردند همه ی ملت اینگونه هستند. شما هنوز به دیوار محکم نخورده اید. شیطان بزرگ فکر کرده فرصتی پیدا کرده است تا همه انقلاب را در کانون اصلی آن یعنی ایران له بکند. خیال کردند به جایی رسیده اند. بله سختی هایی هست و دست انداز هایی که در آن ها افتاده ایم. ولی اینها ساخته دست یکگروه آدم هاست. این ها  نتیجه و برآمده از انقلاب نیست.

این شهدای خیبر و فجر و کربلا همه نشانه های انتقام کشی شیطان است. این بلاهایی که سر ملت ایران آوردند را سر هیچ ملت دیگری نیاوردند، چرا ؟ برای اینکه که دیدند ملت ایران دوباره به خط اصلی خودش برگشته است و روح ایمان وحقیقت انسانی ملت ایران زنده شده است.

من هم تبریک و هم تسلیت می گویم. شهادت حضرت زهرای اطهر و یادواره شهدای عملیات خیبر که هنوز از بچه های ما انتقام می کشند. همین دیروز تشییع جنازه داشتیم. شیطان عصبانی است. پاسخ ما به شیطان یک کلمه بیشتر نیست. از دست ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

خدایا امام زمانمان را برسان

در سایه حاکمیت او همه انسان ها را نجات بده

همه ی انسان ها را به اوج کمال برسان

همه زشتی ها را از جامعه انسانی پاک کن

همه ی زیبایی ها را حاکم کن

امام و شهدا را با پیامبر و آل پیامبر محشور بگردان

رهبری عزیز ما را در سایه امام زمان محفوظ بدار

ای خدا همه مشکلات جامعه بشری و ملت ایران را برطرف کن

ای خدا موانع حرکت ملت را از پیش پای آنها بردار

ای خدای بزرگ همه ی مردم ورامین و ملت ایران را از یاران، مدافعان، همراهان و عاشقان امام زمان (عج) قرار بده

عزیز و سربلند و پیروز باشید

  • تبیین

بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى/۱۳۹۴/۱۲/۲۰

تبیین | جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷ ق.ظ

ممکن است گِله داشته باشیم یا یک مشکلی وجود داشته باشد؛ خب، مشکل را باید بگوییم؛ نباید تخریب بکنیم شورای نگهبان را؛ این مرکز اساسی قانونی را نبایستی تخریب بکنیم. لجن‌پراکنی کردن علیه شورای نگهبان حقیقتاً یک کار غیر اسلامی، غیر شرعی، غیر قانونی و غیر انقلابی است.

 خب، مردم خوش درخشیدند؛ کاری که از مردم توقّع بود انجام بدهند انجام دادند. حالا نوبت ما است؛ هم نوبت مجلس خبرگان است که به وظایف خود عمل کند، هم نوبت مجلس شورای اسلامی است که به وظایف خود عمل کند؛ هم نوبت دولت محترم است که به وظایف خود عمل کند؛ ما وظایفی داریم.


من اگر بخواهم در یک کلمه عرض بکنم، آن یک کلمه این خواهد بود که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند؛ باید انقلابی فکر کند و انقلابی عمل بکند؛ این خلاصه‌ی مطلب.


من به نظرم سه مسئله از لحاظ اولویّت، از لحاظ ریشه‌ای بودن و حلّ مشکلات دیگر از همه مهم‌تر است؛
1) اقتصاد مقاومتی:
یکی عبارت است از مسئله‌ی اقتصاد مقاومتی. کشور بدون اقتصاد مقاومتی رشد نخواهد کرد، مشکلات اقتصادی‌اش برطرف نخواهد شد، بلکه گرفتاری‌هایش روزبه‌روز بیشتر خواهد شد، اگر ما اقتصاد مقاومتی را عمل نکنیم.

) جهش علمی‌
 اولویّت دوّم جهش علمی است. ما جهش علمی را نباید بگذاریم متوقّف بشود. کشور اگر به علم بپردازد و علم را پیش ببرد، آقا خواهد شد؛ به‌معنای واقعی کلمه: اَلعِلمُ سُلطان(۷). اگر قدرت میخواهیم، اگر عزّت میخواهیم، اگر این را میخواهیم که ما مرجع مراجعات کشورها و دولتها باشیم،

۳) مصون‌سازی فرهنگی‌
 [اولویّت] سوّم مصون‌سازی فرهنگی است. من حالا در مورد مصون‌سازی فرهنگی یک توضیحی عرض میکنم، بعد بیشتر توضیح خواهم داد؛ صحبت ما یک‌قدری هم طولانی میشود لکن تحمّل بفرمایید. ما از لحاظ فرهنگی باید کشور را، ملّت را و جوانان را مصون‌سازی کنیم؛ این برنامه‌ریزی میخواهد. این هدف را اوّل باید قبول کنیم و به آن اعتقاد پیدا کنیم، بعد که اعتقاد پیدا کردیم برویم برنامه‌ریزی کنیم برای این کار. این کاری نیست که همین‌جوری به ما دست بدهد؛ با چند سخنرانی و نوشتن کتاب هم حاصل نمیشود؛ این مصون‌سازی فرهنگی کار لازم دارد، برنامه لازم دارد.

بنده در قبل از انتخابات مسئله‌ی نفوذ را مطرح کردم؛ آقایان! این نفوذ مسئله‌ی مهمّی است. نفوذ مسئله‌ی مهمّی است بنده هم که این را عرض میکنم نه به خاطر این است که حالا یک احتمالی به ذهنم می‌آید که ممکن است نفوذ کنند؛ نه، ما از خیلی چیزها مطّلعیم؛ از خیلی حوادثی که دارد در کشور رخ میدهد که غالباً عموم مردم یا حتّی خیلی از خواص مطّلع نمیشوند ما مطّلع میشویم. من از روی اطّلاع دارم عرض میکنم که برنامه‌ی نفوذ در کشور یک برنامه‌ی جدّی استکبار است، برنامه‌ی جدّی آمریکایی‌ها است؛ دارند دنبال میکنند که نفوذ کنند.

آقایان! ما از غرب صدمه دیده‌ایم. در تبلیغات جهانی تکیه میکنند روی اینکه چرا در جمهوری اسلامی، بعضی‌ها - گاهی هم اسم بنده را بالخصوص می‌آورند - با غرب مخالفند، چرا با آمریکا مخالفند. باید فراموش نکنیم که غرب با ما چه کرده. من طرف‌دار قطع رابطه‌ی با غرب نیستم - حالا این را هم عرض خواهم کرد - این را همه میدانند.

 من میبینم بعضی از برادران ما گاهی اوقات میگویند که ما باید با همه‌ی دنیا رابطه داشته باشیم؛ خب بله، با همه‌ی دنیا - البتّه منهای آمریکا و رژیم صهیونیستی - باید رابطه داشته باشیم؛ ما مشکلی نداریم. اوّلاً همه‌ی دنیا فقط اروپا و فقط غرب نیست؛ در همین حدود چهار سال قبل از این و در همین شهر تهران، مگر اجلاسی تشکیل نشد که بیش از ۱۳۰ یا ۱۴۰ کشور در آن شرکت کردند؟ حدود چهل یا بیشتر رئیس دولت و رئیس کشور شرکت کردند؛ از همه جا آمدند اینجا و در اجلاس غیر متعهّدها شرکت کردند. (۹) ما مشکلی نداریم با اینها؛ دنیا که فقط اروپا نیست؛ دنیا جای وسیعی است.


این رفت‌وآمدهایی که الان هست، هیچ معنای مثبتی تاکنون برای ما نداشته؛ حالا در آینده ممکن است داشته باشد - نمیدانم - امّا تا الان این رفت‌وآمدهایی که وجود داشته، هیچ اثری [نداشته]. این را هم من باز به یکی دیگر از این آقایان رؤسایی که همین چندی پیش اینجا آمده بودند - آقای دکتر روحانی هم حضور داشتند - گفتم که باید روی زمین معلوم باشد؛ روی کاغذ فایده‌ای ندارد که بنشینید مذاکره کنید، تفاهم کنید سر یک چیزهایی که بعد هم تحقّق پیدا نکند و مشروطش کنید به موافقت فلان‌جا، باید روی زمین معلوم باشد که چه اتّفاقی دارد می‌افتد؛ چه کاری دارد انجام میگیرد؛ این تا حالا نشده. البتّه امیدواریم ان‌شاءالله با دنبال‌گیری‌ای که آقایان دارند میکنند، این کار تحقّق پیدا کند. تجربه‌ی ۳۷ساله‌ی جمهوری اسلامی نشان میدهد که ما باید خودمان را تقویت کنیم، قوی کنیم؛ از لحاظ فکری قوی کنیم، از لحاظ سیاسی قوی کنیم، از لحاظ اقتصادی قوی کنیم، از لحاظ فرهنگی قوی کنیم، از لحاظ علمی قوی کنیم. وقتی قوی شدیم، طبعاً عزّت پیدا خواهیم کرد؛ امروز عزّت یک ملّت در دنیا به اینها است.
  • تبیین


پرده برداری از برنامه احتمالی رییس دولت در خبرگان/ زیباکلام: ممکن است روحانی از ریاست‌جمهوری ۹۶ کنار بکشد!دولت بهار: اگر حسن روحانی برنامه‌های ویژه برای مجلس خبرگان در ذهن داشته باشد، ممکن است از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند و در آن صورت آقای عارف گزینه ریاست‌جمهوری خواهد بود.
 

  • تبیین


واکنش معاون رئیس جمهور سابق به دروغ راستگویان/ مرادی: اداره کشور با نفت ۲۵ دلاری فریب مردم است/ دریافتی دولت روحانی از خزانه ۷۰ درصد افزایش یافته است!دولت بهار: معاون رئیس‌جمهور سابق گفت: اینکه بگوییم مملکت را با نفت ۲۵ دلاری اداره کرده‌ایم یک فرافکنی، ردگم‌کنی است
 

  • تبیین


دروغِ بزرگ دولت راستگویان درباره نفت ۲۵ دلاری / میانگین درآمد نفتی دولت روحانی از احمدی‌نژاد بیشتر است + جدول دولت بهار: علی‌رغم تبلیغات گسترده دولت یازدهم مبنی بر اداره کشور با نفت ۲۵ دلاری، میانگین قیمت نفت در دولت روحانی ۷۵ دلار و در دولت احمدی‌نژاد ۷۳ دلار بوده است. خبرنگار «نسیم آنلاین» با استناد به سایت رسمی اوپک کسب اطلاع کرد میانگین قیمت نفت در دولت روحانی، حدود ۲ دلار از میانگین قیمت نفت در دولت محمود احمدی‌نژاد بالاتر بوده است.
 

  • تبیین

تبیین مغالطه معنوی کلمه تندرو – میانه رو

تبیین | جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ب.ظ


بصیرت انتخاباتی(94-2)

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و ستایش خدایی را که جنود آسمان ها و زمین در اختیار اوست. و لله جنود السماوات و الارض و کان الله عزیزا حکیما (فتح 7)

مدتی است در ادبیات سیاسی کشور استفاده از واژه های میانه رو و تند رو شدت گرفته و جالبتر اینجاست  که این دو واژه را در مقابل هم قرار می دهند و عده ای را منتسب به این واژه ها می کنند و بنا دارند با استفاده از این ادبیات در میان ملت ما چند دستگی ایجاد کنند. لازم میدانم به صورت علمی مغالطه ای که در ارتباط با استفاده از این دو واژه صورت گرفته را به صورت علمی تبیین کنم.

قدم اول:

شباهت ظاهری میان الفاظ تند رو  و میانه رو  بواسطه  داشتن حرف رو در آخر آنها و معنایی که به صورت انتزاعی از  این دو کلمه تند و میانه در ذهن ایجاد می شود باعث می شود که در ابتدا این دو لفظ را در مقابل هم قرار دهیم اما باید متوجه بود که در ایجا مغالطه ای صورت گرفته و این دو واژه هیچ گاه مقابل هم نیستند و در معنی کاملا از هم متفاوت هستند.

قدم دوم:(رجوع به فرهنگ لغت)

تندرو

در لغت نامه دهخدا تندرو به معنای چالاک و سریع معنا می شود، در فرهنگ معین بی باک و بی پروا و در فرهنگ لغت عمید تند رونده معنا شده است، و در فرهنگ واژگان مترادف و متضاد، تالیف فرج الله خدا پرستی در مقابل کند رو قرار گرفته است.

میانه رو

در لغت نامه دهخدا  میانه رو را آن کسی میداند که در هیچ کاری افراط و تفریط نمی کند. (ناظم الاطباء). معتدل می داند ار آن جهت  که نه به افراط گراید و نه به تفریط (معتدل درعقاید و اعمال) و البته در فرهنگ معین و عمید نیز به همین ترتیب معنا شده است. حال به بررسی افراط و تفریط می پردازیم.

افراط

 در فرهنگ دهخدا معانی متعددی برای این واژه معنا شده است از جمله اسراف، گزافه کاری، از اندازه گذشتن و فرقی ازشیعه که بعضی از ائمه ٔ خود را بخداوند تعالی مانند میکنند و آنان را غلو نیز گویند. (از خاندان نوبختی ص 250)  و در مقابل تفریط بیان شده ، در فرهنگ معین و عمید نیز به معنای از حد گذشتن و زیاده روی کردن معنا کرده اند و در فرهنگ واژگان مترادف و متضاد، تالیف فرج الله خدا پرستی به اغراق، زیادهروی، گزافه، مبالغه  و در مقابل تفریط بیان شده است.

 تفریط

در لغت نامه دهخدا تفریط نیز معانی گوناگونی را به خود اختصاص داده از  جمله: کوتاهی و کمی کردن در کاری، کوتاهی و کمی در کار و کمتر از بایست . ضد افراط. (ناظم الاطباء( و اهل تفریط یا مشبهه یا اهل تقصیر ؛ فرقی از شیعه که خداوند را بیک تن از مخلوقان تشبیه میکنند. (شهرستانی ص 65 از خاندان نوبختی 250) ، در فرهنگ فارسی معین و عمید تیز به معنای کوتاهی کردن و ضایع کردن آمده است و در فرهنگ واژگان مترادف و متضاد، تالیف فرج الله خدا پرستی به ۱. اسراف، افراط، تبذیر، زیادهروی، کوتاهی، ولخرجی ≠ افراط،۲. تباهی، تضییع، ضایعسازی،3. کوتاه آمدن، کوتاهی کردن. 4.برباد دادن، تباه کردن، تلف کردن، ضایع ساختن، بیان شده است.

قدم سوم: جمع بندی

همانطور که توجه کردید میانه روی، افراط و تفریط در یک گروه قرار می گیرند و اعتدال یا میانه روی در مقابل افراط و تفریط و با با توجه به کتاب شهرستانی کسانی که دچار افراط و تفریط هستند در واقع کسانی بودند که در اغراق کردن نسبت به ائمه ٔ خود و یا در دیدگاهشان نسبت به خدا دچار انحراف با تفکر اصلی شیعه  هستند.

این گروه از واژگان(افراط، میانه روی و تفریط) هیچ نسبتی با تندرو  یا کندرو بودن ندارد.  میانه روی یعنی تمایل پیدا نکردن به چپ و راست و شعار های ابتدای انقلاب که نه شرقی و نه غربی اوایل انقلاب نیز  بر همین مبنا بود.

میانه روی حرکت در مسیر مستقیم است و اعتدال مسیر حرکت را مشخص می کند و پس از آن است که در قدم بعد کند رفتن و تند رفتن معنا پیدا می کند یعنی پس از قرار گرفتن در مسیر؛ اما مغالطه ای که اینجا اتفاق افتاده این است که تندروی را به معنای  حرکت در  افراط یا انحراف و شدت در آن گرفته اند که نه در فرهنگ های لغت ما و نه در ادبیات مذهبی ما به این معنا به کار برده نشده است.

شاید بتوان در فرهنگ قرآنی تندروی را مترادف با سابقون در نظر گرفت آنجایی که خداوند در سوره واقعه می فرماید:

وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ(10) و در ادامه آنها را توصیف میکند به: أُولئِکَ الْمُقَرَّبُونَ، فی‏ جَنَّاتِ النَّعیمِ، ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلینَ، وَ قَلیلٌ مِنَ الْآخِرینَ، عَلی‏ سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ، مُتَّکِئینَ عَلَیْها مُتَقابِلینَ ....( و سبقت گیرندگان در کارهاى نیک که به سوى آمرزش الهى و بهشت برین سبقت خواهند گرفت ، آنان مقرّبان درگاه خدایند ،که در بهشت هاى پرنعمت جاى خواهند داشت ، مقرّبان درگاه خدا گروهى انبوه از امّت هاى پیامبران پیشین اند ، و گروهى اندک از امّت اسلام ، این آخرین امّت ، آنان بر تخت هایى بافته شده قرار دارند ، و رو به روى یکدیگر با کمال اُلفت بر آنها تکیه زده اند ....)

پس تندروی در مسیر مستقیم بسیار پسندیده است.

مقام معظم رهبری نیز امروز (5 اسفند 1394) بر این مسایل تاکید کردند:

رهبر انقلاب، مسئولان و سیاسیون را همچنین به پرهیز از تکرار ادبیات سیاسی دشمن، به‌ویژه استفاده از تعبیر «تندرو» و «میانه‌رو» توصیه کردند و افزودند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بدخواهان این تعبیر را به‌کار بردند و منظور آنها از تندرو کسانی است که نسبت به انقلاب اسلامی و تفکر و اصول امام پایبندتر و مصمم‌تر هستند و مقصود آنها از میانه‌رو کسانی هستند که در مقابل بیگانگان، تسلیم و سازش‌پذیرتر هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: کسانی که در داخل این تعابیر را به‌کار می‌برند باید معارف اسلامی را به‌دقت مطالعه کنند زیرا در اسلام، چنین تقسیم‌بندی وجود ندارد و میانه و وسط، به معنای «راه مستقیم» است، بنابراین در مقابل راه میانه، تندروی قرار ندارد بلکه منحرفین از صراط مستقیم قرار دارند. ایشان افزودند: در مسیر مستقیم ممکن است عده ای تندتر بروند و عده ای هم کندتر، که این اشکالی ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در ادبیات سیاسی بیگانه، به داعش نیز تندرو می‌گویند در حالی‌که داعش منحرف از اسلام، قرآن و صراط مستقیم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود گفتند: کسانی که در بیرون مرزها تعبیر تندرو را به‌کار می‌برند، مقصودشان جریان وفادار به انقلاب و حزب‌اللهی‌ها است، بنابراین در داخل باید مراقبت شود که با تکرار این تعابیر، هدف دشمن تأمین نشود.

ایشان با اشاره به اعتراف آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه در ایران هیچ میانه‌رویی وجود ندارد تأکید کردند: قاطبه‌ی ملت ایران طرفدار انقلاب هستند و بر انقلاب پافشاری می‌کنند، البته ممکن است برخی اوقات اشتباه و لغزش هم باشد اما هیچ‌یک از ملت ایران طرفدار وابستگی به آنها نیست.
  • تبیین

دروغ بستن به رهبری برای کسب رای بیشتر...

تبیین | جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

بصیرت انتخاباتی (۹۴-۱)

حمد و ستایش خدایی را که قلوب مردم در ید اوست و شیاطین را از ورود به حیطه عقل و قلب بر حذر داشت و با امید به حضرت الله که وعده نصرت داده است و خداوند از وعده‌ای که می‌دهد تخلف نمی‌کند.(فَلا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَه‏ُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انتِقام/پس گمان مبر که خدا وعده‏اى را که به پیامبرانش داده، تخلّف کند چراکه خداوند قادر و انتقام گیرنده است/(۱))

و مردم ما در این ۳۷ سال بارها با پیامبر خاتم (ص) و دیگر پیامبران که همه در پی رستگاری بشریت بودند و در یک مسیر گام می‌پیمودند دست بیعت دادند و انقلاب را در دل بشریت آن‌گونه که باید باشد بیش‌ازپیش به ظهور رساندند. (۲)

و اما بعد

یک عده از دغدغه داران آمده‌اند لیستی مشهور به لیست امید تدوین کرده‌اند و در پایین این لیست از قول مقام معظم رهبری مرقوم داشته‌اند که «اعتدال همان اسلام است» این نحوه بیان یک تک جمله، در راستای اهداف خاص، من را به یاد حرف اساتید دانشگاهمان انداخت که می‌گفتند برخی از یک آیه در قرآن برای اثبات حرف و یا تثبیت هدفشان استفاده می‌کنند درصورتی‌که باید اهداف، بیان و رفتار آن‌ها مبین آن آیه باشد.

از طرف دیگر عین این جمله را بنده در بیانات رهبری نیافتم و تنها جمله‌ای که از ایشان شبیه به این جمله یافتم در بیانات ایشان در تاریخ ۱۶ تیر ۱۳۹۳ بود که فرموده‌اند: «اسلام، مظهر اعتدال است.»

که البته در بعضی پایگاه های خبری در همان موقع هم به غلط اینگونه بیان شد که «ایشان تأکید کردند: اعتدال همان اسلام است؛» از جمله خود سایت khamenei.ir .در قسمت اخبار مختص آن روز که جای تامل دارد

قدم اول:

الف) اگر از این بیان رهبری که اسلام، مظهر اعتدال است این را برداشت کرده‌اید که اعتدال همان اسلام است صریحاً ازنظر منطقی دچار مغالطه شده‌اید (هم ازنظر لفظی و هم ازنظر معنوی)؛ زیرا رهبری نفرموده‌اند که اسلام همان اعتدال است پس عکس آن صادق است و می‌توان گفت اعتدال مساوی است با اسلام و بعد هم از قول ایشان بنویسید اعتدال همان اسلام است.

الف = ب | نتیجه: ب = الف

مظهر بودن به معنای مساوی بودن نیست چنانچه در لغت‌نامه دهخدا به معنای آشکارشده، در لغت‌نامه معین به معنای محل ظهور و جای آشکار شدن است، پس می‌توان جمله رهبری را این‌گونه نوشت که اسلام، محل ظهور اعتدال است و عکس آن این می‌شود که محل ظهور اعتدال، اسلام است یعنی جایی که اعتدال می‌تواند ظهور کند اسلام است.

ب) اعتدال نیز باید تعریف خاصی داشته باشد زیرا در بیان اعتدال می‌توان دچار مغالطه معنوی شد، چنانچه وقتی یکی از دانشجویان از رهبری در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۹۲ معنای اعتدال را پرسیدند ایشان فرمودند: «یکی از دوستان به مسئله‌ی اعتدال اشاره کردند و از من خواستند که «اعتدال» را معنا کنم؛ چون دولت منتخب، شعار اعتدال می‌دهد. به نظرم این تکلیف من نیست که اعتدال را معنا کنم. بالاخره هرکسی یک نیتی، یک فکری پشت سر حرف و شعارش هست. رئیس‌جمهور منتخبِ محترم حتماً این کار را خواهد کرد و اعتدال را معنا خواهد کرد و عرصه برای قضاوت‌ها باز است؛ ما هیچ‌کس را از قضاوت کردن درباره‌ی مطالبی که گفته می‌شود، منع نمی‌کنیم.» پس معنایی که در پس گفتن یک کلمه یا جمله‌ای اراده می‌شود می‌تواند بامعنای مشخصی که در ابتدا با دیدن یا شنیدن آن لفظ در ذهن نقش می‌بندد تفاوت داشته باشد، پس لزوماً باید صبر کرد تا در گفتارهای بعدی و عملکردهای آتی آن شخص معنا واضح‌تر شود.

قدم دوم: تعریف اعتدال در بیانات رهبری

الف) اعتدال چه چیزی نیست؟

* معنای اعتدال این نیست که ما از کارهای احساس وظیفه‌ای که فرد مؤمن، جریان مؤمن، مجموعه‌ی مؤمن انجام می‌دهد، جلوگیری کنیم. (۱۳۹۳/۴/۱۶)

*بعضی‌ها بانام عقلانیت، بانام اعتدال، بانام پرهیز از جنجال و دردسر بین‌المللی، می‌خواهند از مبانی انقلاب و اصول انقلاب کم بگذارند! این نمی‌شود؛ این نمی‌شود. این نشانه‌ی بی‌صبری و نشانه‌ی خسته شدن است. گاهی این خسته شدن را - که خودشان خسته شده‌اند - به مردم نسبت می‌دهند: مردم خسته شده‌اند! نه، نخیر. مردم آن‌وقتی که احساس کنند مسئولین کشور با سربلندی مسلمانی و عبودیت خودشان را اعلام می‌کنند، خوشوقت می‌شوند؛ خوشحال می‌شوند. این مردم، مسلمان‌اند. حرکت مردم هم به خاطر همین بود. این مردم مگر همان مردمی نیستند که انقلاب کردند؟ شعارهای انقلاب چه بود؟ این مردم مگر همان مردمی نیستند که هشت سال این جنگ مظلومانه را اداره کردند؟ همین مردم اداره کردند. مگر مردم دیگری هستند؟ غیرازآن مردمی که توی این کشور این کارهای بزرگ را انجام دادند، کدام مردم این کارها را کردند؟(۱۳۸۷/۶/۱۹)

*

ب) اعتدال چه چیزی هست؟

*شعار دولت، اعتدال است؛ اعتدال، شعار بسیار خوبی است، ما هم تأیید می‌کنیم اعتدال را؛ افراط محکوم است و بد است. سفارشی که من می‌کنیم این است که مراقب باشید جریان‌های مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند؛ بعضی‌ها این کارها را دارند می‌کنند، من می‌بینم درصحنه‌ی سیاسی کشور؛ با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط، سعی می‌کنند جریان مؤمن را که درخطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر می‌کند، آن جریان است که دولت‌ها را در مشکلات واقعی به معنای حقیقی کلمه حمایت می‌کند، کنار بزنند؛ مراقب باشید. اسلام، مظهر اعتدال است. این «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» اعتدال است؛ « قتِلوا الَّذینَ یَلونَکُم مِنَ الکُفّار»اعتدال است؛ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اعتدال است - اعتدال این‌ها است دیگر (۱۳۹۳/۴/۱۶)

*تا میگوییم محاسبه و عقلانیت، عده‌ای میگویند مواظب باشید، دست از پا خطا نکنید، عقل را رعایت کنید؛ نبادا یک حرفِ آن‌چنانی بزنید که در دنیا آن‌طوری بشود؛ نبادا یک کارِ آن‌چنانی بکنید که دنیا صف‌آرایی کند. این‌ها عقلانیتِ محافظه‌کارانه است؛ من به این اصلاً اعتقاد ندارم؛ بنابراین اگر بخواهید عدالت را به‌درستی اجرا کنید، احتیاج دارید به محاسبه‌ی عقلانی و به کار گرفتن خرد و علم در بخش‌های مختلف تا بفهمید چه چیزی می‌تواند عدالت را برقرار کند و اعتدالی را که ما بنای زمین و زمان را بر اساس آن اعتدالِ خدادادی میدانیم و مظهرش در زندگی ما عدالت اجتماعی است، تأمین کند.(۱۳۸۴/۶/۸)

*پایه‌ی سوم ایمان عدل است. عدل یعنی هر چیزی در جای خود قرار گرفتن. معنای لغوی عدل هم یعنی میانه. اعتدال هم که می‌گویند، از این واژه است؛ یعنی در جای خود، بدون افراط و بدون تفریط؛ بدون چپ‌روی و بدون راست‌روی. این هم که می‌گویند عدل یعنی قرار دادن هر چیزی در جای خود، به خاطر همین است؛ یعنی وقتی هر چیز در جای خود قرار گرفت، همان تعادلی که در نظام طبیعت بر مبنای عدل و حق آفریده‌شده، به وجود می‌آید. در رفتار انسان، عدل لازم است. برای حکمران، عدل لازم است. در موضع‌گیری، عدل لازم است. در اظهار محبت و نفرت، عدل لازم است. (۱۳۸۳/۸/۲۰)

*آرمان‌های بزرگی که امام (ره) بیان می‌کردند، عبارت بود از: مبارزه با استکبار جهانی، حفظ اعتدال قاطع در خط «نه شرقی و نه غربی»، اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه‌جانبه‌ی ملت - خودکفایی به معنای کامل - پافشاری فراوان و تمام‌نشدنی بر حفظ اصول دینی و شرع و فقه اسلامی، ایجاد وحدت و همبستگی، توجه به ملت‌های مسلمان و مظلوم دنیا، عزت بخشیدن به اسلام و ملت‌های اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل قدرت‌های جهانی، ایجاد قسط و عدل در جامعه‌ی اسلامی، حمایت بی‌دریغ و همیشگی از مستضعفان و محرومان و قشرهای پایین جامعه و لزوم پرداختن به آن‌ها. همه‌ی ما شاهد بودیم که امام در این خطوط، مصرانه و بدون تعلل، حرکتش را ادامه داد. ما باید راه و اعمال صالح و حرکت مداوم او را دنبال کنیم. (۱۳۶۸/۳/۱۶)

قدم سوم: چند سؤال

*اگر منبع عبارتی که از رهبری در تبلیغات خودشان ذکر کرده‌اند پیدا نشود، این استفاده از نام رهبری می‌تواند مصداق کذب به ایشان و جرم باشد؟

* آیا کشاورزان، کارگران و شاغلان مشاغل آزاد و... باید همچنان در آرامش، امید به رونق اقتصادی داشته باشند؟

*مشکلات کشور که قرار بود در ۱۰۰ روز اول این دولت حل بشود و وعده‌های زیادی پیرامون آن داده می‌شد ازجمله برای بیکاری و وضع معیشت مرتفع‌تر شد؟

گزارش‌های صدروزه چه شد؟

*تا کی باید به این دولت و سیاست‌های داخلی و خارجی آن امید داشت؟

-------------------

۱-ابراهیم ۴۷

۲- با توجه به بیانات رهبری ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
  • تبیین
مشارکت بی‌دریغی که باکو در تحریم های آمریکایی علیه ایران داشت و حتی در شرایطی که آمریکا برای همسایگانی همچون جمهوری آذربایجان و عراق و افغانستان در ارتباط تجاری با ایران تخفیف‌هایی در خصوص تحریم ایران قایل شده بود، باکو ضمن رعایت مو به موی تحریم های بانکی ایران، مناسبات تجاری خود را با ایران در پایین ترین سطح نگه می‌داشت.
  • تبیین
لیست هاشمی متلاشی شد؛
آیات عظام موحدی کرمانی، تسخیری، بطحایی گلپایگانی، اعرافی، دری نجف‌آبادی و حمیدی، از قرار گرفتن نام‌شان در لیست مورد حمایت انگلیس، اعلام برائت کردند و گفتند نام‌شان بدون هماهنگی در لیست هاشمی و روحانی قرار گرفته است.
برائت نامزدهای خبرگان از فهرست انتخاباتی هاشمی به دلیل حمایت «BBC»
گروه سیاسی مشرق - حمایت دشمنان ایران بویژه سرویس جاسوسی خارجی انگلیس (MI6) از طریق شبکه بی‌بی‌سی فارسی از لیست کاندیداهای مورد حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری و تشدید تخریب‌ها و تبلیغات منفی علیه حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح از سوی دشمنان، طی روزهای گذشته باعث شد موجی علیه این لیست انتخاباتی توسط چهره‌های برجسته‌ای که نام‌شان در لیست هاشمی است آغاز شود. آیات عظام موحدی کرمانی، تسخیری، بطحایی گلپایگانی، اعرافی، دری نجف‌آبادی و حمیدی، نسبت به حمایت انگلیسی‌ها موضع‌گیری کرده و از فهرست مزبور اعلام برائت کردند.

بعد از آنکه بی‌بی‌سی فارسی به‌صراحت وارد میدان شد و روند تخریب چهره‌های شاخص خبرگان و حمایت از لیست منتسب به هاشمی را در دستورکار خود قرار دادتا جایی که فهرست مزبور به "لیست مورد حمایت انگلیس" معروف شد – چهره‌های شاخص که نام‌شان در فهرست انتخاباتی هاشمی جای داده شده بود، طی روزهای گذشته از "لیست مورد حمایت شبکه دروغ پراکنی انگلیسی" اعلام برائت کردند و از تخریب آقایان جنتی و یزدی و مصباح توسط جریانات داخلی و خارجی انتقاد کردند، که در ادامه این گزارش به مرور این موضع‌گیری‌ها خواهیم پرداخت

  • تبیین

هاشمی رفسنجانی؛ دیروز، امروز، فردا

تبیین | دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱ ب.ظ
هاشمی رفسنجانی؛ دیروز، امروز، فردا

یاسین قاسمی
  

انقلاب‌ها در مسیر حرکت و تکامل خود همواره با ریزش‌ها و رویش‌هایی رو به رو بوده‌اند. ریزش‌ها و رویش‌هایی که در انقلاب اسلامی با آن مواجه شده‌ایم باید به واکاوی علل ریزش و رویش‌های آن بپردازیم. به عبارتی، باید مشخص کرد که در چه مرحله‌ای از انقلاب، چه شخصیت‌هایی و به چه دلیل، ریزش کرده‌اند و چه کسانی و به چه علت به انقلاب گرویدند ؛ و همچنین چه کسانی در اوایل انقلاب تندرو بوده و اکنون بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی در تکاپوی آن هستند که اکنون، گذشته خود را با سخنانی به ظاهر زیبا ولی فریبنده کتمان کنند.

  • تبیین

بازخوانی نظر «بیت امام» در مورد «هاشمی‌رفسنجانی»

تبیین | دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰ ب.ظ
بازخوانی نظر «بیت امام» در مورد «هاشمی‌رفسنجانی»

بازخوانی نظر «بیت امام» در مورد «هاشمی‌رفسنجانی»دولت بهار: مرحوم حجت الاسلام حاج سیداحمد خمینی فرزند گرانقدر امام(ره) در یکی از انتقادهای خود به دولت آقای هاشمی می گوید: آقایان در مصاحبه‌های خود دریافت هرگونه وجهی را از کشورهای خارجی تکذیب کرده و با قاطعیت می‌گفتند ما هیچگونه بدهی خارجی نداریم. اما حالا اعلام می‌شود که صحبت از 35 تا 40 میلیارد دلار بدهی است.
 
  • تبیین