تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

گفتمان احمدی‌نژاد نماینده‌ای در 8 کاندیدا ندارد

تبیین | شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۴۶ ب.ظ


http://inn.ir/Images/News/Smal_Pic/26-10-1391/IMAGE634938719243091718.jpg


مشایی همواره در تراز یک رجل سیاسی فعالیت داشته و در حساس‌ترین امور اجرایی کشور مدیریت بسیار مطلوبی از خود به‌جا گذاشته است.


شبکه ایران / دکتر عبدالرضا داوری ازجمله چهره‌های نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی است که طی ماه‌های گذشته به‌عنوان یکی از تئوریسین‌های جریان دولت، نقش‌آفرین بوده است. داوری علاوه بر هدایت روزنامه شهروند و مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور، به عنوان مسئول کمیته رسانه‌های دفتر هماهنگی ستادهای مردمی مشایی روزهای سخت و پرتلاشی را سپری می‌کند.

آقای دکتر! صداوسیما هنگامی که اسامی احراز صلاحیت‌شدگان را اعلام می‌کرد، تأکید کرد که همه سلایق در انتخابات حضور دارند. نظر شما چیست؟
هیچ کدام از 8 نفری که صلاحیت‌شان مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته نمی‌توانند جریان فکری دولت نهم و دهم و شخص رئیس‌جمهور را نمایندگی کنند. در صورت تداوم وضعیت کنونی، غایب بزرگ این دوره از انتخابات، طیف فکری آقای احمدی‌نژاد است.
برخی افراد حاضر در 8 نفر نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری نماینده جریان فکری دولت‌های پنجم تا هشتم هستند. چهره‌هایی مانند آقای عارف و روحانی وابسته به دولت‌های سازندگی و اصلاحات هستند و جالب است که این دوستان، چهره‌های درجه دوم این جریانات محسوب می‌شوند. چهره اصلی جریان سازندگی و اصلاحات، آقای هاشمی رفسنجانی است که توسط شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد. در مجموع این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری با شرایط فعلی دارای نقص‌های جدی در صحنه اجراست.

 علت رد صلاحیت مشایی از نظر شما چیست؟
 مشایی همواره در تراز یک رجل سیاسی فعالیت داشته و در حساس‌ترین امور اجرایی کشور مدیریت بسیار مطلوبی از خود به‌جا گذاشته است. هاشمی رفسنجانی نیز سابقه دو دوره ریاست‌جمهوری، سه دوره ریاست مجلس، ریاست بر مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را داراست  و در سال 84 نیز برای انتخابات ریاست‌جمهوری احراز صلاحیت شده بود. تاکنون دلایل موجهی برای رد صلاحیت هاشمی فسنجانی اعلام نشده است، مگر اینکه تحولات به‌وقوع پیوسته در زندگی سیاسی آقای هاشمی از سال 84 به بعد مدنظر قرار گرفته شده باشد.

 گفتمان بهار چه نسبتی با انتخابات ریاست‌جمهوری دارد؟
گفتمان بهار یک گفتمان انتخاباتی نیست، بلکه یک گفتمان اجتماعی فراگیر است که در مقاطعی مانند انتخابات، پررنگ‌تر خواهد شد. این گفتمان قرار است که در آینده در صحنه‌های اجتماعی و فرهنگی فعالیت گسترده‌تری داشته باشد.

 ستادهای مردمی حامی مهندس مشایی در حال حاضر چه وضعیتی دارند؟
وظیفه این ستادها در شرایط فعلی پشتیبانی از گفتمان بهار در انتخابات شورای شهر است. همچنین تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای احراز صلاحیت مهندس مشایی، دیگر فعالیت حامیان گفتمان بهار و ستادهای انتخاباتی است. مذاکرات برای حضور مهندس مشایی در انتخابات همچنان ادامه دارد و ستاد‌ها نیز به فعالیت خود ادامه خواهند داد. باید توجه داشت حتی اگر مشایی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در فهرست نهایی شورای نگهبان قرار نگیرد گفتمان وی تعطیل نخواهد شد.
حیات و بقای گفتمان احمدی‌نژاد و مشایی منوط به حضور در عرصه اجرایی نیست و خارج از مسئولیت اجرایی این گفتمان به رشد و بسط خودش ادامه می‌دهد. هرچند که حضور در دولت آینده می‌تواند رشد و سرعت به این گفتمان بدهد.

 چقدر به بازگشت مهندس مشایی به صحنه انتخابات امیدوارید؟
خیلی زیاد. باوجود ولایت فقیه هیچ بن‌بستی وجود ندارد.

 اگر بنا به هر دلیل مهندس مشایی در انتخابات حاضر نشود، دولت از کدام کاندیدا حمایت می‌کند؟
دولت بنایی بر حمایت از هیچ کاندیدایی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی