تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

کدام گروه تخطی کرده است؟

تبیین | جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۰۴ ب.ظ

بازخوانی بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات ریاست جمهوری

در نظام جمهوری اسلامی ایران فرمایشات مقام معظم رهبری ، فصل الخطاب و سرلوحه همه امور است ، اطاعت و تبعیت از نظرات ایشان وظیفه و تکلیف کلیه دلسوزان امام و انقلاب است ، چنانکه آن پیر فرزانه نیز فرمود : (( پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به انقلاب آسیبی نرسد)) .


شبکه ایران / مقام معظم رهبری در در دیدار خود با زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در نخستین روز از سال 1392 خط مشی هایی را در مورد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری مطرح فرمودند ؛ مخاطبان فرمایشات ایشان را میتوان 3 گروه دانست : گروه اول عموم مردم هستند که به زعم ایشان ، آفرینندگان اصلی حماسه هستند ؛ گروه دوم  دست اندرکاران و مجریان انتخابات هستند و گروه سوم ، نامزدها و کاندیداها و جریان های وابسته به آنها .
در این یادداشت و در آستانه برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تلاش بر این است ؛ به بازخوانی فرمایشات معظم له و تطبیق آن با وضعیت احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات بپردازیم .
مقام معظم رهبری در فرمایشات خود ، به 5 نکته در خصوص انتخابات اشاره فرمودند :
نکته اول در خصوص برگزاری انتخابات پرشور است :
((نکته‌ی اول این است که در درجه‌ی اول، گسترش مشارکت و حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات اهمیت دارد. شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوقهای رأی میتواند تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر کند؛ میتواند دشمن را ناامید کند؛ میتواند امنیت کشور را تأمین کند. ملت عزیز ما در همه‌ی نقاط کشور این را بدانند؛ حضور گسترده‌ی آنها در پای صندوق رأی، در آینده‌ی کشور تأثیر دارد؛ در امنیت، در استقلال، در ثروت ملی، در اقتصاد، در همه‌ی مسائل مهم کشور تأثیر میگذارد. این نکته‌ی اول؛ که انتخابات باید به توفیق الهی، به کمک پروردگار، با همت ملت ایران، با مشارکت گسترده تحقق پیدا کند.))
حضرت آیت ا.. خامنه ای در این بخش ضمن تاکید بر لزوم گسترش مشارکت و حضور گسترده مردم ، دستاورد این حضور پرشور را در چند بخش شامل این موارد میدانند :
1- بی اثر کردن تهدیدهای دشمنان
2- نا امید کردن دشمنان
3- تامین امنیت کشور
4- تاثیر در امنیت ، استقلال ، ثروت ملی ، اقتصاد ، و در همه مسائل مهم کشور
از فحوای کلام ایشان آنهم به عنوان نخستین نکته از مسائل انتخابات چنین بر می آید که معظم له هر 3 گروه مخاطبین را دعوت به برگزاری انتخابات پر شور نموده اند ، انتخاباتی که بتواند موید نامگذاری سال 92 از سوی ایشان باشد و در آن حماسه رقم بخورد .
نکته دوم در خصوص نحوه مشارکت همه سلائق در انتخابات است :
((نکته‌ی دوم: در انتخابات، همه‌ی سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شرکت کنند؛ این، هم حق همه است، هم وظیفه‌ی همه است. انتخابات مال یک سلیقه‌ی خاص، مال یک جریان فکری و سیاسیِ خاص نیست. همه‌ی کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و به استقلال کشور معتقدند، به آینده‌ی کشور اهمیت میدهند، دلشان برای منافع ملی میسوزد، باید در انتخابات شرکت کنند. رو گرداندن از انتخابات، مناسب کسانی است که با نظام اسلامی مخالفند.))
معظم له در این بخش از سخنان خود با اهتمام به نظر عموم مردم ، شرکت در انتخابات را حق و وظیفه همه جریان های معتقد به جمهوری اسلامی میدانند . به نظر میرسد مخاطب ایشان در این بخش از فرمایشات دو گروه از مخاطبان باشند؛  اول ، دستاندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات به ویژه شورای محترم نگهبان ، دوم ، جریان ها و گروه ها و طیف های مختلف سیاسی درون نظام ، معظم له آنجا که مشارکت همه سلیقه ها را حق مینامند ، تاکید ویژه به ناظران و مجریان انتخابات دارند تا شرایط احقاق این حق را فراهم نمایند ، چنانکه می فرمایند : انتخابات متعلق به یک سلیقه و جریان فکری و سیاسی خاص نیست و در جای دیگر که بر لزوم شرکت همه کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و به استقلال کشور معتقدند و دلشان برای منافع کشور میسوزد تاکید میفرمایند ؛ طیف ها و جریان های سیاسی کشور را مخاطب خوذ قرار داده اند.
از برآین فرمایشات ایشان در دومین نکته از مسائل انتخابات می توان چنین استنتاج کرد گه معظم له ؛ نخستین مطالبه کننده حق همه جریان ها و طیف های درون ساختار نظام برای حضور در انتخابات هستند ، از طرفی نیز همه این مجموعه ها را موظف به حضور در این عرصه می دانند .
حضرت آیت الله خامنه ای در سومین نکته از فرمایشات خود تاکید ویژه ای بر رای مردم و عدم اطلاع افراد از رای معظم له دارند :
((نکته‌ی سوم: در نهایت، رأی مردم تعیین کننده است. آنچه که اهمیت دارد، تشخیص شما و رأی شما است. باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید. رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممکن است آن کسانی که صندوق دست آنها است، بعد باز کنند، خط این حقیر را بشناسند، بفهمند بنده به چه کسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، کسی مطّلع نخواهد شد. اینجور نیست که کسی بیاید نسبت بدهد که رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نیست. اگر چنین نسبتی داده شد، این نسبت درست نیست. البته این روزها با این وسائل عجیبِ رسانه‌ایِ کنونی ــ‌ این پیامکها و امثال اینها ــ متأسفانه حرفهای گوناگون، نسبتهای گوناگون به اشخاص گوناگون، رواج دارد. گاهی ممکن است یک نفر هزاران پیامک بفرستد. برای من گزارش دادند که ممکن است در ایام انتخابات، روزی چند صد میلیون پیامک رد و بدل شود. مراقب باشید، تحت تأثیر این چیزها قرار نگیرید؛ نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید. البته هر کسی و یا فعالان سیاسی میتوانند دیگران را هم با نظر خودشان همرأی کنند ــ این اشکالی ندارد ــ اما از حقیر کسی چیزی در این زمینه نخواهد شنید. در عین حال مردم میتوانند به همدیگر بگویند، سفارش کنند، تأکید کنند، توصیه کنند، یکدیگر را توجیه کنند و به هم کمک کنند برای شناخت اصلح. به هر حال آنچه که ملاک عمل است، رأی آحاد مردم است.))
ایشان در این بخش از فرمایشاتشان بر لزوم هوشیاری مردم نسبت به فضاسازی های جریان های مختلف در انتخابات تاکید دارند ، در این فراز از فرمایشات مقام معظم رهبری 2 نکته مهم بیان شده : اول آنکه ایشان به فرموده حضرت امام خمینی (ره) که میزان را رای ملت میدانستند صحه میگذارند و میفرمایند که در نهایت این رای آحاد ملت است که سرنوشت کشور را تعیین میکند .
نکته دیگر اینکه ایشان تاکید دارند ؛ کسی از رای ایشان مطلع نیست ، معظم له در این بخش بیان میکنند که برخی با استفاده از ابزارهای رسانه ای ممکن است سعی در این داشته باشند که فرد منتسب به خود را به عنوان فرد مورد نظر رهبر معظم انقلاب معرفی کنند . ایشان در این فراز از فرمایشاتشان، موکدا این امر را انکار مینمایند و از مردم میخواهند که فریب این تبلیغات را نخورند . به نظر می رسد ایشان در این بخش از فرمایشاتشان به جز مردم دستگاه های نظارتی را نیز مورد خطاب قرار داده اند تا با دلایل واهی چون عدم تطبیق با نظر رهبر معظم انقلاب ، سعی در حذف فرد یا جریانی در عرصه انتخابات نکنند .

رهبر فرزانه انقلاب در چهارمین فرازاز مباحث انتخاباتی خود بر لزوم تسلیم بودن در برابر قانون تاکید دارند :
((نکته‌ی چهارم: در مسئله‌ی انتخابات و غیر انتخابات، همه باید تسلیم رأی قانون باشند؛در مقابل قانون تمکین کنند. آن حوادثی که درسال 88 پیش آمد ــ که برای کشور ضرر داشت وضایعه‌آفرین بود ــ همه از همین ناشی شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رأی مردم تمکین کنند. ممکن است رأی مردم برخلاف آن چیزی باشد که منِ شخصی مایل به آن هستم؛ اما باید تمکین کنم. آنچه که اکثریت مردم، اغلبیت مردم آن را انتخاب کردند، باید همه تمکین کنند؛ همه باید زیر بار بروند. خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع اشکال، رفع اشتباه، رفع شبهه وجود دارد؛ از این راهکارهای قانونی استفاده کنند. این که وقتی آنچه که اتفاق افتاده است، برخلاف میل ما شد، مردم را به شورش خیابانی دعوت کنیم ــ که این در سال 88 اتفاق افتاد ــ یکی از خطاهای جبران‌ناپذیر است. این تجربه‌ای شد برای ملت ما، و ملت ما همیشه در مقابل یک چنین حوادثی خواهد ایستاد.))
مخاطب این بخش از فرمایشات معظم له ، همه گروه ها هستند ؛ هم مردم ، هم مجریان و دست اندرکاران انتخابات و هم کاندیداها و جریان های سیاسی وابسته به آنها ، ایشان ضمن دعوت همگان به تمکین در برابر قانون ؛ چه در فراهم آوردن شرایط برگزاری انتخابات ، چه در اجرای تبلیغات انتخابات و چه در نتیجه انتخابات ، همه را ملزم به رعایت قانون و تسلیم در برابر نظر مردم دعوت می فرمایند و به صورت جدی گروه های مختلف را از تکرار آنچه در انتخابات 88 روی داد بر حذر میدارند ؛ یعنی هر 3 گروه ملزم به این کار هستند : گروهی نباید شرایط را جلو ببرند که با تحریک بخشی از جامعه موجبات فتنه گری را فراهم آورند ، گروه دیگر باید از از عدم تمکین در برابر قانون و انتخاب مردم خودداری کرده و در صورت عدم پیروزی دست به اعمال غیر قانونی نزنند و گروه اصلی یعنی مرد نیز باید هوشیار باشند تا دستمایه بازی های سیاسی جریان های مختلف قرار نگیرند .
در آخرین نکته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب منتخب یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری را مخاطب خود قرار میدهند :
((نکته‌ی آخر: این را همه بدانند که آنچه ما برای رئیس‌جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی که امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی که وجود دارد. این را همه توجه کنند؛ رئیس‌جمهورِ هر دوره‌ای باید امتیازات کسبی و ممکن‌‌الحصول رئیس‌جمهور قبلی را داشته باشد، ضعفهای او را نداشته باشد. هر کسی بالاخره نقاط قوّتی دارد و نقاط ضعفی دارد. رؤسای جمهور ــ چه رئیس‌جمهور امروز، چه رئیس‌جمهور فردا ــ نقاط قوّتی دارند و نقاط ضعفی هم دارند. همه‌ی ما همین جوریم؛ نقاط قوّتی داریم، نقاط ضعفی داریم. آن چیزهائی که امروز برای دولت و برای رئیس‌جمهور نقاط قوّت محسوب میشود، اینها باید در رئیس‌جمهور بعدی وجود داشته‌ باشد، اینها را باید در خود تأمین کند؛ آن چیزهائی که امروز نقاط ضعف شناخته میشود ــ که ممکن است شما بگوئید، من بگویم، دیگری بگوید ــ این نقاط ضعف را باید از خود دور کند. یعنی ما در سلسله‌‌ی دولتهائی که پشت سر هم می‌آیند، باید رو به پیشرفت باشیم، رو به تعالی و تکامل باشیم، تدریجاً بهترینهای خودمان را بفرستیم؛ هر کسی می‌آید، پایبند به انقلاب، پایبند به ارزشها، پایبند به منافع ملی، پایبند به نظام اسلامی، پایبند به عقل جمعی، پایبند به تدبیر باشد. اینجوری باید این کشور را اداره کرد. کشور، کشور بزرگی است؛ ملت، ملت باعظمتی است؛ مسائل تشویق کننده و مبشّر، فراوان است؛ مشکلات هم بر سر راه هر ملتی، و از جمله بر سر راه ما وجود دارد. آن کسانی که آماده‌ی این میدان می شوند، باید با کمال قوّت، با کمال قدرت، با توکل به خدا، با اعتماد به توانائی‌های این ملت پیش بروند.))
ایشان در این بخش ضمن تاکید بر وجود نقاط ضعف و قوت در همه روسای جمهور کشور ، تاکید ویژه ای بر نقاط قوت رییس جمهور فعلی دارند و چنین بیان میکنند که رییس جمهور آینده میبایست نقاط قوت رییس جمهور فعلی را داشته باشد و نقاط ضعف او را از خود دور کند ؛ این بخش از فرمایشات معظم له نیز بار دیگر صحه گذاشتن بر منش و اندیشه دولت دکتر احمدی نژاد است . به نظر میرسد ایشان معتقدند مسیر اصلی گفتمان عدالت محور دولت نهم و دهم ، میبایست تداوم یابد و در عین حال نقاط ضعف و کمبودها ی دولت می بایست مرتفع گردد. دولت آینده می بایست با سرلوحه قرار دادن منش مردمی بودن و مردمی زیستن و اهتمام به عدالت و معنویت ، با توان مضاعف به سمت پیشرفت ، تعالی و تکامل کشور پیش برود .
در نظام جمهوری اسلامی ایران فرمایشات مقام معظم رهبری ، فصل الخطاب و سرلوحه همه امور است ، اطاعت و تبعیت از نظرات ایشان وظیفه و تکلیف کلیه دلسوزان امام و انقلاب است ، چنانکه آن پیر فرزانه نیز فرمود : (( پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به انقلاب آسیبی نرسد)) .
حال سوال اینجاست ؛ کدام گروه و جریان از فرمایشات معظم له تخطی کرده اند؟!

  • تبیین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی