تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود
لیست هاشمی متلاشی شد؛
آیات عظام موحدی کرمانی، تسخیری، بطحایی گلپایگانی، اعرافی، دری نجف‌آبادی و حمیدی، از قرار گرفتن نام‌شان در لیست مورد حمایت انگلیس، اعلام برائت کردند و گفتند نام‌شان بدون هماهنگی در لیست هاشمی و روحانی قرار گرفته است.
برائت نامزدهای خبرگان از فهرست انتخاباتی هاشمی به دلیل حمایت «BBC»
گروه سیاسی مشرق - حمایت دشمنان ایران بویژه سرویس جاسوسی خارجی انگلیس (MI6) از طریق شبکه بی‌بی‌سی فارسی از لیست کاندیداهای مورد حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان رهبری و تشدید تخریب‌ها و تبلیغات منفی علیه حضرات آیات جنتی، یزدی و مصباح از سوی دشمنان، طی روزهای گذشته باعث شد موجی علیه این لیست انتخاباتی توسط چهره‌های برجسته‌ای که نام‌شان در لیست هاشمی است آغاز شود. آیات عظام موحدی کرمانی، تسخیری، بطحایی گلپایگانی، اعرافی، دری نجف‌آبادی و حمیدی، نسبت به حمایت انگلیسی‌ها موضع‌گیری کرده و از فهرست مزبور اعلام برائت کردند.

بعد از آنکه بی‌بی‌سی فارسی به‌صراحت وارد میدان شد و روند تخریب چهره‌های شاخص خبرگان و حمایت از لیست منتسب به هاشمی را در دستورکار خود قرار دادتا جایی که فهرست مزبور به "لیست مورد حمایت انگلیس" معروف شد – چهره‌های شاخص که نام‌شان در فهرست انتخاباتی هاشمی جای داده شده بود، طی روزهای گذشته از "لیست مورد حمایت شبکه دروغ پراکنی انگلیسی" اعلام برائت کردند و از تخریب آقایان جنتی و یزدی و مصباح توسط جریانات داخلی و خارجی انتقاد کردند، که در ادامه این گزارش به مرور این موضع‌گیری‌ها خواهیم پرداخت.


* برائت آیت‌الله اعرافی از لیست مورد حمایت انگلیس

در اطلاعیه ای که از سوی ستاد مردمی حمایت از آیت الله اعرافی منتشر شد، آمده بود: آیت‌الله اعرافی ریاست محترم جامعه ‌المصطفی العالمیه، به دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران، ‌در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور یافته‌اند و با احترام به تمامی نامزدهای دیگر، قصدی برای حضور در فهرست‌های انتخاباتی دیگر ندارند.[1]

* مرزبندی شفاف آیت‌الله بطحائی با تفکرات هاشمی

پس از اعلام موضع آیت الله اعرافی، آیت الله بطحائی نیز که نامش در لیست هاشمی قرار گرفته بود نسبت به حمایت بی‌بی‌سی از این لیست واکنش نشان داده و صریحا با جوسازی های اخیر و تفکرات هاشمی مرزبندی کرد.

وی روز گذشته در جمع تعدادی از طلاب و دانشجویان به صراحت اعلام کرد که به هاشمی نیز گفته است که "سکوت در برابر صف بندی بی بی سی خبیث، معنایی جز رضایت با انگلیسی ها نداشته و وی در این باره سکوت نخواهد کرد."

آیت الله هاشم بطحایی گلپایگانی در جمع اعضای انجمن اسلامی دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه قم با اشاره به "لیست مورد حمایت انگلیس" گفته است: دشمن یک حمله سیاسی برای تفرقه افکنی انجام داده است؛ این تک خطرناک را باید پاتک بزنیم، و این را به ستاد آقای هاشمی هم اعلام می کنم اگر در مورد این حمایت انگلیسی سکوت کنیم، دال بر رضایت است.

وی همچنین افزوده است: می گویم ما همه اصولگراییم بر اصول اسلام و انقلاب؛ دسته دسته کردن جریان ها و گروه ها تلاش دشمن برای تفرقه و تخریب است. دشمن استعمارگر و این انگلیس خبیث از تفرقه بینداز و حکومت کن استفاده می کند و متاسفانه این همه صاحب نظر و ایدئولوگ به این مسئله توجه ندارند؛ نکردند و نمی کنند.

آیت الله بطحائی درخصوص مواضع سالهای اخیر هاشمی رفسنجانی گفته است: من به (یاسر) پسر آقای هاشمی هم گفتم که چرا گزک دست دشمن می دهید، در جلسه دیگری هم با خود آقای هاشمی تند صحبت کردم گفتم شما خودت خودت را خراب کردید. چرا جلوی فائزه را نمی گیرید؟ من به ایشان گفتم آقای هاشمی من اگر جای شما بودم می گفتم دختر یا تو، یا من؟ به ایشان گفتم شما در رقابت های انتخاباتی افرادی را در اطراف خودت جمع کردی که رفتار ناشایست دارند؛ بنده باشم احساس حقارت می کنم؛ شما که از من نیز در کشور مهمترید و یک شخصیت شناخته شده ی بین المللی هستید.

وی در انتها گفت: دعا می کنم به عزت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا قیام حضرت بقیه الله العظم خدا سایه مقام معظم رهبری را بر ما حفظ کند و انشالله اصلا نیازی دیگر به انتهای رهبر بعدی نباشد.[2]

* واکنش صریح آیت الله موحدی کرمانی: مردم می‌دانند که من گروه خونی‌ام به این جریان نمی‌خورد

در ادامه اعلام موضع کاندیداهای حاضر در لیست هاشمی، آیت الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران هم که نامش در این لیست قرار داده شده، گفته است که برای قرار داد نامش در لیست آقای رفسنجانی اصلا کوچکترین مشورتی هم با خود وی صورت نگرفته است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به ورود مستقیم بی بی سی به بحث انتخابات مجلس خبرگان و موج تبلیغات علیه آقایان جنتی و مصباح و یزدی گفت: این روزها بی بی سی به میدان آمده و حالا برای ما میدان‌دار شده است! و تعیین تکلیف و وظیفه می‌کند که به آقایان مصباح و جنتی و یزدی رای ندهید! در این مورد باید بگویم که من خوشحالم و آقایان هم خوشحال باشند که تاکنون هرکسی که دشمن با او مخالفت کرده است، مردم عکس آن عمل کرده اند. من به آقایان تبریک میگویم که دشمن این حرف را زده است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران در خصوص قرار دادن نامش در فهرست مورد حمایت هاشمی و اصلاح طلبان هم گفته است: باید بگویم که من انقلابی و ولایی و اهل اصول هستم ، کسانی که اسم بنده را در لیست هایشان می آورند، می دانند من مواضعم چیست. شنیده ام که این اصلاح طلبان هم اسم من را در لیستشان گذاشته اند. من راضی به زحمتشان نبودم! هم آن‌ها می‌دانند و هم مردم می‌دانند که من گروه خونی‌ام به این جریان نمی‌خورد و به این جریان نمی‌چسبم. من انقلابی و ولایت مدار هستم و پایبند به اصول.

وی افزود: من مطلع شدم دوستانی که هم گروه خونی ما هستند هم در برخی لیست‌های انحرافی اسمشان را زده اند، من توصیه میکنم این دوستان هم از این لیست ها برائت بجویند و عدم رضایتشان را از این امر اعلام کنند.[3]

برائت نامزدهای خبرگان از فهرست انتخاباتی هاشمی به دلیل حمایت «BBC»

* اعلام برائت آیت الله تسخیری از لیست انتخاباتی هاشمی

آیت الله محمدعلی تسخیری نیز که نامش در فهرست مورد حمایت هاشمی است، روز گذشته در مدرسه علمیه دارالمبلغین فلسفی، صراحتا از این لیست اعلام برائت کرده و نسبت به قرار گرفتن نامش در این لیست اعتراض کرد.

وی در این جلسه که با حضور طلاب برگزار شد اعلام کرد: من خارج از تهران بودم و بعدا دیدم اسم من در لیست آقای هاشمی است، با من هیچکس مشورت و صحبت نکرد و دلیلی نیست که ذیل این گروه و آن گروه باشیم.

عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: صریحا می گویم که اصولگرا هستم و معتقدم که خط صحیح خط اصولگراست و خط دیگران اصلاح طلب و یا اعتدال گرا خط صحیحی نیست.

آیت الله تسخیری در پاسخ به سئوالی در رابطه با مواضع سالهای اخیر هاشمی تصریح کرد: صحیح نیست که بنده در جلسه ای درباره اشخاص نظر بدهم ولی بنده مخالف خیلی از موضع گیریهای هاشمی هستم، از جمله موضع گیری که بر علیه شورای نگهبان داشت.[4]

* آیت‌الله دری نجف‌آبادی: به جز لیست جامعتین در هیچ لیستی نیستم


نفر بعدی آیت‌الله دری نجف‌آبادی بود که در واکنش به قرار گرفتن اسمش در لیست هاشمی رفسنجانی برای خبرگان گفت: به جز لیست جامعتین در هیچ لیستی نیستم.

دری نجف‌آبادی امام جمعه اراک با بیان اینکه من به کسی نگفتم اسمم را در لیست بگذارد،تاکید کرد: جز لیست جامعتین در لیست دیگری نیستم حالا یک کسانی من را در لیستشان گذاشته‌اند که من اصلا خبر ندارم.[5]

* آیت‌الله ‌حمیدی: دعوت به حضور در لیست هاشمی را نپذیرفتم/ نمی‌خواستم در لیست کسی باشم که آبروی روحانیت را برده است

آیت‌الله سید هاشم حمیدی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبریبا بیان اینکه حضور در لیست هاشمی برای انتخابات مجلس خبرگان را نپذیرفتم گفت: برخی خود و فرزندانشان آبروی روحانیت را برده‌اند.

آیت‌الله سید هاشم حمیدی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی تبلیغات سوء از سوی رسانه‌های معاند انقلاب، ضد مجلس خبرگان انجام می‌شود شما ریشه این تبلیغات را در چه می‌بینید، گفت: رسانه‌های غربی بویژه انگلیسی سعی دارد افکار عمومی را منحرف کند تا اشخاصی به مجلس خبرگان راه پیدا کنند که برای ولی‌فقیه مزاحمت ایجاد کنند و اگر خدایی ناخواسته بخواهیم رهبر تعیین کنیم این مسیر را تغییر دهند که زمزمه شورایی شدن انتخاب رهبری نیز در همین راستا مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی شورایی بودن انتخاب رهبری مفهومی ندارد چون در بازنگری که به دستور امام‌خمینی (ره)در قانون انجام شد مسئله شورایی بودن حذف و امروز که برخی زمزمه شورایی بودن را مطرح می‌کنند سعی دارند جایگاه رهبری را تضعیف کنند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی درباره حمایت رسانه‌های انگلیسی از لیست ارائه شده توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: زمانی که می‌خواستند اسم بنده را د‌ر آن لیست بگذارند من مخالفت کردم و گفتم راضی نیستم و می‌خواهم مستقل وارد انتخابات شوم و نمی‌خواهم با کسانی که آبروی روحانیت را هم خود و هم فرزندانش برده است در یک لیست قرار بگیرم. حتی آنها حاضر شدند برخی هزینه‌های تبلیغاتی من را پرداخت کنند اما من راضی نشدم.

آیت الله حمیدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی از افراد که در لیست انتخاباتی هاشمی قرار گرفته‌اند از آن اعلام برائت نکرده‌اند گفت: مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشتند کسانی که می‌خواهند شورای نگهبان و نظام را تضعیف کنند درجهت خواسته آمریکایی‌ها حرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی هجمه‌ها به آیات عظام جنتی، یزدی و مصباح یزدی از سوی رسانه‌های غربی و داخلی وارد می‌شود، افزود: این اشخاص افراد سالم و برجسته‌ای در نظام هستند و با این هجمه‌ها جایگاه آنها تخریب نمی‌شوند.[6]

* چرا برخی اعلام برائت نمی‌کنند؟

در همین حال آیت‌الله سید محمد رضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان نیز در سخنرانی‌های اخیر خود در مسجد علی‌بن‌الحسین و مسجد شهید بهشتی نسبت به دخالت انگلیسی‌ها در انتخابات جمهوری اسلامی واکنش نشان داد و خواستار هوشیاری همگان شد.

وی با اشاره به تلاش انگلیس برای تأثیرگذاری در انتخابات افزود: باید رسما اعلان کرده و محکوم کنند، همچنین کسانی که همان روش را تبلیغ می‌کنند را نیز باید محکوم کرد؛ اگر محکوم نکنند یعنی اینکه حداقل در نبرد حق و باطل ساکت هستند.

وی همچنین در مسجد علی بن الحسین(ع) عنوان کرد: شرم‌آور است که دولت پر سابقه در تزویر و جنایت انگلیس بیاید مردم ایران را هدایت کند که به چه کسی و چگونه رأی بدهند تا چه کسانی وارد مجلس خبرگان رهبری یا مجلس شورای اسلامی نشوند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: عده‌ای هم نشسته‌اند و حرفی نمی‌زنند، باید محکوم کنند و در دهان آنها بزنند و آنها را رسوا کنند تا سبب بیداری بیشتر مردم شود؛ چرا این چنین است که برخی خواب هستند، چرا هیچ حرکتی و هیچ بیانی روشنگرانه و جدی از خودشان نشان نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: چرا برخی در طرح‌هایی که دشمن برای ملت آماده می‌کنند عامل می‌شوند و خلأهای دشمن را پر می‌کنند؛ رسما اعلام کنید، و به دهن انگلیس و بنگاه‌های تبلیغاتی آنان بزنید و از آنها تبری بجویید؛ هرکس صادقانه تبری جست می‌تواند مورد تأیید ملت قرار گیرد و هرکس تبری نجست ملت ایران نباید روی خوشی به او نشان دهد.


[1] http://www.yjc.ir/fa/news/5498336

[2] http://www.jahannews.com/fa/doc/news/475450

[3] http://www.farsnews.com/13941203000137

[4] http://nasimonline.ir/Content/Detail/2013026

[5] http://nasimonline.ir/Content/Detail/2013026

[6] http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/12/03/1007934

  • تبیین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی