تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

در دولت دهم مقررات بازنشستگی اعضای هیأت علمی با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت شورایعالی انقلاب فرهنگی مورد تجدید نظر قرار گر فت و بین 5 تا 11 سال به سنوات خدمت اعضای هیأت علمی در مرتبه مربی، استادیاری، دانشیاری و استادی افزوده شد و تاکنون نیز هیچ کدام از اعضای هیأت علمی بر خلاف مقررات بازنشسته نشده و علی‌رغم تمام جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته حتی یک نفر هم ادله‌ای مبنی بر بازنشستگی غیر قانونی ارائه نکرده است.

 در گفتگوی زنده تلویزیونی احدی از نامزدهای محترم ریاست جمهوری مطالبی تحت عنوان دانشجویان ستاره دار، بازنشستگی اساتید و محدودیت فعالیت های دانشجویی مطرح نمود که هر چند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بطور کلی قصد پاسخ متقابل به سخنان نامزدهای محترم ریاست جمهوری را ندارد اما موضوعات در این گفتگو به گونه ای خلاف واقع مطرح شد که ارائه توضیحاتی برای تنویر افکار عمومی را ضروری می نماید.



1- نامزد محترم ریاست جمهوری اشاره نمودند که « در سالهای اخیر دانشجویان را ستاره دار کرده اند»، در این زمینه اگر منظور از ستاره دار شدن درج علامتی در کنار اسم برخی از پذیرفته شدگان آزمونهای تحصیلات تکمیلی برای رفع نقص مستندات پرونده یا استعلامات از مراجع ذیربط باشد که به افراد اطلاع رسانی می شود، این موضوع در طی سه دهه قبل و در همه دولتها براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در سال 1363 وجود داشته است و آمار موجود نیز بیانگر عدم افزایش چنین داوطلبانی می باشد. ضمن آنکه طرح موضوع ستاره دار کردن دانشجویان و محرومیت از تحصیل توسط وزارت علوم در سالهای اخیر کذب محض است.


2- بر خلاف اظهارات نامزد محترم ریاست جمهوری میزان بازنشستگی اعضای هیأت علمی که در طی دوران اصلاحات بازنشسته شدند به مراتب بیشتر از سال های اخیر است. بطور نمونه بررسی مقایسه‌ای تعداد اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و تبریز در سال های 1382 و 1383 با سال های 1390 و 1391 به خوبی این موضوع را نشان می دهد به نحوی که تعداد اعضای هیات علمی بازنشسته دانشگاه های تهران، شیراز، فردوسی مشهد و تبریز در سال‌های 1382 و 1383 به ترتیب 38 ، 29 ، 56 و 46 نفر و در مجموع 169 نفر بوده است. در حالی که در همین دانشگاه ها تعداد اعضای هیات علمی بازنشسته در سال‌های 1390 و 1391 به ترتیب 37 ، 22 ، 19 و 16 نفر و در مجموع 94 نفر است که نشان دهنده کاهش تعداد بازنشستگان می‌باشد. ضمن آنکه در دولت دهم مقررات بازنشستگی اعضای هیأت علمی با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موافقت شورایعالی انقلاب فرهنگی مورد تجدید نظر قرار گر فت و بین 5 تا 11 سال به سنوات خدمت اعضای هیأت علمی در مرتبه مربی، استادیاری، دانشیاری و استادی افزوده شد و تاکنون نیز هیچ کدام از اعضای هیأت علمی بر خلاف مقررات بازنشسته نشده و علی‌رغم تمام جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته حتی یک نفر هم ادله‌ای مبنی بر بازنشستگی غیر قانونی ارائه نکرده است.


3- علاوه بر افزایش سنوات خدمت اعضای محترم هیات علمی با موافقت وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری زمینه تداوم همکاری آموزشی و پژوهشی اساتید پس از سن بازنشستگی نیز فراهم شده وتعداد زیادی از اساتید بازنشسته که علاقمند به تداوم همکاری هستند هم اکنون مشغول فعالیت آموزشی و پژوهشی در دانشگاهها می باشند. این در حالی است که در چهار سال اخیر حدود 17000 نفر عضو هیات علمی جدید و دانشجوی بورسیه دوره دکتری برای استخدام در دانشگاه ها مورد پذیرش قرار گرفتند.


4- ادعای اینکه فضای دانشگاهها بسته است با سرعت فوق العاده رشد علمی در ایران تناقص دارد. به نحوی که امروزه جامعه دانشگاهی و غیر دانشگاهی اعم از پیر و جوان و حتی دشمنان به نشاط علمی و پویایی دانشگاههای ایران اذعان دارند و آمار تولیدات علمی از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بیانگر سیر صعودی پیشرفت های علمی بوده اما این رشد در سالهای اخیر بسیار سریعتر است به نحوی که رشد متوسط تولیدات علمی ایران 11 تا 13 برابر متوسط رشد جهانی است.


گفتنی است بر اساس آمار موجود در پایگاه ISIاز سال 1357تا کنون مجموعاً175389 سند و مقاله علمی از پژوهشگران ایرانی در این پایگاه ثبت شده است که بالغ بر 150هزار سند و مقاله علمی آن مربوط به سالهای 1384 لغایت 1392 است یعنی بیش از 85درصد کل تولیدات علمی ایران پس از انقلاب اسلامی و جالب آنکه از این تعداد بیش از 103هزار سند و مقاله علمی یعنی بالغ بر 65 درصد کل تولیدات علمی ایران در بعد از انقلاب اسلامی در پایگاه ISIمربوط به سالهای 1388 تا 1392 می باشد.همچنین کل تولیدات علمی ایران در پایگاه اسکوپوس در بعد از انقلاب اسلامی تا کنون 216108سند و مقاله علمی است که از این تعداد 88 درصد یعنی 192096سند و مقاله علمی مربوط به سالهای 1384 تا 1392 می باشد و فقط 12 درصد آن مربوط به سالهای 1357 تا 1384 است.ضمن آنکه از کل تولیدات علمی ایران در پس از انقلاب اسلامی در پایگاه اسکوپوس بالغ بر 140هزار سند و مقاله علمی پژوهشگران ایران یعنی 59 درصد کل تولیدات علمی مربوط به سالهای 1388 لغایت1392 است و در مقایسه بین دولتهای نهم و دهم نیز می توان گفت بیش از 73 درصد تولیدات علمی ثبت شده ایران در پایگاه اسکوپوس در چهار سال اخیر صورت گرفته است. آیا این رشد سریع علمی و فوق العاده که تعجب همه جهانیان را برانگیخته است می تواند در فضای بسته دانشگاهی صورت گیرد؟


این نشاط علمی در طول چهار سال گذشته بارها مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرارگرفته و با عث افتخار جامعه دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها است و خوب است بدانیم که این نشاط و پیشرفت‌های سریع علمی در دانشگاه‌های ما به‌ویژه پس از فتنه سال 1388 که گروهی تلاش می کردند دانشگاه‌ها را در دامن آن فرو ببرند، سرعت بیشتری گرفت چرا که جامعه بصیر دانشگاهی با برائت از فتنه اجازه قانون گریزی را نداد و طمع دشمن را از بین برد.


5- نکته دیگر اینکه نسبت به نشاط سیاسی در دانشگاهها دو برداشت متفاوت وجود دارد. در نگاه اول و قدیمی تر نشاط سیاسی هیجان کاذب و ایجاد بی نظمی و آشوب در دانشگاه دیده می شد و در نگاه دوم نشاط و فعالیت سیاسی در دانشگاهها در قالب حاکمیت عقلانیت توام با ایمان است که خوشبختانه در چند سال اخیر دانشجویان فعالیت¬های سیاسی خود را با عقلانیت و آرامش همراه نموده به نحوی که در طی نیمسال دوم تحصیلی سال جاری بالغ بر 1700 نشست انتخاباتی و جلسه نقد و بررسی با حضور کاندیداهای ریاست جمهوری ، نمایندگان و هواداران آنها در کل دانشگاههای کشور برگزار شده که از این تعداد 970 نشست انتخاباتی در دانشگاههای دولتی با حضور نامزدها و نمایندگان آنها برگزار شده و کوچکترین تعرضی به ارکان نظام یا افراد حقیقی و حقوقی صورت نگرفته بلکه دانشجویان عزیز با رعایت شأن دانشگاه نشست های خود را برگزار کردند. در حالی که در سالهای دوران اصلاحات شاهد بودیم که هر نشستی با حاشیه های فراوان و بی نظمی و اهانت و توهین به ارکان نظام همراه بود.


6- بر خلاف اظهارات نامزد محترم ریاست جمهوری مبنی بر تعطیلی فعالیت تشکلهای دانشجویی در طی سالهای 1384 تا کنون تعداد تشکلهای سیاسی دانشجویی از 162 به 234تشکل رسیده و همچنین کانونهای فرهنگی از 495 به 3215 کانون رسیده و نشریات دانشجویی از 2500 به 5366 و انجمن های علمی دانشجویی نیز از 800 به 6324 انجمن افزایش یافته که این آمارها به درستی بیانگر فعالیت های جدی دانشجویی است و لذا از یک فرد دانشگاهی در جایگاه نامزد ریاست جمهوری انتظار می رود به واقعیات موجود در دانشگاهها توجه داشته باشند. اگر فضای دانشگاهها بسته است و تشکلهای دانشجویی نیز فعالیتی ندارند چگونه این نامزد محترم همانگونه که خود اذعان داشته اند از سال 1391 تاکنون در نشست های متعدد در دانشگاهها حضور پیدا کرده و با دانشجویان عزیز به گفتگو نشسته و به نقد دولت و سیاست های جاری پرداخته است.


در پایان باید اضافه نمود که اگر دولت اصلاحات و تبع آن این نامزد محترم ریاست جمهوری شعار توسعه سیاسی و عقلانیت را در دانشگاه‌ها مدنظر داشته و دارند باید قاعدتاً الان خوشحال باشند که به جای آن فضای توهین‌آمیز، اهانت و آشوب که در دانشگاه‌ها و در زمان اصلاحات حاکم بود در حال حاضر دانشگاه‌ها در فضایی کاملاً عقلانی و با نشاط توأم با ایمان اسلامی هم فعالیت‌های سیاسی خود را دنبال می‌کنند و هم با تولیدات علمی روزافزون به اقتدار و عزت این ملت شریف بیش از پیش می‌افزایند.

منبع:dolat.ir

  • تبیین

جواب مخرب ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی