تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

آیا همه سلایق آمده اند؟

تبیین | پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۰۲ ق.ظ

«شاید در چند روز گذشته بیش از دهها بار این جمله را شنیده ای که «همه سلایق آمده اند» یا «همه جریانها در انتخابات نماینده دارند» و از این دست جملات شبیه به هم. رسانه ملی و جریانات خاص سیاسی پرچمدار این جملات هستند تا با تکرار و تکرار و ... آن بتوانند بنابر یک قاعده کهنه تبلیغاتی و رسانه ای آن را به مردم بباورانند.»

شبکه ایران / این مطلب بخشی از گزارشی با عنوان «آیا همه سلایق آمده اند؟» است که امروز چهارشنبه در روزنامه شهروند منتشر شده است.

متن کامل این گزارش به شرح زیر است:
شاید در چند روز گذشته بیش از دهها بار این جمله را شنیده ای که «همه سلایق آمده اند» یا «همه جریانها در انتخابات نماینده دارند» و از این دست جملات شبیه به هم. رسانه ملی و جریانات خاص سیاسی پرچمدار این جملات هستند تا با تکرار و تکرار و ... آن بتوانند بنابر یک قاعده کهنه تبلیغاتی و رسانه ای آن را به مردم بباورانند.
پرسشی که ذهن افکارعمومی را به خود معطوف کرده و به عنوان یک مطالبه جدی مدتی است که مطرح شده این است که آیا به راستی همه جریانات سیاسی و دقیق تر بگوییم همه سلایق آمده اند؟
نگاهی به 8 نفر کاندیداهای احراز صلاحیت شده توسط شورای محترم نگهبان قانون اساسی پاسخ را صریح بیان می دارد.

**حسن روحانی؛ از روحانیون نزدیک و چهره‌های وابسته به کارگزاران سازندگی و طبعا آقای‌هاشمی رفسنجانی. او که سال‌ها سابقه دبیری شورای امنیت را داشت پس از جایگزینی‌اش با علی لاریجانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در کنار هاشمی ‌ماند. در بسیاری مجافل سیاسی به او هاشمی کوچک یا هاشمی جوان نیز می‌گویند. البته آقای روحانی مورد وثوق بسیار از اصلاح‌طلبان نیز بوده است و در این انتخابات می‌تواند به عنوان گزینه پررنگی در غیاب احتمالی‌هاشمی رفسنجانی مطرح باشد.

**علی اکبر ولایتی؛ وزارت خارجه تا سال‌ها با نام او گره خورده بود. وزارت خارجه را بدون ولایتی تصور کردن خیلی مشکل است کما اینکه وزارت نفت را بدون آقازاده. ولایتی پس از جایگزینی اش با خرازی وزیر دوم خردادی خاتمی مناصب زیادی داشت و دارد. اما به هر حال او ضمن نزدیکی به‌هاشمی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین نیروهای اصول‌گرایی خود را معرفی کرده است. علی اکبر ولایتی به همراه غلامعلی حداد عادل و محمد باقرقالیباف چند ماه پیش ائتلاف2+1 بوجود آوردند. ائتلافی که در همان بدو تشکیل انتقادات بسیاری را میان اصول‌گرایان به همراه داشت ولی بالاخره توانست در غیاب رقبای جدی جای خود را در ادبیات سیاسی کشور پیدا کند. از علی اکبر ولایتی به عنوان گزینه اصلی که همه اصول‌گرایان روی آن ائتلاف خواهند کرد نام برده می‌شود. هر چند درباره نزدیکی آرا و افکار او به‌ هاشمی رفسنجانی صحبت‌های بسیاری وجود دارد.

**محمد باقر قالیباف؛ سرداری که پس از ناکامی در انتخابات سال 84 و قرار دادن خودش معرض انتخاب ملت ایران، مدیریت شهری پایتخت را به دست گرفت و شهردار شد. او نیز در ائتلاف 2+1 جای دارد و خود را در طیف اصول‌گرایان معرفی کرده است. سردار پس از تجربه‌های نظامی و تحویل دادن فرماندهی نیروی انتظامی وارد سیاست شد. بسیاری از کارشناسان مشی او را چون محسن رضایی دانستند و برخی این انتقاد را داشتند که خیلی زود به فکر ریاست جمهوری افتاده است. به هر حال انتقادات نسبت به عملکرد سیاسی قالیباف بسیار بالاست و برخی این نظر را دارند که نظامی‌گری قالیباف هنوز بر سیاستمداری اش می‌چربد. انتقادات تند علیه دولت و ساماندهی بیش از 30 رسانه در کشور علیه اقدامات دولت از دیگر مسائل مطرح شده درباره شهردار پایتخت است.

**سید محمد غرضی؛ را شاید بتوان گمنام‌ترین و کم‌نام‌ترین کاندیدای ریاست جمهوری دانست. هر چند در همایش‌های انتخاباتی خود اذعان می‌دارد که نه اصلاح‌طلب است و نه اصول‌گرا اما وزیر نفت موسوی بودن و وزارت پست و تلگراف و تلفن‌ هاشمی را در اختیار داشتن در ضمن مواضع بسیار زیاد وی پیرامون مسائل سیاسی و اجتماعی کشور او را اصلاح‌طلب با گرایش کارگزاران نزدیک به‌هاشمی معرفی می‌کند. غرضی با16 سال عدم حضور در صحنه سیاسی و جدی عرصه مدیریت اجرایی حالا آمده تا شانس خود را در ریاست جمهوری امتحان کند.

**محمد رضا عارف؛ از 80 تا 84 معاون اولی دولت خاتمی را در کارنامه خود دارد و پیش از آن نیز چند سالی وزیر پست و تلگراف و تلفن بود. وابستگی وی به جبهه دوم خرداد و جریان اصلاحات را نمی‌توان کتمان کرد و همچنین نزدیکی‌اش را به‌آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی. شاید یکی از مهمترین جملات چند روز گذشته‌اش خلق دوم خردادی دیگر باشد که آن‌را با صبوری کردن وعده داد. اما عدم پذیرش وی از سوی بسیاری از محافل و جریانات اصلاحطلبی به عنوان کاندیدای اصلی بازتاب وسیعی در رسانه‌ها داشت.

**غلامعلی حداد عادل؛ ادیب و اهل فلسفه‌ای که از دهه 70 رفته رفته حضور سیاسی‌اش پر رنگ و پررنگ‌تر شد و این روزها کمتر کسی شخصیت ادبی وی را به عنوان رئیس فرهنگستان ادب فارسی به یاد می‌آورد. این کاندیدای ریاست جمهوری نیز از اعضای ائتلاف 2+1است؛ ائتلافی که بخش بزرگی از اصول‌گرایان را نمایندگی می‌کند.

**محسن رضایی؛ را شاید بتوان پای ثابت کاندیداتوری ریاست جمهوری دانست. وی اصول‌گرایی است که تاکنون بیشترین حضور را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری داشته است و از این جهت جزو «ترین‌ها» ست.شاید در تاریخ انقلاب اسلامی کسی مانند رضایی در انتخابات ریاست جمهوری حضور نداشته باشد.

**سعید جلیلی، پس ازعلی لاریجانی دبیر شورای امنیت ملی شد. فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق است و سوابقی چون معاونت در وزارت خارجه دارد. جلیلی و اشتون زوج مذاکره کننده پرونده هسته‌ای ایران کم کم در صدر اخبار و زیر ذره بین رسانه‌ها رفتند. و نام سعید جلیلی بر سر زبان‌ها افتاد. روز آخر ثبت‌نام کاندیداها بود که جلیلی نیز وارد وزارت کشور شد. برخی‌ها تیتر زدند که انتخابات 3 قطبی شده (در کنار مشایی و هاشمی) و برخی دیگر از کارشناسان معتقد بودند که اصول‌گرایان در آخر همه روی او به توافق می‌رسند. این روزها برخی شایعات مطرح شده حکایت دارد که سعید جلیلی کاندیدای دولت است. شایعه‌ای که بنا دارد تا در غیاب حضور کاندیدای گفتمان دولت و شخص محمود احمدی‌نژاد با استفاده از ظرفیت آرای این جریان بین مردم بهره‌برداری خاص خود را انجام دهد. اما آیا واقعا آقای جلیلی کاندیدای مدنظر دولت است و گفتمان دولت را نمایندگی می‌کند یا حمایتی از طرف جریان گفتمانی دولت از ایشان صورت می‌گیرد؟ نگاهی به عملکرد و سخنان آقای جلیلی عکس این شایعه را اثبات می‌کند. بدون هیچگونه تحلیلی تنها به صحبت‌های وی و معاون و رییس ستاد انتخاباتی این کاندیدای ریاست‌جمهوری اشاره می‌شود:

*دولت مانند ماشین ضعیف عمل می‌کند
سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما بر این باور هستیم که دولت مانند ماشینی ضعیف و ناتوان است و باید تمام موانعی را که موجب کند شدن عملکرد این ماشین می‌شود از سر راه برداریم؛ ماشین دولت باید به گونه‌ای باشد که ظرفیت آحاد جامعه را در صنعت، اقتصاد، کشاورزی و فرهنگ در بر بگیرد و بتواند ایجاد فرصت کند. بویرنیوزگزارش داد، این کاندیدای ریاست جمهوری عنوان کرد: در دولت آینده باید کارهای زیادی انجام گیرد و ما بر این باور هستیم که این ماشین ضعیف و ناتوان است و برنامه اول ما باید این باشد که تمام موانعی را که موجب کند شدن عملکرد این ماشین می‌شود از سر راه برداریم و ثانیا ظرفیت‌هایی را به کار بگیریم که این ماشین با سرعت بیشتری در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی حرکت کند.

*یارانه دادن تنبل کردن مردم است
همچنین علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق طی سخنانی با عنوان «گفتمان کارآمدی، گفتمان انقلاب اسلامی»گفته است: «اهمیت کار و پرهیز از تنبلی» نیز از ملزومات پیشرفت کشور است و این موضوع باید در میان همه‌ مردم نهادینه شود زیرا در صورت تلاش همگانی است که به اهداف می‌رسیم. وی با انتقاد از برنامه‌هایی مبنی بر دادن پول به مردم اظهار کرده است: این‌که ما بگوییم 50هزار، دیگری بگوید 200 هزار تومان به مردم بدهیم تنبل کردن مردم است، کشور با کار نکردن و خوابیدن پیشرفت نمی‌کند، ثانیا این پول‌ها را از کجا می‌خواهید بیاورید؟

*ایسنا به نقل از «حیات طیبه» ستاد مردمی سعید جلیلی گزارش داده است: وی در پاسخ به‌این سوال که آیا جلیلی تجربه‌ اجرایی مطلوب برای ریاست جمهوری را دارد؟ اظهار کرد که تجربه باید در عمل بکار آید و همچنین شورای عالی امنیت ملی نهادی است که به بسیاری از مسائل مهم اجرایی می‌پردازد و ایشان در شورایعالی امنیت ملی با بسیاری از وزرا رابطه مستقیم دارند و در حوزه اجرایی نقش ایفا می‌کنند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا شخصیت و دید امنیتی جلیلی ممکن نیست در مقام ریاست جمهوری مسبب مشکلاتی شود؟ تاکید کرد: چه کسی گفته که ایشان دارای دید امنیتی هستند؟ تنها مسوولیت امنیتی ایشان دبیری شورای امنیت ملی است و پست‌های قبلی ایشان اصلا امنیتی نبوده است. در امنیتی نبودن شخصیت ایشان همین بس که بر اساس قانون ایشان می‌تواند 22 محافظ داشته باشد در حالی که ایشان فقط یک راننده دارند.

*از هر انحرافی پرهیز می‌کنیم
همچین سعید جلیلی روز گذشته گفته است: از هر انحرافی به شدت پرهیز می‌کنیم. خبرگزاری فارس گزارش داده است: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در سخنانی در جمع بیش از 80 نفر از نمایندگان اظهار داشت: تمام ادعای من این است که ما امروز در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و اگر این ظرفیت‌ها بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی آزاد شود و انفعال و انحراف از آن گرفته شود، در مسیر پیشرفت جلو می‌رود. جلیلی گفت: بنده نمی‌خواهم بی‌انصافی کنم و بگویم که این ماشین امروز متوقف است اما حرکتش خیلی کند است و حرکت ضعیفی دارد. جلیلی افزود: امروز ما نه تنها ایرادات دستگاه‌های اجرایی را باید برطرف کنیم بلکه باید کاری کنیم که حرکت آنها شتاب بگیرد.
جلیلی با تأکید بر تعامل دولت، مجلس و قوه قضاییه گفت: این سه قوه با هم می‌توانند کشور را در مسیرش جلو ببرند و اگر در روابط آنها اخلال ایجاد شود، دچار مشکل می‌شویم. در این جلسه، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در سخنانی خطاب به جلیلی گفت: شکی در اینکه شما کاندیدای اصلح داوطلبان موجود هستید نیست. موسوی‌نژاد ادامه داد: شما برای احیای گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری حضور یافتید و به نظرم باید موضع شفاف و روشنی در برابر جریان انحرافی بیان کنید، چرا که عده‌ای این خط تخریب را پیش گرفتند که جریان انحرافی در حال حمایت از شماست، لذا به نظر می‌رسد باید این موضوع را به درستی تبیین کنید که به طور شفاف مقابل جریان انحرافی ایستاده‌اید. در ادامه ‌این جلسه سعید جلیلی در پاسخ به نماینده دشتستان گفت: ما از هر انحرافی به شدت پرهیز می‌کنیم و نمی‌توانیم بپذیریم افرادی در حکومت از آنچه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، زاویه بگیرند.

غیبت بزرگ نماینده گفتمانی دولت احمدی نژاد در انتخابات نیازمند هوشمندی ویژه‌ای دارد کما اینکه در خبرها دیده می‌شود بعضا آقای جلیلی را به عنوان احمدی نژاد 84 معرفی می‌کنند. این هوشمندی باعث می‌شود اصل از بدل تشخیص داده شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی