تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام شد؛
شاکله و ارکان لایحه بودجه دچار دگرگونی و تغییرات بی سابقه شده است/بااین تغییرات اجرای بودجه، پیچیده و حتی غیرممکن می شود
تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه موجب خواهد شد که اجرای بودجه پیچیده و حتی غیر ممکن شود و فشار سنگینی بر روی دستگاه‌های اجرایی وارد شود به نحوی که نتواند تکالیف مقرره و با توقعات ایجاد شده را پاسخگو باشند

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور  اعلام کرد: تغییرات اساسی ایجاد شده در لایحه دولت توسط کمیسیون تلفیق مجلس موجب خواهد شد که اجرای بودجه پیچیده و حتی غیر ممکن شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در گزارشی با تشریح تغییرات اساسی ایجاد شده در لایحه دولت توسط کمیسیون تلفیق مجلس، اعلام کرد: با وجود تلاش های فراوان برای کاستن مشکلات و ایجاد تفاهم با مجلس ، مع الوصف این تلاش ها راه به جایی نبرده است.

در این گزارش آمده است: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تهیه بودجه سالانه کل کشور را بر عهده دولت و رسیدگی و تصویب آن را بر عهده مجلس شورای اسلامی قرار داده است. دولت با اتکاء به تجارب حاصله از اجرای بودجه های سالانه و با بهره مندی از بدنه عظیم کارشناسی خود و دستگاه های ملی و استانی تلاش می کند احکام و ارقام بودجه را به نحوی تنظیم و تسلیم مجلس کند که از نظر توازن منابع درآمدی و هزینه ای و از جهت قابلیت اجرایی شدن آن مطمئن باشد.

بر این اساس این معاونت در چارچوب قوانین حاکم با اخذ پیشنهادات و نظرات دستگاه های استانی و ملی و با بکارگیری از مساعی جمعی تمامی کارشناسان مجرب خود، لایحه بودجه سال 1392 کل کشور را تهیه و آن را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

در گزارش معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور آمده است: در راستای رسیدگی به بودجه در شور اول، کمیسیون تلفیق چنان تغییرات وسیعی در شاکله بودجه کل کشور ایجاد کرد که تمام ارکان آن از لحاظ احکام ،‌ارقام و ساختار، دچاردگرگونی شده است و به باور کارشناسان این معاونت، چنین تغییراتی هیچگاه سابقه نداشته و عملا لایحه دولت به طرح جدیدی از سوی مجلس مبدل شده است .

این تغییرات موجب خواهد شد که اجرای بودجه پیچیده و حتی غیر ممکن شود و فشار سنگینی بر روی دستگاه‌های اجرایی وارد شود به نحوی که نتواند تکالیف مقرره و با توقعات ایجاد شده را پاسخگو باشند و از طرفی این نگرانی نیز تشدید می شود که تصمیم گیری مجلس در فضای حاکم کنونی در خصوص بودجه به بدعتی مبدل شود که زمینه ساز اختلاف مستمر قوا در سالهای آینده شود.

متن کامل تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی  به شرح زیر است:

الف ) تغییرات جدی در احکام پیشنهادی دولت

دولت لایحه بودجه کل کشور را در قالب 98 بند به مجلس شورای اسلامی تقدیم نمود در خلال رسیدگی کمیسیون محترم تلفیق از این تعداد بند:

26 بند حذف شد

35 بند تغییر نمود

68 بند جدید به احکام پیشنهادی دولت افزود شد.

همچنین دولت در راستای سیاست‌های ابلاغی و قانون برنامه پنجم و با هدف تمرکز زدایی طی سالهای اخیر اقدام به انتقال اعتبارات ملی به استان نموده است . کمیسیون محترم تلفیق طی مصوبه ای ضمن اینکه جابجاییاعتبارات ملی به استانی در لایحه بودجه سال 1392 را لغو نموده است حکم به بازگشت سایر اعتبارات که در سال 91 استانی شده بود نیز داده است که با این مصوبه نوعی سردرگمی از توزیع اعتبارات و پیشرفت طرح هایی که طی دو سال از ملی به استانی تبدیل شده اند، صورت می پذیرد و روند تکمیل طرح ها را با کندی و نابسامانی مواجه می سازد.

ب) تغییرات در حوزه نظام اداری

در جهت سیاست های ابلاغی و اسناد بالادستی و در اجرای اصل سوم قانون اساسی مبنی بر ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیر ضررو و ایجاد انضباط بودجه ای در سال 1391 تعداد 800 ردیف مستقل بودجه ای در قالب 301 ردیف اصلی و حدود 500 ردیف فرعی ساماندهی گردید و در لایحه بودجه سلا جاری این تعداد در قالب 61 ردیف اصلی و مابقی فرعی طبقه بندی شدند.

کمیسیون محترم تلفیق ضمن بازگرداندن طبقه بندی بودجه ای دستگاه‌ها به سال 1391، بیش از 900 ردیف جدید نیز به صورت دستگاه اجرایی مستقل به لایحه افزوده است .(400 ردیف اصلی و 500 ردیف فرعی ) این در حالی است که مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری ایجاد دستگاه های اجرایی تنها توسط شورای عالی اداری با تصویب دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی صورت می پذیرد.

ج)تضعیف انضباط بودجه ای

برداشت های مکرر از سرجمع بودجه دستگاه‌ها و اختصاص به موضوعات خاص

درج هزینه های قطعی در ازای در آمد های محتمل

درج هزینه‌های قطعی بدون پیش بینی محل در آمدی

ایجاد تسهلات تکلیفی برای بانک مرکزی و بانک های عامل

از جمله مواردی است که با پیشنهاد نمایندگان محترم به تصویب کمیسیون محترم تلفیق رسیده است.

د) افزایش توقعات

- قید مکرر اقشار محروم و آسیب پذیر در بودجه بدون پیش بینی پشتوانه مالی و بودجه‌ای

- درج احکامی که عملا اجرای آن امکان پذیر نمی باشد

- تقلیل امر قانونگذاری در سطح دستورالعمل های اجرایی دستگاه ها

موجبات افزایش توقعات و عدم امکان پاسخگویی و در نهایت نارضایتی افشار مختلف کشور خواهد شد.

هـ) بسته شدن دست دولت برای مقابله با تحریم های دشمنان

- حذف راهکارهای پیشنهادی دولت برای بهره مندی از فینانس خارجی

- حذف راهکارهای پیشنهادی دولت برای وصول منابع درآمدی از بخش معادن

- حذف راهکارهای پیشنهادی دولت برای مدیریت نظام اداری کشور

- حذف راهکارهای پیشنهادی دولت برای ساماندهی و وصول مطالبات معوق نظام بانکی

- حذف راهکارهای پیشنهادی برای تامین مالی طرح های عمرانی کشور که حداقل دو میلیون نفر در این طرح ها مشغول به کارند و نگرانی جدی برای تعطیلی این طرح ها و در نهایت بیکار شدن افراد وجود دارد.

- تامین مالی برای فعالیت های اقتصادی را با مشکل روبرو خواهد ساخت.

و) کاهش شدید تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در حمایت از تولید و اشتغال

- تقلیل سهم بخش غیردولتی، آب و کشاورزی از 6/5 میلیارد دلار به 1/1 میلیارد دلار

-تقلیل سهم بخش های غیر دولتی صنعت و معدن از 8میلیارد دلار به 1/1 میلیارد دلار

-حذف سهم بخش های مسکن ،حمل و نقل ،ارتباطات وفناوری اطلاعات،گردشگری،محیط زیست ،دفاع و خدمات برای استفاده از تسهیلات ریالی صندوق

-محدود نمودن استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به طرح های توسعه ای بالا دستی نفت و گاز

این تصمیمات کمیسیون محترم تلفیق امکان حمایت از تولید و اشتغال و پیشبرد برنامه های توسعه ای را با مشکلات جدی می سازد.

ز)حذف اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها و کاهش سهم یارانه خانوار نسبت به سال 1391

در خصوص هدفمندسازی یارانه ها،علیرغم ضرورت اجرا نمودن فاز دوم آن ،کمیسیون محترم تلفیق نه تنها اجازه اجرای فاز دوم را نداده است ،بلکه منابع و مصارف این قانون و در نتیجه قدرت خرید ناشی از درآمد خانوارها را حتی نسبت بهمیزان سال1391 به مقدار قابل توجهی کاهش داده است . که عملا باعث اضطراب و نگرانی یارانه بگیران خواهد شد.

علاوه بر آن کمیسیون محترم تلفیق 90هزار میلیارد ریال منابع هدفمندی را بدون تعریف محل تامین آن در لایحه بودجه درج نمود ومقابل مبلغ مذکور مصارف قطعی تعریف کرده است .

منبع: http://www.dolat.ir
  • تبیین

بودجه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی