تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

وقت کشی مجلس در تصویب لایحه بودجه!

تبیین | يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۰۰ ق.ظ

روند بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور نشان می دهد که نمایندگان مجلس نه تنها از حداکثر زمان های پیش بینی شده استفاده کرده اند ، بلکه به بهانه تعطیلات عید نوروز و رد کلیات در کمیسیون تلفیق ، زمان بررسی بودجه را از حد معمول طولانی تر کردند.

شبکه ایران / 'مجلس لایحه بودجه 92 را برای کدام سال تصویب می کند ؟'، ' اجرای قانون بودجه سال جاری قرار است از چه زمانی آغاز شود؟'،اینها پرسش هایی است که با طولانی شدن روند تصویب لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

به گزارش ایرنا، روند بررسی لایحه بودجه سال 1392کل کشور در مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که نهادهای مختلف مجلس شامل کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق نه تنها هیچ عجله ای در بررسی لایحه بودجه ندارند و از حداکثر زمان های پیش بینی شده استفاده می کنند ، بلکه شگرد های به ظاهر قانونی ،برای طولانی تر کردن مدت زمان رسیدگی به کار می برند.

** تقویم مجلس به کندی ورق می خورد
بر اساس ماده 216 آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالیانه کل کشور و پیوست‏ها و سوابق آن تا مدت ده روز می‏توانند پیشنهادهای خود را به کمیسیون‏های تخصصی مجلس تقدیم کنند. کمیسیون‏های تخصصی که هم زمان با آغاز مهلت ارایه پیشنهادات، بررسی لایحه و پیشنهادات دریافتی را شروع می‌کنند، موظفند حداکثر تا پانزده روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق ارایه دهند.
کمیسیون تلفیق نیز 15 روز مهلت دارد تا لایحه را بررسی و به صحن ارایه کند، البته این مدت، 15 روز دیگر قابل تمدید است ، به این ترتیب کمیسیون تلفیق حداکثر 30 روز زمان برای بررسی بودجه دارد.
روند بررسی لایحه بودجه سال 1392 کل کشور نشان می دهد که نمایندگان مجلس نه تنها از حداکثر زمان های پیش بینی شده استفاده کرده اند ، بلکه به بهانه تعطیلات عید نوروز و رد کلیات در کمیسیون تلفیق ، زمان بررسی بودجه را از حد معمول طولانی تر کردند.

**تعطیلات نوروزی 24 روزه کمیسیون تلفیق مجلس!
در شرایط اقتصادی فعلی و تاخیر دولت در ارایه لایحه بودجه به دلیل مشکلات و تحریم های اقتصادی ، نمایندگان نه تنها اقدامی برای سرعت بخشیدن به روند تصویب بودجه نکردند ، بلکه از 23 اسفند ماه گذشته به تعطیلات نوروزی رفتند و کار خود را در سال جدید از 18 فروردین ماه شروع کردند.
در واقع نمایندگان 24 روز به تعطیلات نوروزی رفتند و کار بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق را متوقف کردند .

** رد کلیات بودجه یا وقت کشی
لایحه بودجه سال 1392 کل کشور در روز نهم اسفند ماه سال گذشته تقدیم مجلس شورای شده بود. در گام نخست ، کمیسیون های تخصصی مجلس از حداکثر زمان قانونی خود استفاده کردند و لایحه بودجه را بعد از 15 روز (در تاریخ 23 اسفند) به کمیسیون تلفیق ارایه دادند.
کمیسیون تلفیق نیز که بر اساس آیین نامه حداکثر 30 روز زمان برای بررسی لایحه بودجه دارد ، 23 اسفند ماه سال گذشته کار بررسی لایحه بودجه را شروع نکرد و به فروردین ماه سال جاری موکول کرد.
این کمیسیون نخستین جلسه بررسی لایحه بودجه را 18 فروردین ماه برگزار کرد ، زمانی که باید کار بررسی را به اتمام می رساند.
به نظر می رسد رد کلیات لایحه بودجه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهانه عدم شفافیت ، ترفند خرید زمان برای کمیسیون تلفیق باشد ،تا زمان به پایان رسیده خود را تمدید کند و بر تاخیر زمانی خود سرپوش بگذارد. در هر حال کمیسیون تلفیق 21 فروردین ماه ، کلیات لایحه بودجه را رد کرد و آن را به صحن علنی مجلس برگشت داد.
از آنجایی که مهلت 30 روزه بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به طور قانونی 23 فروردین ماه به پایان می رسید ، رد کلیات لایحه بودجه و برگشت دوباره آن منجر به خرید زمان یکماه برای کمیسیون تلفیق شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه 27 فروردین ماه 1392 با 191 رای موافق، با کلیات لایحه بودجه 1392 کل کشور موافقت کردند و لایحه به کمیسیون تلفیق برگشت و در نهایت از 22 اردیبهشت ماه کار بررسی لایحه در صحن علنی مجلس آغاز شد.
در تقریبا 2 هفته گذشته نمایندگان نشان داده اند که تمایلی به تسریع در تصویب لایحه بودجه ندارند و با ارایه پیشنهادات جدید و الحاق نزدیک به 70 بند، کار بررسی این لایحه را به کندی پیش می برند.
هرچند که در آیین نامه داخلی مجلس سقفی برای مدت زمان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی مجلس قید نشده ، اما با توجه به اینکه بودجه سه - دوازدهم ، تا پایان خرداد ماه جاری معتبر است ، قبل از پایان ماه جاری باید بررسی لایحه بودجه به اتمام برسد.

** بودجه ای برای شش ماه
در مساعدترین شرایط ، حتی اگر بودجه سالانه در مهلت قانونی خود یعنی پایان سال قبل تصویب و به دولت ابلاغ می شد ،تدوین آیین نامه های اجرایی سه ماه زمان می برد.
با شرایط موجود انتظار می رود که اجرای بودجه سال 1392 از شهریور ماه امسال آغاز شود که به این ترتیب کشور بجای بودجه سالانه ، بودجه شش ماهه را تجربه خواهد کرد.


  • تبیین

بودجه

مجلس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی