تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود
در جمع وبلاگ نویسان و فعالان حوزه رسانه؛
احمدی‌نژاد یک مرد پاک است که هشت سال خود را وقف ملت کرد، او جیب ندارد، او فامیل‌گرا نیست، دارای حزب و دسته و گروه نیست، او عاشق ملت است، دلش روشن است و برای ملت کار می‌کند. اما عده‌ای با نام دین احمدی‌نژاد را مورد حمله قرار دادند .

همه مردم باید پرچم‌دار باشند

شبکه ایران / رحیم مشایی در جمع فعالان حوزه رسانه گفت: ما باید همه انسان‌ها را پای کار ولایت فقیه بیاوریم ولی عده‌ای فقط خودشان را می‌بینند تداوم خط ولایت و انقلاب اینطور نیست که پرچم فقط در دست عده خاص باشد. ما می‌گوییم همه مردم باید پرچم‌دار باشند.
اسفندیار رحیم مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با حضور در جمع وبلاگ نویسان و فعالان حوزه رسانه به سخنرانی پرداخت که مشروح آن را در ذیل می‌آید.


تحول اساسی در فضای کشور رخ داده است

مشایی گفت : امروز در جامعه اندیشه‌های مختلفی وجود دارد ولی خیلی‌ها فرصت بیان آن را ندارند چرا که با کسی مرتبط نیستند. اما آرمان‌ها و احساس‌ها واقعیت دارند و این آرمان‌ها و اهداف در جامعه ساری و جاری است تحول اساسی در فضای کشور رخ داده است.

مشایی تاکید کرد: نگاه افراد تغییر کرده است و این تغییرات به سرعت در حال وقوع است البته این دیدگاه و نقطه‌نظر با یکدیگر متمایز است برای هر تغییری مقاومت‌هایی از داخل و بیرون وجود دارد. هرکس که اثرگذار است و دارای برند و پرچم است در برابر او مقاومت ایجاد می‌شود اما چیزی که مهم است این است که همه ما مسوول هستیم در برابر حقیقت تواضع کنیم نباید در بیان مواضع خود ملاحظه‌ای را در نظر بگیریم، در پذیرش حقیقت ملاحظه و مصلحت‌اندیشی غلط است.


عالم منحرف

به گزارش ایسنا ، وی با اشاره به دیدار خود با یک عالم گفت: با عالمی صحبت می‌کردم و به من می‌گفت تو منحرف هستی بعد متوجه شدم که چقدر خودش منحرف است.

وی ادامه داد: ایشان روند حرکت هستی را رو به انحطاط و اضمحلال و سقوط می‌دانست و می‌خواست نشان دهد که بشر رو به تباهی است به او گفتم اگر این ادعای شما صحت دارد اگر روزی امام زمان(عج) بیاید ظهور کنند اگر انسان رو به انحطاط است پس چه کسی چگونه می‌تواند امام زمان(عج)‌ را بپذیرد.


احمدی‌نژاد

وی درباره اشاره به اسطوره‌ای به نام احمدی‌نژاد گفت: احمدی‌نژاد یک مرد پاک است که هشت سال خود را وقف ملت کرد، او جیب ندارد، او فامیل‌گرا نیست، دارای حزب و دسته و گروه نیست، او عاشق ملت است، دلش روشن است و برای ملت کار می‌کند.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد افزود: اما عده‌ای با نام دین، به نام گروه، جریان احمدی‌نژاد را مورد حمله قرار دادند این باید برای ملت روشن شود.


اصولگرایی/مبنای اصلی حکومت جمهوری اسلامی ایران

وی درمورد اصولگرایی گفت: اصولگرایی این نیست که خود یک اصولی داشته باشیم و آن را عرضه کنیم. اصول عین عدالت است.

مشایی گفت:‌ مبنای اصلی حکومت جمهوری اسلامی ایران در زمان غیبت امام ولی فقیه و نایب امام است. بدون نایب امام نمی‌توان دولت اسلامی تشکیل داد مبنای موجودیت اسلام ولی فقیه است این یک مدل حکومت جدید است و در جهان نیز نظیر آن وجود ندارد.

وی با اشاره به مدل‌های مختلف مدیریتی در 30 سال گذشته گفت: در این 30 سال گذشته مدیریت‌های اجرایی مختلفی بروز و ظهور کرد. جمهوری اسلامی ایران اگر بتواند جامعه تحت پوشش خود را منسجم پای کار بیاورد کار بسیار بزرگ و تاریخی ای انجام داده است و گرده افشانی آن تمام دنیا را خواهد گرفت.


جایگاه ولی فقیه

وی در مورد جایگاه ولی فقیه گفت: ولی فقیه جنس آسمانی، آرمانی دارد جمهوری اسلامی باید صد در صد جامعه را جذب کند چون حکومت الهی است نسبت ولی فقیه با کل ملت یکسان است.

وی تصریح کرد: آن عده‌ای که امروز به نام دین و دفاع از ارز‌ش‌ها به عده‌ای حمله می‌کنند هیچ محبوبیتی نزد ملت ندارند. نظام اسلامی دوام و قوامش به مقبولیت و مشروعیت است.

وی با اشاره به اصلی‌ترین برنامه خود برای دولت بعدی در صورت حضور در عرصه و کسب آرای لازم گفت: در دولت یازدهم دسته‌بندی نخواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم در سایه جمهوری اسلامی و چتر وسیع ولی فقیه که بهترین چتر حکومت جهان است، چون بالاسرش انسانی است که افتخارش این است که در رتبه الهی قرار دارد، به کسی ظلم شود.

وی با اشاره به انتخابات سال 88 گفت: اگر عملکرد دولت در شهرستان‌ها و روستاها نبود و اگر آن مناظره معروف احمدی‌نژاد با آن سه نفر برگزار نمی‌شد جبهه مخالف احمدی‌نژاد با 30 میلیون رای پیروز بود.


حمایت مردمی

وی با اشاره به مقوله مهمی چون اعتماد و حمایت مردمی تاکید کرد: اگر ملت پشت‌سرمان نباشد و از ما حمایت نکنند کشورهای متخاصم و غربی ما را موظف می کنند که بر سر میز مذاکره آن هم از موضع ذلت بنشینیم.


تلاش‌های مذبوحانه عده‌ای برای جدایی رییس جمهور از رهبری

وی با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه عده‌ای برای جدایی رییس جمهور از رهبری ادامه داد: نباید تفکیکی بین رییس جمهور و رهبری ایجاد شود یک گروه در کشور هستند که دنبال جدایی رییس جمهور و رهبری هستند و این موضوع را در سطح رسانه‌ها و جامعه تبلیغ می‌کنند و قصد دارند به گونه‌ای القا کنند که رییس جمهور از رهبری جدا شده است.


عده ای علق خاطری به ولایت فقیه و انقلاب ندارند

وی در واکاوی این موضوع و اهداف پشت پرده این اقدام افزود: علت این است که آنها تعلق خاطری به ولایت فقیه و انقلاب ندارند این‌ها خودشان می‌خواهند حاکم باشند چون تعلق حزبی و جریانی دارند. بنده اگر از ولایت دفاع کنم برای این عده مشمئز کننده می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: این عده قصد دارند وانمود کنند که یک جمعیت اندک طرفدار ولایت فقیه هست و همه را از دایره چتر ولایت فقیه به بیرون پرتاب کنند.

مشایی تاکید می‌کند: مردم، رهبری، ولایت و نظام را دوست دارند چرا که باورها و باورهایشان بر این اصل استوار شده است ولی این عده به غیر از خود کسی را نمی‌بینند.


چه کسی به تو گفته بلندگوی ولایت فقیه شوی؟

مشایی با طرح یک سوال اظهار داشت: طرف در جامعه رای ندارد، مقبول نیست بعد تبلیغ ولایت فقیه می‌کند چه کسی به تو گفته بلندگوی ولایت فقیه شوی؟


ما باید همه انسان‌ها را پای کار ولایت فقیه بیاوریم

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد گفت: ما باید همه انسان‌ها را پای کار ولایت فقیه بیاوریم ولی این عده فقط خودشان را می‌بینند تداوم خط ولایت و انقلاب اینطور نیست که پرچم فقط در دست عده خاص باشد. ما می‌گوییم همه مردم باید پرچم‌دار باشند.

او در پایان با اشاره به وضعیت حضورش در جمع کاندیدا‌های ریاست جمهوری گفت: من خوشبین هستم و ان‌شاالله این مشکل حل می‌شود و یقین دارم در نظام ولایت فقیه ظلم جای ندارد.

  • تبیین

جناب مهندس مشایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی