تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

بیوگرافی مهندس مشایی

تبیین | جمعه, ۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۳۷ ب.ظ

مهندس اسفندیار رحیم مشایی در آبان ماه سال 1339 در رامسر به دنیا آمد. در نوجوانی به خوبی قرآن را تلاوت می کرد و در ‏هیات های مذهبی مداحی اهل بیت را می گفت. او در زمان پیروزی انقلاب 18 سال داشت. مشایی که در فضای داغ آن ‏روزها از 15 سالگی برای مردم شهر و روستا سخنرانی کرده بود، در بحبوحه انقلاب تبدیل به سخنرانی قهار و محور ‏اقدامات انقلابی شهر شد.

راه‌اندازی راهپیمایی ها، نوشتن بیانیه‌ها و پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره)، برگزاری هیأت ‏مذهبی و مراسم خواندن دعای کمیل و ندبه از جمله فعالیت های او پیش و در اوایل انقلاب است. سابقه دستگیری ندارد ‏و آنطور که خود می گوید چندین بار از خطر ساواک رهایی یافته است. مهندسی الکترونیک را از دانشگاه صنعتی ‏اصفهان گرفته است. وی پیش از تاسیس وزارت اطلاعات به سیستم اطلاعات-امنیتی که در کشور توسط نهادهایی چون سپاه راه اندازی شده ‏بود، پیوست. مشایی در اطلاعات سپاه رامسر به فعالیت پرداخت. وی سپس به دلیل بحرانی که اوایل انقلاب علی ‏الخصوص در سال های 58 تا 61 گریبان مناطق کردنشین را گرفته بود، به دعوت سردار نقدی به کردستان رفت و با نام مستعار "مرتضی محب الاولیاء" در ‏سمت معاون اطلاعات واحد کومله اطلاعات سپاه مستقر در قرارگاه حمزه سیدالشهداء شروع به فعالیت کرد.

پس از تشکیل وزارت اطلاعات در سال 63، مشایی "مسئول تدوین استراتژی ‏نظام جمهوری اسلامی در خصوص اکراد ایرانی" بود. ‏در زمان تصدی "محمد محمدی ری شهری" بر وزارت اطلاعات، وی مسئولیت "مناطق بحرانی کشور" را عهده دار ‏بود. او همچنین از موسسین "موسسه مطالعات علمی" [سال 76] وابسته به وزارت اطلاعات است که عمده فعالیت اش ‏تحقیق و پژوهش و ارائه راهکار در خصوص مسائل قومیت های ایرانی، شناخت بیشتر آنان و همبستگی ملی است. مشخصا در میان بدنه وزارت اطلاعات از او به عنوان کارشناس مسائل ‏کردستان یاد می شود.

مشایی سپس به وزارت کشور رفت و در دوران تصدی علی محمد بشارتی مدیرکل اجتماعی وزارت کشور ‌شد و از آنجا ‏به رادیو پیام و سپس به شهرداری منتقل شد.

در دولت نهم، مشایی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران را بر عهده داشت. در دی ماه 86، رئیس جمهور در طی حکمی "مرکز گفتگوی تمدن ها" را در "مرکز ملی مطالعات جهانی شدن" ادغام کرد و اسفندیار رحیم مشایی به عنوان "رییس مرکز ملی مطالعات جهانی شدن" منصوب شد. در دولت دهم نیز رئیس جمهور وی را به سمت مشاور و رییس دفتر رییس‌جمهوری منصوب کرد.

  • تبیین

جناب مهندس مشایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی