تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

تبیین تفکر و راهبردهای انقلاب اسلامی

تبیین"انقلاب اسلامی"

هوالحکیم
اهمیت تبیین
من این را به شما جوانانى که احساس مسئولیت میکنید، توى پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلى اهمیت دارد. در مبارزات اسلامى، در همه حال تبیین - بیان واقعیت و رساندن واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلى اهمیت دارد و این را نباید از دست داد...
بله، روش اسلامى همین است. روش اسلامى تبیین است و همین تبیین‌ها موجب شد که انقلاب اسلامى بر بسیارى از این پیش‌زمینه‌هاى تاریخى و تربیتهاى غلط فائق بیاید و فائق آمد.
"امام خامنه ای"۸۷/۲/۱۴

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات
  • ۹ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۱ - سید علی روح الامین
    عالی بود

مشایی: ایران تا آخرین لحظه پیگیر آثار تاریخی خود خواهد بود

تبیین | دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۰۹ ب.ظ

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه دفاع قانونی از اشیاء تاریخی خارج شده از کشور، کاری بسیار سخت، و با هزینه های بالا در سطح بین المللی است اظهار داشت: ما با پیگیری آثار تاریخی خارج شده از کشور می خواستیم ریسک قاچاق این اشیاء را برای سودا گران بالا ببریم تا بدانند جمهوری اسلامی ایران همیشه و تا آخرین لحظه پیگیر آثار تاریخی خود خواهد بود.


شبکه ایران / مهندس اسفندیار رحیم مشایی عصر روز گذشته یک شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه جلوه های جاودانگی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه و آثار بازگردانده شده به کشور که به طورغیر قانونی و بعضا قانونی خارج شده بودند گفت: استرداد اشیاء تاریخی به کشور امری بسیار مهم است چراکه ایران از جمله کشورهایی است که دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است.

مهندس مشایی با بیان اینکه تجارت اشیاء تاریخی برای سوداگران بسیار پر سود است، اظهار داشت: بهره مادی باعث می شود سوداگران به طور غیر قانونی و غیر کارشناسانه دفینه های تاریخی که در دل زمین جای دارند را استخراج کنند که در جریان این استخراج های غیر کارشناسانه بسیاری از اشیاء تاریخی از بین می روند.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه اشیاء تاریخی نمادی از میراث کشور هستند، تصریح کرد: با وجود اینکه افرادی این اشیاء را در گذشته از کشورخارج کرده اند اما این اشیاء خارج شده متعلق به کشور ما هستند.

وی در ادامه افزود: این اشیاء پس از استخراج غیر قانونی و قاچاق تا تشخیص ارزش و قدمتشان از لحاظ علمی از بین می رفتند ونمی توان برآورد کرد چه حجمی از این اشیاء تاکنون در کشور از این طریق از بین رفته اند.

مشاور رئیس جمهور خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است در گذشته که دایره نظارت و همچنین حساسیت جامعه نسبت به اشیاء تاریخی کمتر بود ، طبعا قاچاق هم بیشتر صورت گرفته است.

رئیس دبیرخانه ریاست جنبش عدم تعهد با اشاره به مسئولیت خطیر سازمان میراث فرهنگی و مسئولان آن اظهار داشت: حفاظت از آثار تاریخی یکی از اصلی ترین مسئولیت عزیزان دراین حوزه است که البته در طول سالیان گذشته تلاش های زیادی را در این زمینه به خرج داده اند.

مهندس مشایی با اشاره به دوران مسئولیت خود در سازمان میراث فرهنگی در دولت نهم گفت: برخورد با قاچاق اشیاء عتیقه که ارزش گذاری آنها در خارج از کشور خیلی بیشتر از داخل است، یکی از اصلی ترین دغدغه ها ی ما بوده است.

به گزارش نمنا وی در ادامه تصریح کرد: در آن زمان اقدامات ما همچون ارتباط گیری با مراکز و نهاد های مهم مرتبط با اشیاء تاریخی مانند موزه های مهم وحراجی ها نتایج خوبی در برداشت.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه قاچاق اشیاء عتیقه در دنیا نسبت به گذشته در سطح افکار عمومی به سمت انزوای بیشتر حرکت می کند تصریح کرد: این نشان می دهد که اقدام غیر مسئولانه برخی از افراد سودجو نباید توسط مراکز رسمی و غیر رسمی و نیز بازارهای ارزش گذاری آثار هنری مورد حمایت قرار گیرد.

مهندش مشایی با یادآوری عدم موفقیت در دادگاه نخست استرداد اشیاء تاریخی و پرداخت هزینه 500 هزار پوندی به منظور هزینه دارسی دادگاه در لندن گفت: ما باوجود این شکست به علت اینکه وارد عرصه ی بسیار حساسی شده بودیم این موضوع را با دکتر احمدی نژاد در میان گذاشته و پس از آن با تخصیص اعتباری خاص در مرحله دوم دادگاه شرکت کردیم که در مرحله استیناف موفق شدیم رای صادره قبلی را بشکنیم و امروز شاهد به نمایش گذاشته شدن این آثار در کشور هستیم.

وی با اشاره به دفاع قانونی از اشیاء تاریخی خارج شده از کشور گفت: این دفاع کاری بسیار سخت، حقوقی و با هزینه های بالا در سطح بین المللی است.

مهندس مشایی در ادامه افزود: ما با این کار می خواستیم ریسک قاچاق این اشیاء را برای سودا گران بالا ببریم تا بدانند جمهوری اسلامی ایران همیشه و تا آخرین لحظه پیگیر آثار تاریخی خود خواهد بود.

خاطر نشان می شود نمایشگاه جلوه های جاودانگی در سه بخش جداگانه آثار استرداد شده به کشور برپا شده است که سنگ های صابونی و مرمر مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد از حراجی «برکت لندن» ، مفرغ های لرستان از امارات متحده عربی و الواح یا گِل نوشته های تخت جمشید که از بخش شرق شناسی دانشگاه شیکاگو، استرداد شده اند بخش های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می دهند.

  • تبیین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی